/ Forside / Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Udbyder (ISP'er)
#NavnPoint
BjarneD 1540
EXTERMINA.. 750
stl_s 710
strarup 685
tedd 680
natmaden 660
emesen 581
dk 520
Kortoverv.. 510
10  arne.jako.. 510
Fast IP adresse og TDC
Fra : Chris


Dato : 06-06-04 00:43

Hej,

På trods af at jeg iflg. min faktura længe har betalt 10 kr/mdr for en
fast IP adresse skiftede denne meget ofte når jeg gik på nettet. Jeg
ringede så til TDC support hvor de bekræftede at jeg havde en fast IP og
at man iøvrigt skulle være erhvervskunde for at være helt sikker på at
ens IP ikke skifter. Nu skal jeg til at sætte en web server op, og så er
det ikke så smart at den skifter.

Men helt ærligt, kan det virkelig passe at ens udbyder ikke kan
garantere for at IP er fast når man nu iflg. fakturaen betaler for en
fast?! Der må i givet fald være mange private TDC kunder med egen
webserver som lider under dette? Har nogen tilsvarende erfaringer med
TDC. Jeg må indrømme at jeg er overrasket (og skuffet) over at de ikke
tager private kunder mere seriøst :(

/Chris

 
 
Thomas (06-06-2004)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 06-06-04 12:15

On Sun, 06 Jun 2004 00:43:02 +0100, Chris <csv72@netscape.net> wrote:

>Hej,
>
>På trods af at jeg iflg. min faktura længe har betalt 10 kr/mdr for en
>fast IP adresse skiftede denne meget ofte når jeg gik på nettet. Jeg
>ringede så til TDC support hvor de bekræftede at jeg havde en fast IP og
>at man iøvrigt skulle være erhvervskunde for at være helt sikker på at
>ens IP ikke skifter. Nu skal jeg til at sætte en web server op, og så er
>det ikke så smart at den skifter.
>
>Men helt ærligt, kan det virkelig passe at ens udbyder ikke kan
>garantere for at IP er fast når man nu iflg. fakturaen betaler for en
>fast?! Der må i givet fald være mange private TDC kunder med egen
>webserver som lider under dette? Har nogen tilsvarende erfaringer med
>TDC. Jeg må indrømme at jeg er overrasket (og skuffet) over at de ikke
>tager private kunder mere seriøst :(
>
>/Chris

Din IP kan skiftes ifølge punkt 7 i de betingelser der er, de dækker
hvis der skulle være noget central arbejde der kræver at du bliver
flyttet til en anden port eller muligvis DSLAM.
Jeg har kun hørt om meget få tilfælde hvor det sker, men ja hvis du
vil være 100% sikker på at IPen aldrig skifter så skal man være BB
Prof kunde,

/Thomas

Bjarke Hansen (06-06-2004)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 06-06-04 15:48

On Sun, 06 Jun 2004 00:43:02 +0100, Chris <csv72@netscape.net> wrote:

>Hej,
>
>På trods af at jeg iflg. min faktura længe har betalt 10 kr/mdr for en
>fast IP adresse skiftede denne meget ofte når jeg gik på nettet. Jeg
>ringede så til TDC support hvor de bekræftede at jeg havde en fast IP og
>at man iøvrigt skulle være erhvervskunde for at være helt sikker på at
>ens IP ikke skifter. Nu skal jeg til at sætte en web server op, og så er
>det ikke så smart at den skifter.

Hvis du virkelig har fået ny Ip flere gange, kan du nu godt have ret i
brkymringen omkring at du ikke har fast IP.

Hvis det ellers er sat op til fast IP, skulle du kun i meget sjælne
tilfælde få en ny..

Prøv at releade din IP fra din router eller pc... vent 10 minutter og
renew den.. Hvis du har fået ny IP har du helt sikkert ikke fast IP
ved TDC, og du bør kræve pengene tilbage fra fast IP..

Det er nu lige så meget fast IP; hvis man har en router stående hele
tidens om holder gang i forbindelsen, så vil man kun få ny IP hvis
central udstyret går ned, eller man mister forbindelsen.


>
>Men helt ærligt, kan det virkelig passe at ens udbyder ikke kan
>garantere for at IP er fast når man nu iflg. fakturaen betaler for en
>fast?! Der må i givet fald være mange private TDC kunder med egen
>webserver som lider under dette? Har nogen tilsvarende erfaringer med
>TDC. Jeg må indrømme at jeg er overrasket (og skuffet) over at de ikke
>tager private kunder mere seriøst :(
>
>/Chris


Peter Kjellerup Rasm~ (06-06-2004)
Kommentar
Fra : Peter Kjellerup Rasm~


Dato : 06-06-04 17:17

>>Men helt ærligt, kan det virkelig passe at ens udbyder ikke kan
>>garantere for at IP er fast når man nu iflg. fakturaen betaler for en
>>fast?! Der må i givet fald være mange private TDC kunder med egen
>>webserver som lider under dette? Har nogen tilsvarende erfaringer med
>>TDC. Jeg må indrømme at jeg er overrasket (og skuffet) over at de ikke
>>tager private kunder mere seriøst :(
Det lyder da helt vanvittigt at TDC ikke vil love dig en fast IP selvom
du betaler for det. Det er helt rigtigt at det kan være nødvendigt med
en ny IP ved store netværksændringer hos din udbyder (TDC) men det er
sikkert ikke ret sandsynligt at dette skulle ske.
Jeg ville kontakte TDC en sidste gang og derefter gå til
forbrugerstyrelsen/-ombudsmanden for at få mine penge igen. Derefter
ville jeg skifte til en seriøs udbyder. Jeg har haft samme IP hos
Cybercity i mere end 4 år nu, og det er unden merebetaling!

mvh

Peter Rasmussen

Jesper G. Poulsen (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 13-06-04 19:58

Peter Kjellerup Rasmussen skrev:

> Det lyder da helt vanvittigt at TDC ikke vil love dig en fast IP
> selvom du betaler for det. Det er helt rigtigt at det kan være
> nødvendigt med en ny IP ved store netværksændringer hos din udbyder
> (TDC) men det er sikkert ikke ret sandsynligt at dette skulle ske.

Og det er under disse forudsætninger at TDC lover en fast IP. Har man
BB Prof får man en mail forud for et IP-skift - det gør men ikke med
alm BB.


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Peder Vendelbo Mikke~ (20-06-2004)
Kommentar
Fra : Peder Vendelbo Mikke~


Dato : 20-06-04 12:01

Jesper G. Poulsen skrev:

> Peter Kjellerup Rasmussen skrev:
>> Det lyder da helt vanvittigt at TDC ikke vil love dig en fast IP
>> selvom du betaler for det. Det er helt rigtigt at det kan være
>> nødvendigt med en ny IP ved store netværksændringer hos din
>> udbyder (TDC) men det er sikkert ikke ret sandsynligt at dette skulle
>> ske.

> Og det er under disse forudsætninger at TDC lover en fast IP. Har
> man BB Prof får man en mail forud for et IP-skift

Mener du en mail på et skiveskåret stykke død træ?

Hvis du mener en email, kunne jeg godt tænke mig at finde formularen
hvor man kan tilmelde en emailadresse som skal modtage emailen (så vidt
jeg ved, kender TDC ikke til hvilke emailadresser jeg anvender, jeg har
i alt fald ikke fortalt om nogle af dem til TDC).


Jesper G. Poulsen (20-06-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 20-06-04 19:32

Peder Vendelbo Mikkelsen skrev:

> Mener du en mail på et skiveskåret stykke død træ?

Finér?

Nej, på kogt, tørret træ


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Niels Dybdahl (07-06-2004)
Kommentar
Fra : Niels Dybdahl


Dato : 07-06-04 13:30

> På trods af at jeg iflg. min faktura længe har betalt 10 kr/mdr for en
> fast IP adresse skiftede denne meget ofte når jeg gik på nettet. Jeg
> ringede så til TDC support hvor de bekræftede at jeg havde en fast IP og
> at man iøvrigt skulle være erhvervskunde for at være helt sikker på at
> ens IP ikke skifter. Nu skal jeg til at sætte en web server op, og så er
> det ikke så smart at den skifter.

Jeg fik et brev fra TDC med mit IP-nummer. Har du også fået det ? I så fald
er det nemt at checke om IP-adressen er den rigtige. TDC kan sikkert også
oplyse hvad din IP-adresse burde være.

Niels Dybdahl



Chris (07-06-2004)
Kommentar
Fra : Chris


Dato : 07-06-04 20:34

Det viser sig at der var en fejl i opsætningen hos TDC. TDC support har
nu lavet en eller anden form for opdatering af min konto og siden har
den været den samme (OK, jeg har så betalt for en fast et års tid
uden at få det, men det er jo så hvad det er...). Det ændrer dog ikke
ved at jeg synes at man bør kunne garantere en fast IP adresse - lad os
dog bare håbe at den kun skifter så sjældent som flere i denne tråd har
givet udtryk for. Det er trods alt ret bøvlet at den skifter når man har
fået sat en webserver op, DNS sat op osv...

/Chris

Jochke (07-06-2004)
Kommentar
Fra : Jochke


Dato : 07-06-04 20:55

Chris skrev følgende:
> Det viser sig at der var en fejl i opsætningen hos TDC. TDC support
> har nu lavet en eller anden form for opdatering af min konto og siden
> har den været den samme (OK, jeg har så betalt for en fast et års
> tid uden at få det, men det er jo så hvad det er...).

Du har vel bedt om kompensation? Det er det mindste de kan gøre, nu hvor det
ikke har virket 1 år.


--
/Jochke
Fjern primtallet i adressen hvis du vil sende mig en e-mail.



Jesper G. Poulsen (13-06-2004)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 13-06-04 20:01

Chris skrev:

> tid uden at få det, men det er jo så hvad det er...). Det ændrer dog
> ikke ved at jeg synes at man bør kunne garantere en fast IP adresse -

Du får hvad du betaler for.

> tråd har givet udtryk for. Det er trods alt ret bøvlet at den skifter
> når man har fået sat en webserver op, DNS sat op osv...

Hvis den skifter, så er det kun kortvarigt. Er der der tale om et
længerevarende skift, så får du meddelelse om den nye adresse.


--
Med venlig hilsen
Jesper G. Poulsen

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408925
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste