Badeværelse
Fra : Christian

Dato : 06-06-04 10:26

Hejsa alle

Jeg har et spørgsmål vedr. et nyt badeværelse.

Vi bor i en ejerlejlighed og vi vil gerne lave et nyt badeværelse, men vi er
lidt i tvivl om man skal ha tilladelse til at lave det fra
ejendomsadministratoren.

Vi skal banke gulvet op og lave nyt gulv med gulvvarme, fjerne badekar og
bruseniche og lave ny bruseniche.

Kan der komme problemer med det ?

Venlig hilsen
Christian Poulsen

Fra : Sir Haig

Dato : 06-06-04 10:52

> Vi bor i en ejerlejlighed og vi vil gerne lave et nyt badeværelse, men vi
er
> lidt i tvivl om man skal ha tilladelse til at lave det fra
> ejendomsadministratoren.

Du skal ikke have en tilladelse - du ejer jo selv lejligheden. Det er dog
altid godt at tale med en eventuel administrator, da denne sikkert kan give
gode råd, oplyse om kloak, strøm o.s.v. Andre kan også have ændret på deres
badeværelse i blokken - og er kan administrator evt. formidle en kontakt, så
du kan høre om faldgrupper og muligheder.

/Jens

Fra : Christian

Dato : 06-06-04 11:15

Ja men det kunne jo være at de skulle gi tilladelse til at man byggede om,
da det jo er deres ejemdom.

Hvis skulle de kunne oplyse om kloaken ? El'en har jeg selv styr på da jeg
er elektriker.

Venlig hilsen Christian

Fra : bme

Dato : 06-06-04 18:21

"Christian" <christianpoulsen86@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Ja men det kunne jo være at de skulle gi tilladelse til at man byggede om,
> da det jo er deres ejemdom.

øhhhh, sagde du ikke at det var en ejerlejlighed - så er det da ikke en
ejendomsadministrationen som ejer den, men jer ejerlejlighedsejere.

Det kunne dog være du skulle spørge ejerforeningen (hvis i har en sådan), de
vil kunne oplyse om der i vedtægterne er nogle begrænsninger for dit
projekt.

/bo

Fra : Christian

Dato : 06-06-04 18:26

"bme" <bme@fritid.tele.hej> skrev i en meddelelse

> [...]
de
> vil kunne oplyse om der i vedtægterne er nogle begrænsninger for dit

Joo det er det men det er vel dem som "styre" ejendommen

Jeg prøver at høre dem i morgen

Christian

Fra : gramse

Dato : 06-06-04 11:42

Hvis du bor i København mener jeg der er krav om at væggene skal være
letbeton de vil vist ikke accepterer vådrumsgips.
/kim

Fra : Christian

Dato : 06-06-04 11:49

"gramse" <k@k> skrev i en meddelelse
> Hvis du bor i København mener jeg der er krav om at væggene skal være
> letbeton de vil vist ikke accepterer vådrumsgips.
> /kim

Det er i ishøj og der er en væg som er beton og 3 der er gasbeton, derudover
skal brusenichen være en rund en i gasbeton. Såå det er vel godt nok.

Christian

Fra : gramse

Dato : 06-06-04 13:52

ja det skulle man mene ,jeg skrev det bare hvis det nu var KBH kender
nemlig en tømrer der måtte rive alle vægge ned han lige havde opsat

Fra : mcloud

Dato : 06-06-04 16:45

Hej Christian
Husk at det hele skal forsegles med vådmembran i en højde af 1,8meter mener
jeg det er og hvis du banker gulvet op,skal du også udskifte gulvafløbet
med et godkendt også selv om det kommer til at berøre evt. underbo.Din
varmeslange , hvis du bruger centralvarmen der allerede er på badeværelset
skal være i et helt stykke uden samlinger, det samme gælder for evt. nye
vandrør.
mvh mcloud blikkenslager

Fra : Christian

Dato : 06-06-04 18:22

"mcloud" <raski@dbmail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skal være i et helt stykke uden samlinger, det samme gælder for evt. nye

Jeg bor heldigvel på første og i stuen er der kælderrum så det gør nok ikke
så meget med gulvafløbet

Skal man også lave vådmembran på væggende uden for brusenichen når det er en
lukkede en ?

Gulv varmen er el