(Linux Begynder)Samba Hjælp
Fra : Kim Olsen

Dato : 03-05-01 22:12

Hej,

Jeg har et spørgsmål angående Linux Red Hat 6.2 Samba serveren

Jeg har opsat den så en anden maskine på mit netværk kan få adgang til den
men da min maskine også er på Internettet hele tiden har jeg fundet ud af at
man gennem En ftp klient kan få adgang til sit home dir hvilket er ok MEN
man kan også gå op gennem fil træet hvilket jeg ikke syntes er så fedt

Nu kommer mit spørgsmål hvordan forhindre jeg brugere i at kunne se andet
end deres eget home dir hvis de gå gennem en FTP Klient fra nettet og er
det i det hele taget et problem der ligger i SAMBA serveren ??

På forhånd tak

Hilsen

Kim

Fra : Kim Bjørn Nielsen

Dato : 03-05-01 22:26

>Nu kommer mit spørgsmål hvordan forhindre jeg brugere i at kunne se andet
>end deres eget home dir hvis de gå gennem en FTP Klient fra nettet og er
>det i det hele taget et problem der ligger i SAMBA serveren ??

Det har intet med Samba at gøre, men er et spørgsmål om opsætning af FTP
serveren.

/Kim

Fra : Kim Olsen

Dato : 03-05-01 22:47