hvordan får jeg vist links til mine filer
Fra : Simon Moore Højer

Dato : 06-06-04 20:01

Mine brugere har mulighed for at ligge nogle filer op på serveren, og dem vil
jeg selvfølgelig gerne også have at de skal kunne hente igen.

Mine brugere er delt op i forskellige gruppe som blandt andet hedder:
moedevaerter, lederskab, boern, ungdom .... Det er så meningen at de forskellige
grupper kun skal kunne se de filer som har relevans for dem selv. Derfor har jeg
en database med en kolonne der hedder: 'filnavn', og en kolonne der hedder:
'rettighed'. I 'filnavn' er filnanvet selvfølgelig, og i 'rettighed' er navnet
på den gruppe der skal kunne se filen.

Jeg havde tænkt mig at linke til siden visfiler.asp med f.eks. dette link <a
href="visfiler.asp?Celle>Celle</a>, og så på bruge
Request.Querystring("omraade") til at hente de relevante filer.

Indtil videre har jeg nået frem til følgende:

strSQL = "Select filnavn from opload where rettighed = '" &
Request.Querystring("omraade") & " ' "

Set rs = Conn.Execute(strSQL)

If rs.EOF or rs.BOF Then

Response.Write "Der er ingen filer"

else

Response.Write "<a href='upload/TEST.TXT'>HER SKAL VÆRE ET LINK TIL FILEN</a>"

End If

men kan ikke ikke rigtig regne ud hvordan jeg skal få den til at skrive det
antal links som der er filer, så brugerne kan downloade filerne.

Er der nogen der har et bud på hvordan det kan gøres?

--
Simon Moore Højer

Der er en skaber bag hver en kode...
Der er også en skaber bag vores klode!!!

Fra : Simon Moore Højer

Dato : 07-06-04 20:24

Jeg prøver lige at forklare mig igen, da det ser ud til der ikke er nogen der
har forstået hvad det er jeg ønsker hjælp til.

Jeg har en uploadfunktion på mine hjemmeside, hvor brugeren kan ligge filer op
så andre brugere også kan se dem. Når filen ligges op på serveren ligges filens
navn ned i en tabel der hedder 'opload' i kolonnen 'filnavn'.
Mine brugere er delt op forskellige kategorier som hedder: moedevaerter,
lederskab, boern, ungdom + nogle flere, og det er ikke alle filer som alle
brugere må se, faktisk må hver fil kun ses af én bestemt gruppe. Navnet på denne
gruppe ligges i samme tabel som før men i kolonen 'rettighed'.

For at se filerne og downloade dem skal de ind på
'visfiler.asp?omraade=gruppensnavn'. Det kommer de ved hjælp af menuen hvor de
hvis de skal se de filer der er til gruppen 'celle' trykker på linket: '<a
href="visfiler.asp?omraade=Celle>Celle</a>'.
Det er så meningen at visfiler.asp?omraade=Celle skal hente de filnavne fra
databasen som har 'rettighed' = 'Celle', og så lave et link til hver af filerne
(der vil være 0-10 filer).
Filerne ligger i en undermappe der hedder 'upload'.

Indtil videre har jeg fået hentet filnavnene fra databasen, men kan ikke regne
ud hvordan jeg skal få lavet link til de forskellige filer.

Her er min foreløbige kode:

[...]

men den kommer jeg jo ikke langt med... så er der nogen der har en ideén til
hvordan jeg kan lave en kode der automatisk henter de relevante info og generere
de ønskede links?

Det behøver ikke være et færdigt script (selv om det ville være rart), men kan
også bare være en sktise eller ide, så kan jeg selv/andre arbejde videre med den
ide og få det til at virke efter hensigten.

På forhånd TAK!

Fra : Simon Moore Højer

Dato : 09-06-04 19:11

Tusind tak for jeres hjælp....
Jeg fik svaret her i stedet for: http://eksperten.dk/spm/507863

--
Simon Moore Højer

Man lære så længe man lever
Når man ikke længere lære, lever man ikke mere.