Events i javascript!
Fra : Thrakath

Dato : 03-05-01 14:19

Betraget følgende: onMouseOver="jeg_er_en_javascript_funktion_der_skal_kaldes"

Denne sætning vil jeg gerne liste indedenfor disse to tags: <script><script>
Dvs at mit lille javascript ser således ud:

<script>
onMouseOver="jeg_er_en_javascript_funktion_der_skal_kaldes"
</script>

men at dette <td> tag, på forhånd ved at onMouseOver eventen ligger i javascript koden.

Spørg løs hvis der er noget i ikke forstår.

http://www.kandu.dk/

Fra : Kim Søvø Pedersen

Dato : 03-05-01 14:42

> Nu kommer spørgsmålet. Denne onMouseOver event vil jeg gerne eksekverer i
noget HTML. F.eks. i et <td> eller <a href> tag. Men hvordan gør jeg det
uden at skulle til at skrive: <td
onMouseOver="jeg_er_en_javascript_funktion_der_skal_kaldes">

Uden at vide det helt præcis, så mener jeg det er noget med "for" og "event"
i dit script-tag - altså noget i stil med dette:

<script for="min_td" event="onclick">
her sker noget
</script>

- og så noget id af en art i selve td'en...

Har læst det et sted på http://msdn.microsoft.com (genialt sted, for
iøvrigt), men det er ikke sikkert det funker i javascript...

#Kim

Fra : Bo Provstgaard Søren~

Dato : 04-05-01 21:40

"Thrakath" <Thrakath.news@kandu.dk> wrote in message
> [...]
onMouseOver="jeg_er_en_javascript_funktion_der_skal_kaldes">

> men at dette <td> tag, på forhånd ved at onMouseOver eventen ligger i

Jeg er ikke helt sikker på, hvad du mener, men sådan som jeg forstår det,
vil du gerne via script kunne associere events på dine HTML elementer til
diverse js-funktioner.

Det kan i hvertfald gøres som nedenstående eks til IE:
<HTML>
<HEAD>
<META NAME="GENERATOR" Content="Microsoft Visual Studio 6.0">
<TITLE></TITLE>
<SCRIPT LANGUAGE=javascript>
function etellerandet() {
alert('onclick');
}

function window_onload() {
// bemærk at det kræver at du har defineret et id for HTML elementet.
// eller virker det ikke.
// bemærk også at funktionen optræder UDEN parenteser.

document.all.DIV1.onclick=etellerandet;
}

// associerer window_onload funktionen til window.onload eventet
window.onload=window_onload;

</SCRIPT>
</HEAD>
<BODY>
<DIV id="DIV1" style="background-color:red"> sldkfjslkdjf </DIV>

</BODY>
</HTML>
Håber det hjalp.