luftindtag
Fra : Magnus Jacobsen

Dato : 08-06-04 10:19

Vi har en ventilator på vores toilet - men intet luftindtag til rummet -
udover at åbne vinduet! Jeg kunne tænke mig at lave en diskret "lem"
forneden i døren ud til entreen.
Kan man få et spjeld eller lignende, som gør, at man ikke bare ser 3 -4
huller i døren? Jeg har ikke fundet noget i det lokale byggemarked.
Magnus

Fra : Lars

Dato : 08-06-04 12:09

Hejsa,

"Magnus Jacobsen" <magnus.j@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> Kan man få et spjeld eller lignende, som gør, at man ikke bare ser 3 -4
> huller i døren? Jeg har ikke fundet noget i det lokale byggemarked.

Er det nødvendigt?

Med mindre din dør slutter fuldstændig luftæt, og loftet er helt lufttæt kan
den mængde luft det blæses ud da sagtens "leveres" via disse små sprækker.

Vi har en løsning med udsugning og ikke andet luftindtag, og det virker
ihvertifælde helt fint.

** Lars

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 08-06-04 13:38

Lars wrote:
> Hejsa,
>
> "Magnus Jacobsen" <magnus.j@hotmail.com> wrote in message

> Vi har en løsning med udsugning og ikke andet luftindtag, og det
> virker ihvertifælde helt fint.

Ditto her.
Jeg har aldrig følt behov for "indsugning" til bad/toilet her hos os.

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Magnus Jacobsen

Dato : 08-06-04 21:42

Jeg tror ikke på, at den mængde luft, ventilatoren kan klare, kan finde
vej gennem sprækkerne omkring en lukket dør! Prøv at holde hånden -
eller et tændt stearinlys - op til ventilatoren først med lukket dør, og
dernæst få en til at åbne den. Mærk forskellen! For at få et
tilstrækkeligt luftskifte, skal man have et luftindtag af mindst samme
diameter som ventilatorens kanal. Jeg er sikker på, at de fleste
ventilatorer i toiletter/badeværelser uden luftindtag - og det er de
fleste - virker for dårligt.
Rådet med at skære det nederste af døren vil sikkert hjælpe, men det ser
da vist ikke så pænt ud, f.eks. hvis der ses en lysstribe under døren.
Men tak til jer alle.
Magnus

Fra : Mygind

Dato : 08-06-04 15:26

Magnus Jacobsen wrote:
> Vi har en ventilator på vores toilet - men intet
> luftindtag til rummet - udover at åbne vinduet!

Start ventilatoren åben døren meget lidt og prøv med et lys om det
blafrer meget, så har du brug for ekstra hul.
Det nemmeste er at skære bunden af døren.

Mvh Mygind, der lever af at lave ventilationanlæg.