.net: Include
Fra : Dennis C

Dato : 06-06-04 23:57

Hej

Hvordan laver man en include i asp.net. Har brug for at inkludere
databasestien til db'en i alle filer og ved ikke hvordan jeg opnår
dette i asp.net.

I asp var det jo bare: <!-- #include file="db.asp" -->

mvh
Dennis

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 07-06-04 07:42

Dennis C wrote:

> [...]
> dette i asp.net.
>
> I asp var det jo bare: <!-- #include file="db.asp" -->

"include" bruges ikke rigtigt i .Net - der er meget smartere metoder.

Der er flere muligheder:

1.
Læg stien til databasen i web.config

2.
Indkapsel din databaselogik i sin egen klasse og brug den til adgang til
databasen

3.
.... der er sikkert flere.

Jeg sætter FUT til dk.edb.programmering.dotnet, hvortil svar på dette
spørgsmål sendes.

--
Jesper Stocholm http://stocholm.dk

Programmer's code comment:
//It probably makes more sense when you're stoned.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 07-06-04 09:20

Jesper Stocholm wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> [...]
> Jesper Stocholm http://stocholm.dk
>
> Programmer's code comment:
> //It probably makes more sense when you're stoned.

Hej med jer

Jeg har arbejdet lidt med dotnet.
I toppen laver du denne kode:
<%@ Register TagPrefix="ditprojekt" TagName="etnavn" src="dinfil.dinfiltype"
%>

<ditprojekt:etnavn id="etnavn" runat="server" />

Mvh
Martin Jørgensen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 07-06-04 09:28

Martin Jørgensen wrote:

> Jeg har arbejdet lidt med dotnet.
> I toppen laver du denne kode:
> <%@ Register TagPrefix="ditprojekt" TagName="etnavn"
> src="dinfil.dinfiltype" %>
>
> <ditprojekt:etnavn id="etnavn" runat="server" />

Ja, men i dette tilfælde er det imo ikke så elegant en løsning.

FUT: dk.edb.programmering.dotnet