Tlf-kabel, hvor ?
Fra : Søren C. Fischer

Dato : 07-06-04 06:03

Jeg skal opsætte hegn, men inden jeg graver igennem mine telefonkabler [1]
bestilte jeg en tegning over hvor de er gravet ned...
TDC har så sendt mig en tegning [2], men jeg fatter intet af den tegning

Er her en der vil være behjælpelig med at tyde tegning, og forklare mig hvor
ledningen ligger ?
Huset og garage er farvet blå (af mig).
se her: http://www.fischer-streton.dk/images/tdc.gif

[1] Ja, jeg skal også lige ha fat i SEAS og høre hvor strømkablerne løber...
[2] Det ankommer sgu som PDF-fil, fungerer perfekt!

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk

Fra : Thïngmand

Dato : 07-06-04 07:52

Kan du ikke så hvor din går eller blå dåse sidder (udvendigt) på huset og
derefter finde ud af hvilken streg på kortet du skal være opmærksom på?

--
Thïngmand

..·´¯`·.¸¸.·><((((º>

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 07-06-04 15:02

On Mon, 7 Jun 2004 07:02:52 +0200, "Søren C. Fischer"
<soren@fischer-streton.dk.invalid> wrote:

> [...]
>
>Er her en der vil være behjælpelig med at tyde tegning, og forklare mig hvor

Hovedkablet går i vejen, og der er en muffe hvor der går 2 kabler I..
Det ene går ind til dig fra syd.

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 07-06-04 18:00

Bjarke Hansen wrote:

> Hovedkablet går i vejen, og der er en muffe hvor der går 2 kabler I..
> Det ene går ind til dig fra syd.

D.v.s. at jeg skal lade være med at grave xx meter fra skel ?

Fra : Jens Petersen

Dato : 07-06-04 19:25

Søren C. Fischer wrote:

> D.v.s. at jeg skal lade være med at grave xx meter fra skel ?

Nej, det vil sige at du ved hvor du skal passe på ikke at grave kablet
over, der er forhåbentlig markeringsbånd over kablet.

--
Jens OZ2JP callto://jensep

Does it really matter?

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 07-06-04 19:35

Jens Petersen wrote:

> Nej, det vil sige at du ved hvor du skal passe på ikke at grave kablet
> over, der er forhåbentlig markeringsbånd over kablet.

Præcist - du har forstået mit oprindelige spørgsmål, men jeg er ikke nået
videre overhovedet

Fra : Jens Petersen

Dato : 07-06-04 20:05

Søren C. Fischer wrote:

> Præcist - du har forstået mit oprindelige spørgsmål, men jeg er ikke nået
> videre overhovedet

Sådan har jeg det også med hårdt fysisk arbejde

Som jeg læser tegningen er telefonkablet den tykke streg der går ned og
drejer 90° mod vejen til venstre.

Start med at lokalisere kablet ved at grave ganske forsigtigt der hvor
tegningen viser at det vil krydse det kommende rækværk.

Husk også at finde el og evt. antennekabel.

Når du ved hvor kablerne er kan du mase på med rækværket.

--
Jens OZ2JP callto://jensep

Beertender, bring me another bar!

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 07-06-04 20:33

Jens Petersen wrote:
> Start med at lokalisere kablet ved at grave ganske forsigtigt der hvor
> tegningen viser at det vil krydse det kommende rækværk.

Klart, det må være metoden - det prøver jeg imorgen (hvis vejret egner sig
til udendørs arbejde)
Tak for tipset, selvom det jo faktisk var ret indlysende *GGG*

Fra : Kim & Tania Søegaard

Dato : 11-06-04 19:12

Hej

Dit kabel går ind (ca.) 5,3 meter fra dit hus (nederst).

MVH

Kim

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 12-06-04 01:43

Kim & Tania Søegaard wrote:
> Hej
>
> Dit kabel går ind (ca.) 5,3 meter fra dit hus (nederst).

Thanx

Stolperne er nu nedgravet, og vi ramte ikke nogen ledninger (phew)