Byg et bjerg...?
Fra : Søren Aa. Møller

Dato : 04-06-04 14:12

Hejsa,

Hvorledes har er de kunstige klipper i diverse Zoo's lavet? Kunne godt tænke
mig at lave et lille anlæg til mine dyr...

// Yoc.

Fra : Anette

Dato : 04-06-04 22:53

Søren Aa. Møller <yocal@60696867.dk> wrote:
> Hvorledes har er de kunstige klipper i diverse Zoo's lavet? Kunne
> godt tænke mig at lave et lille anlæg til mine dyr...

Bare en ide til lidt inspiration

En kunstner, Pol Skardenni, der bygger "kunstige klipper" til feks Zoo,
fortæller på sin hjemme side http://hjem.get2net.dk/oliemalerier-af-PS/
At han bruger "Fiberforstærket specialmørtel på flamingo
eller jernbeton.
Farvelagt med indfarvet svummemørtel,
godkendt til drikkevandsbeholdere."

Måske kunne der hentes inspiration til hvordan man gør og med hvad, fra
bøger om opbygning af terrarier til krybdyr,der bruges jo også kunstige
klipper omend i noget mindre format end i Zoo

/ Anette

Fra : Søren Aa. Møller

Dato : 05-06-04 15:15

> [...]
> fortæller på sin hjemme side http://hjem.get2net.dk/oliemalerier-af-PS/
> At han bruger "Fiberforstærket specialmørtel på flamingo

Den fandt jeg også lige Desværre virker hans mail bare ikke :-/

> Måske kunne der hentes inspiration til hvordan man gør og med hvad, fra
> bøger om opbygning af terrarier til krybdyr,der bruges jo også kunstige
> klipper omend i noget mindre format end i Zoo

Nu skulle det gerne ende med noget der ligner det i Zoo - en have på 300-500
m2 i den stil...

// Søren

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 05-06-04 22:51

"Søren Aa. Møller" <yocal@60696867.dk> skrev
> Nu skulle det gerne ende med noget der ligner det i Zoo - en have på
300-500
> m2 i den stil...

Ja, men det ender nok med at ligne et sted mellem en losseplads og et
afprøvningsareal fra Superfoss.
Og så tænk lige på hvor få købere du vil kunne få til at byde på herligheden
senere, evt. enkelte fra blindeinstituttet.

Nej, lav du blot dit jordegernanlæg, så ved du nok om der skal
fortsættes.....
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : Søren Aa. Møller

Dato : 06-06-04 01:30

> Ja, men det ender nok med at ligne et sted mellem en losseplads og et
> afprøvningsareal fra Superfoss.

Jamen dog - tak fordi du stoler på mine evner

> Og så tænk lige på hvor få købere du vil kunne få til at byde på
herligheden
> senere, evt. enkelte fra blindeinstituttet.

Det kan jo fjernes igen Laver man dem hule - hopla, ingen vægt af
betydning...

> Nej, lav du blot dit jordegernanlæg, så ved du nok om der skal
> fortsættes.....

Bravo - netop ideen...

// Søren

Fra : Anette

Dato : 05-06-04 23:41

> Den fandt jeg også lige Desværre virker hans mail bare ikke :-/

Har du prøvet mailadressen på hans nye hjemmeside?
www.skardenni.dk der er en kontakt adresse
Det kunne da være det ville lykkes

/ Anette

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 04-06-04 23:27

Søren Aa. Møller wrote:

> Hvorledes har er de kunstige klipper i diverse Zoo's lavet? Kunne
> godt tænke mig at lave et lille anlæg til mine dyr...

Indfarvet beton, muligvis støbt i plastikposer.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Søren Aa. Møller

Dato : 05-06-04 15:14

> Indfarvet beton, muligvis støbt i plastikposer.

Platikposer?

// Søren

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 06-06-04 16:07

Søren Aa. Møller wrote:

> Platikposer?

For at give den bløde afrundede facon med folder og furer. Selvfølgelig
større poser end dem, vi bruger i køkkenet.

Erik Ginnerskov
http://hjem.get2net.dk/egin

Fra : Peter Ole Kvint

Dato : 05-06-04 05:28

Søren Aa. Møller wrote:

>Hejsa,
>
>Hvorledes har er de kunstige klipper i diverse Zoo's lavet? Kunne godt tænke
>mig at lave et lille anlæg til mine dyr...

Er det elefanter eller mus du vil give klipper?

Fra : Søren Aa. Møller

Dato : 05-06-04 15:14

> Er det elefanter eller mus du vil give klipper?

Både og Jeg starter med at skal lave en udendørs voliere til jordegern
på ca. 10m3. Men det skulle gerne ende med at blive til en gennemført stil i
haven, så det ser lidt ikke-dansk ud Umuligt at slå med en
græsslåmaskine - så derfor wallabies, geder og/eller får

// Søren

Fra : //zlgge

Dato : 05-06-04 15:30

"Søren Aa. Møller" <yocal@60696867.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa,
>
> Hvorledes har er de kunstige klipper i diverse Zoo's lavet? Kunne godt
tænke
> mig at lave et lille anlæg til mine dyr...

Det er beton iblandet forskellige ting for at give farve og struktur.
Du kan blande f.eks. spagnum i for at gøre betonen brunlig og porøs, den vil
hurtigt blive overgroet med alger. Man kan også blande forskellige
pulverfarver i betonen, næsten alle farver kan fås eller blandes. Heldigvis
er en af de mest almindelige farver på klipper afarter af rød/gul/brun. Den
rødlige/brunlige farve er jern eller okker, som er totalt ugiftigt og
billigt at købe. Det er også jern der giver den rødlige farve i jorden på
sydligere himmelstrøg.

Jeg ved desværre ikke hvordan man former betonen...

Mvh
//zigge

Fra : //zlgge

Dato : 05-06-04 21:00

> [...]
tænke
> mig at lave et lille anlæg til mine dyr...

http://www.rockandwater.com/

Mvh
//zigge