ang. pletter fra mælkebøtte
Fra : diana

Dato : 07-06-04 08:23

hej

jeg ved ikke om det er den rigtige gruppe at spørge i. men her kommer det.

min datter på snart 8 kommer tit hjem med pletter på tøjet fra
mælkebøtter...Og jeg kan ikke få det væk.

Er der nogle der kender en måde til at få det væk på???

fra Diana

Fra : Benedikte Stein

Dato : 07-06-04 09:03

Hejsa,

Du kan finde svar på denne type spørgsmål på forbrugernes hjemmeside:
http://www.forbrug.dk/oss/faq215/

mvh
Benedikte

Fra : hedegaard

Dato : 07-06-04 10:59

Jeg har netop været igang med min datters tøj. Jeg prøvede at bruge Vanish -
jeg lavede en tyk pasta som beskrevet på bøtten og smurte på pletterne,
derefter vaskede jeg tøjet i maskinen og tilsatte en skefuld Vanish til
vaskepulveret og det tog mælkebøttepletterne helt fint... Skønt for nærmest
alt hendes tøj var fyldt med pletter...

Tina

Fra : diana

Dato : 07-06-04 20:50

jeg takker for jeres svar.

fra diana

Fra : Jette og Ib

Dato : 08-06-04 17:50

hejsa
Jeg har med held smurt sådan pletter, med opvasker milde, og lad det lægge
et døgns tid.
Vask det normalt.

Hilsen Jette

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 22-06-04 21:40

"diana" <mp176475@FJERNpaul.get2net.dk> writes:

> min datter på snart 8 kommer tit hjem med pletter på tøjet fra
> mælkebøtter...Og jeg kan ikke få det væk.

Forbrug.dk (det tidligere Forbrugerinformation) har en pletguide:

http://www.forbrug.dk/familie/husholdning/pletguide/

God fornøjelse.

-j

--
Roskilde University, Denmark.
Department of Technology and Social Science.