Dualboot mellem RedHat 7 og Win Me
Fra : Asbjørn Sloth Tønnes~

Dato : 03-05-01 18:02

Hvor dan gør jeg det?

Fra : Lars Overgaard

Dato : 03-05-01 19:14

Asbjørn Sloth Tønnesen wrote:

> Hvor dan gør jeg det?

Tag et kig på www.sslug.dk/linuxbog

/Lars

Fra : Martin An

Dato : 04-05-01 10:24

Asbjørn Sloth Tønnesen wrote:

> Hvor dan gør jeg det?

Hvis du har Partition Magic (kan fås på 2 floppy
disketter) så starter du med at installere Win ME på
hele harddisken. Så krymper du windows partitionen med
P. Magic ned til den ønskede størrelse.
Så starter du Redhat installationen. Vælg custom installation.
Med Disk Druid oprætter du de nødvendige Linux partitioner
på den tomme del af harddisken. Når du skal installere LILO, så
vælg installation på Master Boot Record.

Når du så starter maskinen vil der komme en menu hvor du kan
vælge mellem linux og dos (win ME).

Husk at installere Redhat 7.1 og ikke 7.0.

Hilsen Martin

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 04-05-01 12:49

Martin An wrote:

> Når du så starter maskinen vil der komme en menu hvor du kan
> vælge mellem linux og dos (win ME).
´
Fungerer dette også med Windows 2000?

--
Thorbjørn Ravn Andersen "...plus...Tubular Bells!"
http://bigfoot.com/~thunderbear

Fra : Martin An

Dato : 04-05-01 15:13

Thorbjørn Ravn Andersen wrote:

> ´
> Fungerer dette også med Windows 2000?

Nej, win 2000 vil gerne bruge MBR.
Du kan læse hvordan man dualbooter med win 2000 her :
http://www.sslug.dk/linuxbog/admin/bog/opstart.html#NTOGLINUX

Martin

Fra : Martin An

Dato : 04-05-01 16:17

Martin An wrote:

> Nej, win 2000 vil gerne bruge MBR.
> Du kan læse hvordan man dualbooter med win 2000 her :
> http://www.sslug.dk/linuxbog/admin/bog/opstart.html#NTOGLINUX
>
> Martin

Undskyld at jeg svarer på mit eget indlæg.

Du kan også bare installere Linux uden LILO, og
så boote Linux fra floppy. Så slipper du at rode med MBR.
Det er selvfølgelig ikke lige så elegant som at have en boot menu.

Martin

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 07-05-01 21:17

Martin An wrote:

> Nej, win 2000 vil gerne bruge MBR.
> Du kan læse hvordan man dualbooter med win 2000 her :
> http://www.sslug.dk/linuxbog/admin/bog/opstart.html#NTOGLINUX

Takker. Det vil jeg kigge på, da det er lidt bøvlet med bootdisketter
på en bærbar.

http://bigfoot.com/~thunderbear