Husvandværk og dykpumpe
Fra : Niels Peter Nielsen

Dato : 03-05-01 17:23

Jeg har brug for at kunne pumpe vand op fra 12 meter og ud.
Kan det lade sig gøre at starte med en dykpumpe og tilslutte den til et
husvandværk som så sender vandet vidre.
Hilsen Niels Peter Nielsen

Fra : Calle

Dato : 04-05-01 04:57

Hej

Var det ikke lidt nemmere/billigere at købe en dykpumpe der kan trykke
vandet hele vejen? Man kan også få specielle ejectorpumper, der kan suge fra
større dybder (bruges til private vandborringer). Vi har selv haft en der
pumpede op fra 28M. dybde, og leverede vand til hele huset + naboen. Prøv
evt. at kontakte Grundfoss

Automatikmekaniker
Calle

Fra : Niels Peter Nielsen

Dato : 04-05-01 19:40

Var det med start/stop automatik, eller hvordan var det anlæg sat sammen?
Hilsen
Niels Peter

Calle skriver:

Fra : S.B.

Dato : 05-05-01 23:24

Du kan sagtens få en dykpumpe med start/stop, uden at behøver koste mange
kroner.
Harald Nyborg sælger dem for omkring 400-500 kr.
Kvaliteten kan jeg ikke udtale mig om, da jeg ikke selv har nogen

/Søren

Fra : Hans Chr. Jensen

Dato : 06-05-01 18:11

En dykpumpe som den omtalte kan kun benyttes som tømmepumpe, og kan slet
ikke levere det nødvendige tryk.
Benyt en dykpumpe og kombiner med hydrofore. En forholdsvis billig og
driftsikker metode.
mvh.

Hans Chr. Jensen
S.B. <sfb@privat.dk> skrev i en