E-mail vha CSS
Fra : Morten Andersen

Dato : 03-05-01 21:28

Hej ng,

Jeg har nogle hjemmesider hvorpå jeg anvender css. Disse css "indstillinger"
har jeg defineret i en css-fil. Nu har jeg imidlertid fået lyst til at
indsætte en e-mail adresse forneden på alle mine hjemmesider. Er det sådan,
at jeg kan nøjes med at angive dette i min css-fil, eller bliver jeg nød til
at indsætte noget html- kode på alle mine hjemmesider?

Morten

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 03-05-01 21:56

Morten Andersen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> at jeg kan nøjes med at angive dette i min css-fil, eller bliver jeg nød til
> at indsætte noget html- kode på alle mine hjemmesider?

CSS er kun til at style med. Du kan ikke bruge det til at sætte elementer ind
på din side. Jonas Astrup svarede på den sidste tråd på dette problem du
efterlyser. Her er linket igen: http://www.html.dk/artikler/00001/

/Kasper

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 03-05-01 22:00

Thu, 3 May 2001 22:27:53 +0200, skrev "Morten Andersen"
<v1207a@groenjord.dk>:

>Er det sådan,
>at jeg kan nøjes med at angive dette i min css-fil, eller bliver jeg nød til
>at indsætte noget html- kode på alle mine hjemmesider?

Du er nødt til at skrive det på hver side, CSS er kun et
formateringssprog kan ikke indsætte tekst på siderne.

Du kan evt. bruge javascript til at inlkudere det på siden, hvis du
ikke har adgang til noget serverside.

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0//EN">
<head>
<script language="Javascript1.2" src="inkluder.js"></SCRIPT>
<script language="Javascript1.2">
document.write(tekst)
</script>

og lav så en alm *.txt og kald den f.eks. inkluder.js med flg.
indhold:
var tekst = "<a href='mailto:12345678@sms.etelelerandet.dk'>send en
sms</a>"

med venlig hilsen
Knud
--
som er dødtræt af hjemmesider med SMS-sendere...
http://smedeparken.mobilixnet.dk - er midlertidig nede.

Fra : Kasper Kyndsberg

Dato : 04-05-01 13:58

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Du er nødt til at skrive det på hver side, CSS er kun et
> formateringssprog kan ikke indsætte tekst på siderne.
>
> Du kan evt. bruge javascript til at inlkudere det på siden, hvis du
> ikke har adgang til noget serverside.

Bare et spørgsmål: SSI understøttes da på langt de fleste servere idag eller
hur?

Bare den pointe at Javascript vidst ikke rigtig har sin effekt i ca. 17% af
browserne på Indernettet fordi folk slår det fra...

/Kasper

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-05-01 16:03

Fri, 4 May 2001 12:58:13 +0000 (UTC), skrev Kasper Kyndsberg
<kasper@kyndsberg.dk.dd>:

>Bare et spørgsmål: SSI understøttes da på langt de fleste servere idag eller
>hur?

På et webhotel vel, ja.
Men mig bekendt ikke, hvis den ligger hos ens internetudbyders
standardhjemmesideplads.

med venlig hilsen
Knud

Fra : Mickey

Dato : 04-05-01 16:36

"Kasper Kyndsberg" <kasper@kyndsberg.dk.dd> skrev i en meddelelse

> Bare et spørgsmål: SSI understøttes da på langt de fleste servere idag
eller
> hur?

min server understøtter ikke SSI...
- jeg ved ikke hvorfor, men jeg har PHP installeret og gider af den grund
heller ikke få det til at virke *G*

--
|-|$235-|)k - Mickey
http://www.susie.dk - mickey(at)susie.dk

Fra : Erlend Klakegg Bergh~

Dato : 05-05-01 19:59

Mickey <news002@susie.dk> skrev i news:9cuepl$8no$1@egon.worldonline.dk
> [...]
>
> min server understøtter ikke SSI...
> - jeg ved ikke hvorfor, men jeg har PHP installeret og gider af den grund

Lite smart ...

Siden du har PHP på serveren kan du sende meldinger til mobilen din ved
hjelp av epost uten å måtte blande inn besøkendes epost-klient ...

Jeg har kodingen liggende en eller annen plass, så jeg kan sikkert tørke
støv av den hvis du er interessert ... =)

--

Vennlig hilsen Erlend
erlendkb@c2i.net