pakke installation
Fra : Keld Thomassen

Dato : 06-06-04 10:05

Jeg ville installere xwine via Mandrakes pakkeadministration -
installere pakker. Det var problemfrit, fik også besked på de at der
ville blive installeret afhængige pakker og selve hentningen af pakkerne
gik igang. Men p.g.a vores begrænsede båndbredde afbrød jeg
installationen da min knægt kom farende grøn i hovedet fordi han var
midt i en "VIGTIG" Diablo mission. Jeg kunne sagtens vente.

Men når jeg nu forsøger at installere får jeg følgende melding

Følgende pakker har dårlig underskrifter:

xwine-0.3.1r1-1mdk.i586.rpm: Mangler signatur (Couldn't open file)

Ønsker du at fortsæte installeringen?

<ja> <nej>

Og hvis jeg siger <ja> får jeg:

Der opstod et problem under installationen:

kunne ikke installere pakke
http://klid.dk/homeftp/mandrakelinux/official/10.0/contrib/i586/xwine-0.3.1r1-1mdk.i586.rpm

Jeg forestiller mig, at et eller andet sted i en eller anden fil, står
der noget vrøvl omkring disse pakker, som jeg forhåbentlig kan bortredigere.

Er der nogen som ved noget om dette?

Fra : Mikael Rasmussen

Dato : 06-06-04 10:22

Keld Thomassen wrote:

[snip]
> [...]
>
> Jeg forestiller mig, at et eller andet sted i en eller anden fil, står
> der noget vrøvl omkring disse pakker, som jeg forhåbentlig kan

Hej,

Prøv at kigge i /var/cache/urpmi/rpms der ligger sikkert en
xwine-0.3.1r1-1mdk.i586.rpm der ikke er iorden, hvis du
sletter den burde den kunne starte forfra med download.

Mvh.
Mikael.

Fra : Keld Thomassen

Dato : 06-06-04 10:30

Mikael Rasmussen wrote:
> [...]
> xwine-0.3.1r1-1mdk.i586.rpm der ikke er iorden, hvis du
> sletter den burde den kunne starte forfra med download.

Cool - Det var næsten rigtig. /var/cache/urpmi/partial skulle også tømmes.

TAK!