a href og ft`?
Fra : CykelSmeden

Dato : 05-06-04 22:48

hvis jeg i min browseradresselinie skriver ftp://ftp.acnord.dk får jeg siden
præsenteret fint.

hvorfor virker <a href="ftp://ftp.acnord.dk"> filen ligger hos</a> så ikke?

og kan je få det til at virke således at filen næsten automatisk hentes?

finn

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 05-06-04 23:11

CykelSmeden wrote:

> [...]
>
> og kan je få det til at virke således at filen næsten automatisk hentes?

Ovenstående burde virke. Ellers må du have en henvisning der er forkert.

Kan du give et eksempel online hvor det går galt?

mvh
Johan

Fra : Per Rasmussen

Dato : 06-06-04 02:10

Johan Holst Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Ovenstående burde virke. Ellers må du have en henvisning der er forkert.
>
> Kan du give et eksempel online hvor det går galt?
>
> mvh
> Johan

Det virker skam også, jeg lavede en html side hvor jeg satte det link ind, det
smed jeg så på nettet og kom ind på siden.

Men hvorfor skal tingene præsenteres på den måde for folk, hvorfor ligger det
ikke i html filer???

PerR

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Anders Lund

Dato : 06-06-04 02:17

Per Rasmussen wrote:
> Men hvorfor skal tingene præsenteres på den måde for folk, hvorfor ligger det
> ikke i html filer???

Hvorfor alle filerne bare bliver listet på en lang liste? Det er fordi
du har fat i en FTP server. Så skal du selv manuelt lave en HTML side
som linker til hver fil på FTP serveren, som du vil have at brugerne
skal have fat i.

--
Anders Lund - spam2004@andersonline.dk

Fra : CykelSmeden

Dato : 06-06-04 11:16

Anders Lund wrote:

> [...]
> du har fat i en FTP server. Så skal du selv manuelt lave en HTML side
> som linker til hver fil på FTP serveren, som du vil have at brugerne

Korrekt.
foreløbigt er jeg igang med nogle eksperimenter, fordi jeg skal vise nogle
nybegyndere hvordan de selv kan sætte tags ind i et CMS-system, og til demo
af ftp-tagen ville jeg bruge en ftpserver jeg periodisk anvender til
fildeling.
Imidlertid får jeg "siden kan ikke vises" hvis jeg sætter tag'en ind i
cmssystemet. Både http:// og mailto: tags virker fint.
Jeg ville allerhelst have eksempellinken:
virke.
virker den for andre?

som sagt kan jeg klistre linien ind i browseren og det virker. Browserens
statuslinie viser ogso den korrekte link fra CMSsystemet, men siden kan så
ikke vises.

nb. undskuld jeg fik sendt spørgsmålet 2 gange, men jeg fik en serverfejl
retur fra første maskine.

finn

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-06-04 11:59

Per Rasmussen skrev:

>Men hvorfor skal tingene præsenteres på den måde for folk

Fordi det er FTP.

>hvorfor ligger det ikke i html filer?

Fordi det ikke er HTTP.

--