Fugle og nytilplantede krukker
Fra : Palle Andersen

Dato : 08-06-04 08:58

Hej gruppe

Jeg har for nylig plantet 2 opstammede terrasseplanter i et par krukker. De
er plantet i en blanding af sand og beriget spaghnum med dækbark i toppen af
krukken.

Igår havde fuglene (solsorte) åbenbart været ved at lede efter insekter og
orm i krukkerne, for al barken og en del af jorden lå på fliserne ved siden
af krukkerne.

Er der nogen, der har et godt råd til, hvad man gør for at undgå det?
Evt. noget andet dækmateriale end bark/flis.

Håber I kan hjælpe.

Hilsen

Palle

Fra : dpl

Dato : 08-06-04 16:38

Hejsa
Hvad med at lægge nogle pæne sten/grus oven på barken, i det mindste
indtil fuglenes yngletid er slut?

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Claus Rosbæk

Dato : 09-06-04 13:47

Jeg har det samme problem med solsorte. Hos mig går det så ud over
mine krukker med basilikum.

Jeg har løst problemet ved at lægge nogle halvstore sten omkring
planterne. Det er ikke så kønt men det virker.

mvh / cr