Nedløbsrør med kæde
Fra : Ole

Dato : 03-05-01 15:52

Jeg har lavet et hul i tagrenden og sat en kæde på, men vandet løber ikke
ned ad kæden. Det sprøjter nærmest ud til alle sider.
Er der nogle som ved om man skal bruge en speciel studs el. lign for at få
det til at virke?

Mvh
Ole

Fra : May-Britt Kuhlman

Dato : 04-05-01 06:52

På mit hus er der en Studs / Tragt der ender med et hul der kun er lidt
størrer end diameteren på kæden

Fra : Brian

Dato : 04-05-01 07:35

Hej Ole.

Man kan få en afløbsstuds til tagrenden der er lavet til styre vandet ned
omkring kæden.

Hilsen Brian.

Fra : Ole

Dato : 04-05-01 19:01

Ja, jeg har lige set dem i Silvan.
Tak for svarene

Ole

Fra : Jean Seeberg

Dato : 06-05-01 22:17

Med risiko for at fornærme dem der har kæde, som nedløb vil anbefale dig at
lave fast nedløb.
Uanset studs m.m. i forbindelse med kæde, kan det ikke undgåes at vandet vil
sprøjte ind på huset ved blæsevejr til skade for huset.
Jeg troede faktisk ikke at der var nogen idag der benyttede denne løsning,
som jo nok var lidt af en modedille for 20 år siden.
Hilsen Jean

Fra : Jens

Dato : 06-05-01 22:36

Jeg har stråtag og derfor ingen tagrender.
Hvis der kommer meget vand vil jeg tro det sprøjter uanset hvad.

Men min tekniske fornemmelse siger mig at vandet "ikke får fat i kæden".

Så ja - jeg tror du skal have en studs eller noget tragt-agtigt til at
dreje vandstrømmen nedad og ind mod kæden.

Måske det er nok hvis du havde behold ca 10cm at det lodrette nedløbsrør.

--
Jens Borchert Pedersen
mailto:jbp@vip.cybercity.dk