Problemer med læsning af RSS-feed i asp
Fra : HLH

Dato : 05-06-04 08:25

Hej,

Jeg har en "kunde" som bruger asp til at vise et af vores rss-newsfeeds. Det
virker ok, men problemet er, at hvis min side er nede, går min "kundes" side
også ned. Kan "kunden" lave et check på, om vores rss er tilgængeligt, inden
hun forsøger at vise det, så "kundens" side ikke går ned?

Da jeg selv laver alt i php, er jeg helt på bar bund og vil være glad for
lidt hjælp...

Kunden bruger følgende kode:

' extURL = http://www.path.xml
' set xmlDoc = createObject("Msxml.DOMDocument")
' xmlDoc.async = false
' xmlDoc.setProperty "ServerHTTPRequest", true
' xmlDoc.load(extURL)
'
' dim title(5), link(5), i
' Set oNode = xmldoc.documentElement.getElementsByTagName("item")
' i = 0
' For each Item in oNode
' i = 1 + i
' title(i) = Item.ChildNodes.Item(0).text
' link(i) = Item.ChildNodes.Item(2).text
' Next

mvh
HLH

Fra : Torben Brandt

Dato : 05-06-04 09:25

HLH wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> [...]
> også ned. Kan "kunden" lave et check på, om vores rss er tilgængeligt, inden
> hun forsøger at vise det, så "kundens" side ikke går ned?

Prøv at se her:
<URL:http://www.html.dk/scripts/asp/00020/>

Man kan efter .load undersøge om .parseError.errorCode er forskellig fra 0.
Hvis du skal have hjælp til at flette det sammen med din kode, så sig til...

/Torben

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 05-06-04 09:26

HLH wrote:

> [...]
> ' set xmlDoc = createObject("Msxml.DOMDocument")
> ' xmlDoc.async = false
> ' xmlDoc.setProperty "ServerHTTPRequest", true

Det nemmeste vil nok være at tilføje noget error-handling her, dvs tilføje
linien

on error resume next
> ' xmlDoc.load(extURL)
Response.Write Err.Number

> [...]
> ' i = 1 + i
> ' title(i) = Item.ChildNodes.Item(0).text
> ' link(i) = Item.ChildNodes.Item(2).text
on error goto 0

--
Jesper Stocholm http://stocholm.dk

Programmer's code comment:
//It probably makes more sense when you're stoned.

Fra : HLH

Dato : 05-06-04 10:15

> Det nemmeste vil nok være at tilføje noget error-handling her, dvs tilføje
> linien
>
> on error resume next
> Response.Write Err.Number

Tak for dit svar, men hvad sker der når det fejler?
Mit feed skal vises på kundens forside sammen med en masse andet indhold.
Derfor ønskes ingen pop-up fejlmeddelelser eller lignende, men et af
følgende:

A. Feedet opdateres ikke, men der vises i stedet et "gammelt" feed fra sidst
der var forbindelse (Det kræver vel at kunden cacher mit feed og gemmer det
på sin egen server eller?)

B. Der vises en standardtekst der for feedet ellers skulle være vist, f.eks.
et link til min side (Er det muligt med dit forslag?)

C. Indlæsningen springes blot over og pladsen, hvor feedet skulle vises
bliver blank.

På forhand tak

/HLH

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 05-06-04 10:20

HLH wrote:

> Tak for dit svar, men hvad sker der når det fejler?
Fejlnummeret udskrives

(Response.Write Err.Number)

> [...]
>
> A. Feedet opdateres ikke, men der vises i stedet et "gammelt" feed fra
> sidst der var forbindelse (Det kræver vel at kunden cacher mit feed og

ja

> B. Der vises en standardtekst der for feedet ellers skulle være vist,
> f.eks. et link til min side (Er det muligt med dit forslag?)

Ja - man kan fx i stedet for fejlnummeret udskrive et link

Response.Write "http://stocholm.dk"

(med passende html-elementer omkring)

> C. Indlæsningen springes blot over og pladsen, hvor feedet skulle
> vises bliver blank.

Noget i retning af

xmlDoc.setProperty "ServerHTTPRequest", true
on error resume next
xmlDoc.load(extURL)
if Err.Number <> 0
[...]
end if
on error goto 0

(du bør bede din ASP-udvikler om hvordan det specifikt tilrettes hendes
kode)