Hjælp til CSS og baggrundbillede søges
Fra : anders

Dato : 07-06-04 13:29

Hej

Jeg har ingen erfaring i at lave hjemmesider, men jeg er så småt begyndt at
kigge lidt på html og CSS.

Er der en venlig sjæl, der kan fortælle mig hvordan jeg får bagrundsbilledet
til at ligge bagved menupunkterne i stedet for over dem? (Se evt. de andre
sider, for at få et indtryk af hvor høj den øverste bjælke skal være)

http://mwsmykker.dk/xot/default.htm

http://mwsmykker.dk/xot/

HVIS der er en, der har for meget tid, så ville det også være fedt at få en
kommentar, om jeg allerede nu er på vildspor med nogle af koderne, eller
måske kunne gøre nogle ting lettere for mig.

Mvh
anders

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 07-06-04 13:43

anders wrote:

> [...]
> til at ligge bagved menupunkterne i stedet for over dem? (Se evt. de andre
> sider, for at få et indtryk af hvor høj den øverste bjælke skal være)

Fjern img-elementet fra html-koden og brug background-image i din css på
menuen.
http://www.htmldog.com/guides/cssintermediate/backgroundimages/

> HVIS der er en, der har for meget tid, så ville det også være fedt at få en
> kommentar, om jeg allerede nu er på vildspor med nogle af koderne, eller
> måske kunne gøre nogle ting lettere for mig.

Hvis du ingen erfaring har med at lave hjemmesider, så vil jeg anbefale
dig at lave den i XHTML fremfor at lære HTML's unoder og så følge guiden
på htmldog. Den er rigtig god.

http://www.htmldog.com/

Hintzmann c",)

Fra : Whale

Dato : 09-06-04 15:35

anders wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> kommentar, om jeg allerede nu er på vildspor med nogle af koderne, eller
> måske kunne gøre nogle ting lettere for mig.

Hej Anders

Prøve lave ( background: url(Smiler.jpg); ) i div-menubg på din css:

div-menubg {
   CLEAR: both; BORDER-RIGHT: 1px solid; BORDER-TOP: 1px solid; Z-INDEX: 1;
BORDER-LEFT: 1px solid; WIDTH: 800px; BORDER-BOTTOM: 1px solid; HEIGHT: 25px;
background: url(Smiler.jpg);

Jeg bruge topstyle v3.1 og det er meget nem for dig!
Software er hos www.bradsoft.com

er det iorden?

Venlig hilsen
Whale