Latterbevægelsen
Fra : jørgen

Dato : 07-06-04 18:05

I TV-Avisen sagde de at det var en inder der havde startet latterbevægelsen
for 9 år siden, men det var jo faktisk Gud der kom først, nemlig med latter
i Ånden, altså latter genereret ved Helligånden.
Mange kristne har siden oplevet det "fænomen", men det kræver at man er åben
for Helligånden hvilket de fleste dog er i karismatiske kredse.

mvh jørgen.

Fra : Cyril Malka

Dato : 07-06-04 19:06

Goddag jørgen

Den Mon, 7 Jun 2004 19:05:11 +0200 skrev jørgen om Latterbevægelsen :

> [...]
J> Helligånden. Mange kristne har siden oplevet det "fænomen", men det
J> kræver at man er åben for Helligånden hvilket de fleste dog er i

Under hypnose kan folk også komme med latterudbrud, også øjensynligt
uden grund, fordi de har det godt eller de har den "tikklende"
fornemmelse, så at sige.

Det er en ganske almindelig følelse og reaktion når man er i hypnotisk,
eller nær-hypnotisk, transe.

Man behøver ikke Helligånden til det.

--
Venligst

Cyril

Det Nye Testamente - Fortæller man alt?
http://www.nytestamente.org/

Fra : Andreas, Ravsted

Dato : 08-06-04 12:00

I news:40c4a068$0$515$edfadb0f@dread14.news.tele.dk skrev
jørgen følgende:

> [...]
> Mange kristne har siden oplevet det "fænomen", men det kræver at
> man er åben for Helligånden hvilket de fleste dog er i karismatiske

Den hysteriske latter, som nogen kalder Helligåndens værk, er da i så
klar modstrid med hvad Bibelen fortæller om Helligåndens værk, at
denne hysteriske opførsel bestemt under ingen omstændigheder kan have
noget med Guds Helligånd at gøre.

http://sda-net.dk/ + http://skabelsen.info/
http://ravsted.dk/ - *Byen hvor virkelig der sker noget*

Fra : Insane

Dato : 08-06-04 19:29

er latterlig!

Fra : Andreas, Ravsted

Dato : 08-06-04 19:33

I news:40c60586$0$189$edfadb0f@dread11.news.tele.dk skrev
Insane følgende:

> er latterlig!

Du må gerne lære lidt om citat- og svarteknik.

Læs mere i linket i min signatur

FUT dk.admin.netikette

Den rigtige anvendelse forøger risikoen for at graden af
misforståelser bliver væsentlig reduceret

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 09-06-04 08:56

"jørgen" skrev

> [...]
> Mange kristne har siden oplevet det "fænomen", men det kræver at man er
> åben for Helligånden hvilket de fleste dog er i karismatiske kredse.

Læger har undersøgt mennesker og fundet ud af, at latter er sundt. Det
virker afstressende. Folk slapper af. Muligvis er forklaringen herpå, at der
frigøres endomorfiner i hjernen.

Jesus er også en humorist. Eksempelvis kommer Han med et billedeksempel,
hvor et menneske render rundt med en kæmpe bjælke i øjet. Det må jo se ret
komisk ud ...

For noget tid siden var jeg på en "tidsrejse", se ...

Name: Kall, Mogens
Date: 16. april 2004 CET 10:00
Subject: Re: Fredsprocessen i Mellemøsten
1859 news:FpMfc.143756$jf4.7562146@news000.worldonline.dk
(use http://www.google.dk/grphp )

Jeg ville se, hvordan vores efterkommere havde det. Men jeg kom til at rejse
den forkerte vej i tiden og havnede i Edens Have. Her stod Farmand og sagde:
"Hvad vil du her ?"

Gosch, tænke jeg. Kan man virkelig møde Gud på dén måde, og skreg af grin
(apropos den kristne karismatiske latterbevægelse)

"Uheldet" blev til en hel lille "åbenbaring", se ...
1860 news:wKMfc.143757$jf4.7562622@news000.worldonline.dk
1861 news:R6Nfc.143762$jf4.7563150@news000.worldonline.dk
1862 news:_oNfc.143766$jf4.7563624@news000.worldonline.dk

Jo ... Gud er en dejlig og sjov Gud ...

Med venlig hilsen
Mogens Kall, The servant of Michael
--
SETI: Win (vind) 1000 Danish Kr. (around 140 US $), jump ...
2233 news:Gb3sc.1684$Vf.53534@news000.worldonline.dk

Fra : Jens Bruun

Dato : 09-06-04 20:20

"jørgen" <brothers_bisp@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Mange kristne har siden oplevet det "fænomen", men det kræver at man er
åben
> for Helligånden hvilket de fleste dog er i karismatiske kredse.

Mange, der har røget lidt tjald, har oplevet netop det "fænomen". Betyder
det, at man er mere åben for Helligånden, når man er skæv? Betyder det, at
karismatiske kredse ryger flere fede?`Hvad siger Anders Peter? Ja, så mange
spørgsmål og så få svar...

--
-Jens B.

Fra : Harald Mossige

Dato : 09-06-04 22:48

> [...]
> det, at man er mere åben for Helligånden, når man er skæv? Betyder det, at
> karismatiske kredse ryger flere fede?`Hvad siger Anders Peter? Ja, så

Røkelse er ein viktig bestanddel i mange religiøse sammenhenger. Røkelsen er
spesialpreparert. Kunskap om opiater er eldre en skriftkulturen. Jeg ser
gode muligheter for kopling av kunskaper.

HM

Fra : Jesus-loves-you

Dato : 10-06-04 01:15

"Jens Bruun" skrev

> [...]
> det, at man er mere åben for Helligånden, når man er skæv? Betyder det, at
> karismatiske kredse ryger flere fede?`Hvad siger Anders Peter? Ja, så

Jeg har selv engang røget hash. Man ved, at stoffer som THC i hashen frigør
naturlige stoffer i menneskets hjerne, men på et tidspunkt er disse stoffer
opbrugt ...

Den *naturlige* latter derimod er altid i balance med sindet ...

Folk (som er blevet kristne) som førhen tog hårde stoffer såsom heroin
siger, at Jesus-"flippet" overgår alle disse surrogater. Og jeg må give dem
ret (apropos Højs.1,2). Har du prøvet det ?

2475 news:iBLxc.10366$Vf.570870@news000.worldonline.dk
( use http://www.google.dk/grphp )
File-number: 2479