Gåsebiller
Fra : Peter K. Nielsen

Dato : 05-06-04 14:53

Tilsyneladen har jeg fået besøg af ovennævnte, og i følge naboen kan jeg nu
sætte mig ned og vente på at min græsplæne lagt om.

Kan det virkelig passe?

Er der intet jeg kan gøre??

Peter

Fra : Inger Pedersen

Dato : 05-06-04 15:50

"Peter K. Nielsen" <peter.n@jubiiposten.dk> skrev i en meddelelse

> Er der intet jeg kan gøre??

Du kan vande den godt - rigtig godt - igennem.
Og så håbe på, at stærene æder de larver, der søger mod overfladen for ikke
at drukne.
De rødder, der ER ødelagt, kan ikke reddes, men resterne kommer vel også
hurtigere igen, når du vander.

Hilsen Inger

Fra : jobe

Dato : 05-06-04 16:21

hejsa.
jeg har samme problem.
men har læst inde på havenyt at man kan få noget væske man kommer i vand og
vander græsset.
hilsen johny

Fra : Aase

Dato : 05-06-04 19:20

Jeg ser hvert år gåsebiller, som flyver over græsplænen. Og når jeg har
gravet græstørv op (for at få mere plads til stauder) har jeg altid fundet
gåsebillelarver og/eller stankelbenslarver. Men min græsplæne er grøn og
pæn, selv om min jord er ret sandet; hvilket gåsebiller skulle foretrække.
Jeg mener, at frygten for gåsebiller er meget overdrevet.
Hilsen
Aase

Fra : Jan Køpke Sørensen

Dato : 05-06-04 22:03

Hvis det er gåsebiller der flyver over plænen så har min plæne overlevet i
12 år nu

Jan Køpke Sørensen
E-mail jan@kopke.info
http://home5.inet.tele.dk/jankopke