Træterasse -igen.
Fra : Jesper Hansen

Dato : 07-06-04 13:03

Hej.

Jeg har tænkt at lave en lav træterasse i min have, så lav at man ikke
kan komme ind under den (15-20 cm).

Hvordan undgår man at der gror vildt med ukrudt op under den??

Mvh

Jesper.

Fra : H.S.

Dato : 07-06-04 13:34

"Jesper Hansen" <noone@nowhere.com> skrev i en meddelelse
> Hej.
>

> Jeg har tænkt at lave en lav træterasse i min have, så lav at man ikke
> kan komme ind under den (15-20 cm).
>
> Hvordan undgår man at der gror vildt med ukrudt op under den??

Læg en ukrudtsdug under terassen. Evt dobbelt så du er helt sikker på
ukrudtet ikke kan vokse igennem.

Fra : pusmand

Dato : 07-06-04 14:08

> [...]
> kan komme ind under den (15-20 cm).
>
> Hvordan undgår man at der gror vildt med ukrudt op under den??

Der vil ikke komme ukrudt op. Det kan ikke leve med det sparsomme lys, det
modtager.
Har selv en træterasse - uden ukrudt.

Fra : kelds@ofir.dk

Dato : 07-06-04 16:36

On Mon, 7 Jun 2004 15:08:05 +0200, "pusmand" <pusmand@ofir.dk> wrote:

>"Jesper Hansen" <noone@nowhere.com> skrev i en meddelelse
>>

>Der vil ikke komme ukrudt op. Det kan ikke leve med det sparsomme lys, det
>modtager.
>Har selv en træterasse - uden ukrudt.

Hvordan kan der så komme ukrudt op gennem asfalt?

KS

Fra : Jens Petersen

Dato : 07-06-04 18:33

kelds@ofir.dk wrote:

> Hvordan kan der så komme ukrudt op gennem asfalt?

Det kan der heller ikke, med mindre der er revner i asfalten eller den
lige er lagt i et tyndt lag hvor ukrudtsrødder var i gang med at skyde op.

--
Jens OZ2JP callto://jensep

When the alarm clock rings the best part of the day is over.

Fra : Jesper Hansen

Dato : 08-06-04 07:54

Jens Petersen wrote:

> Det kan der heller ikke, med mindre der er revner i asfalten eller den
> lige er lagt i et tyndt lag hvor ukrudtsrødder var i gang med at skyde op.

Eller der på en eller anden måde er en plante der står uden for og
sender rødder ind under asfalten.

Mvh

Jepser.

Fra : Jens Petersen

Dato : 08-06-04 10:33

Jesper Hansen wrote:

> Eller der på en eller anden måde er en plante der står uden for og
> sender rødder ind under asfalten.

Ja, men der skal stadig være tale om revnet, nedbrudt eller nyanlagt
belægning.

--
Jens OZ2JP callto://jensep

And the people said, "Sit down. You're rocking the boat."

Fra : kelds@ofir.dk

Dato : 08-06-04 11:01

On 8 Jun 2004 08:54:05 +0200, Jesper Hansen <noone@nowhere.com> wrote:

>Eller der på en eller anden måde er en plante der står uden for og
>sender rødder ind under asfalten.

....og det kan vel så også ske under en terasse?

KS

Fra : Jesper Hansen

Dato : 07-06-04 16:55

Det kan selvfølgelig forklare hvorfor jeg ikke ser problematikken
beskrevet andre steder.
Du har haft den et par år så du kan se der intet kommer henover sæsonen?

Fra : pusmand

Dato : 09-06-04 11:33

"pusmand" <pusmand@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> "Jesper Hansen" <noone@nowhere.com> skrev i en meddelelse

> Der vil ikke komme ukrudt op. Det kan ikke leve med det sparsomme lys, det
> modtager.
> Har selv en træterasse - uden ukrudt.

Og den er nu over 4 år gammel - og der kommer altså stadig ingen ukrudt op
mellem brædderne.

Fra : Ukendt

Dato : 08-06-04 20:34

Hej Jesper !

> Jeg har tænkt at lave en lav træterasse i min have, så lav at man ikke
> kan komme ind under den (15-20 cm).
>
> Hvordan undgår man at der gror vildt med ukrudt op under den??

Vi anlagde træterasse sidste år. Min mand mente ikke, det var nødvendigt med
fiberdug under, for der var ikke noget, der kunne gro derinde under. I år
har vi så en"fin" grøn terasse - i særdeleshed padderokkerne klarer fint at
komme op igennem revnerne. Jeg kan derfor kun anbefale, at du lægger en
fiberdug under, for at spare dig ærgelserne og arbejdet med at plukke
ukrudt.

Venlig hilsen

Rebekka

Fra : Poppe \(2750\)

Dato : 08-06-04 22:31

> [...]
> kan komme ind under den (15-20 cm).
>
> Hvordan undgår man at der gror vildt med ukrudt op under den??
hvis du så ikke vil til at købe dug i dyre domme, så køb de billige grønne
pressinger og bred dem ud i stedet.

MVH
Christian Holst
slet "FJERNMIG" ved mails

Fra : Jesper Hansen

Dato : 09-06-04 09:35

> hvis du så ikke vil til at købe dug i dyre domme, så køb de billige grønne
> pressinger og bred dem ud i stedet.
Ah ja det var da en smart ide. Det gør jeg nok og smider et læs skærver
på så det bliver holdt på plads.

Mvh

Jesper.