Hvad hedder enebær??
Fra : Claus Rosbæk

Dato : 07-06-04 08:05

Jeg har været en tur på planteskole for at organisere en enebærbusk.
Dette skulle dog vise sig et være en videnskab, der oversteg mine
evner.

Jeg er på jagt efter en enebærbusk, hvorfra man kan bruge bærrene
(koglerne) i madlavningen - samtidigt med at busken vokser opaf, i
stedet for at ligge og rode langs jorden (og ligne noget fra en
kirkegård).

Er der nogen der har det latinske navn på en sådan busk, eller ligger
inde med oplysninger om hvordan man får fat i sådan et uhyre?

Kan man få noget fornuftigt ud af at plante tørrede bær/kogler?

mvh / cr

Fra : Preben Andersen

Dato : 07-06-04 09:35

"Claus Rosbæk (slet HDLXH)" <claus.rosbaek@HDLXHyahoo.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er der nogen der har det latinske navn på en sådan busk, eller ligger
> inde med oplysninger om hvordan man får fat i sådan et uhyre?

Ene hedder Juniperus, og der er mange forskellige, men se evt. her:
http://www.dueplant.dk/plantebase/bot-dan/stedse/botstedsegm.html

mvh
Preben

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 07-06-04 22:25

Preben Andersen wrote:

>"Claus Rosbæk (slet HDLXH)" <claus.rosbaek@HDLXHyahoo.dk> wrote in message

>Ene hedder Juniperus, og der er mange forskellige, men se evt. her:
>http://www.dueplant.dk/plantebase/bot-dan/stedse/botstedsegm.html

Det som du skal bruge er
JUNIPERUS COMMUNIS 'SUECICA' SVENSK ENEBÆR.
Søjleformet,blåliggrønne nikkende skudspidser.Hurtig voksende.

Da nogen af de andre er giftige.