Ledninger, kabel clips og ømme fingre....
Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 04-06-04 12:43

Jeg bliver vanvittig af ledninger, og har erfaret at jeg ikke er den eneste
i landet. De roder og ser grimme ud. Og når jeg prøver at sætte dem fast med
kabel clips, så bliver det ærlig talt heller ikke for kønt. Jeg formår at
ødelægge både ledningen, clipsen, væggen og min pegefinger.....
Derfor søger jeg en maskine der kan gøre arbejdet for mig. Findes sådan en?
Når der findes alt fra hullemaskiner til gravkøer, må der da være en der har
opfundet sådan en ting også.

Jeg har adspurgt i Silvan, de sagde nej. Men efter noget debat, nåede vi til
enighed om at der måtte findes et eller andet der bruges til det, da
elektrikkere jo ellers burde gå og sætte clips fast hele dagen.
Ved der findes kabelbakker, men det løser desværre ikke mit problem som jeg
bor.
Hvad gør man? findes det? Hvor? hvad koser sådan en maskine?
Den MÅ da findes.... det er jo det evige tilbagevendende irritationsmoment,
så jeg er klar til en investering

Håber i har løsningen
Hilsen Nina
www.tendertribes.dk

Fra : Michael Appel

Dato : 04-06-04 13:04

"Nina, Tender Tribes" <mailNOSPAM@tendertribes.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kabel clips, så bliver det ærlig talt heller ikke for kønt. Jeg formår at
> ødelægge både ledningen, clipsen, væggen og min pegefinger.....

Jeg bruger en limpistol. Det er nemt, det holder, det ødelægger ikke væggen,
og så er det næsten usynligt. En lille klat pr 20cm er normalt nok. Er der
flere ledninger skal der bare klattes lidt mere.

Michael Appel

Fra : Poppe \(2750\)

Dato : 04-06-04 13:16

> [...]
> elektrikkere jo ellers burde gå og sætte clips fast hele dagen.
> Ved der findes kabelbakker, men det løser desværre ikke mit problem som
Du ved godt at der findes kabelbakker til en ledning..eller

MVH
Christian Holst
slet "FJERNMIG" ved mails
? jeg snakke om dem uden låg til det er nogle du bare skruer på væggen og
klemmer ledningen ind i. det med at lime dem fast kan blive et helvede hvis
du beslutter at skulle flytte ledningen senere, da jeg købte huset vi bor i
var alle ledninger limet og vi fik revet både maling og væv med ned - jeg
siger ikke at det ikke kan lade sig gøre at lime pænt bare at man skal passe
MEGET på.

Fra : Peter Schroeder

Dato : 04-06-04 13:25

"Nina, Tender Tribes" skrev
> Hvad gør man? findes det? Hvor? hvad koster sådan en maskine?

TDC-fyren som installerede mit adsl, brugte en
hæftepistol specielt til ledninger.
Den brugte klammer som svarer til en alm rund
ledning i bredden.
Den kan sikkert ikke bruges på f.eks. en pudset væg,
ligesom jeg ville være tilbageholdende med at bruge
den på elledninger.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 04-06-04 13:36

> [...]
> ledning i bredden.
> Den kan sikkert ikke bruges på f.eks. en pudset væg,
> ligesom jeg ville være tilbageholdende med at bruge

Fuuuuuuundet !

Jeg takker mange gange for jeres bud. Det lykkedes at finde sådan en på
nettet udfra jeres bud.
http://www.vmc.dk/Diverseprodukter.htm#-

ARROW præcisionshæftepistol T59T - til isolerede klammer
Og den har en beskyttelses kant, der gør at den kan bruges til elledninger
også.

Perfekt !

Nina
www.tendertribes.dk

Fra : pepss

Dato : 04-06-04 15:43

"Peter Schroeder" skrev
> "Nina, Tender Tribes" skrev
>
> TDC-fyren som installerede mit adsl, brugte en
> hæftepistol specielt til ledninger.

så skulle han ha en røvfuld dor det må de ikke mere.

> Den kan sikkert ikke bruges på f.eks. en pudset væg,
> ligesom jeg ville være tilbageholdende med at bruge
> den på elledninger.

der findes ikke rigtig noget da det har det med at ødelægge ledningen.
ved lidt støre kabler (3*1,5mm2) kan man få skrue clips

--
Pepss
Den ordblinde der prøver at blive webdesigner

Fra : Christian

Dato : 04-06-04 15:56

"pepss" <olefriis@privat.dk> skrev i en meddelelse

> "Peter Schroeder" skrev

> så skulle han ha en røvfuld dor det må de ikke mere.

Okay ved du så hvad de bruger nu ?

> der findes ikke rigtig noget da det har det med at ødelægge ledningen.
> ved lidt støre kabler (3*1,5mm2) kan man få skrue clips

Jepper man skal passe på med sådanne en "hæftemaskine", jeg har set flere
steder at der var "skudt" clips ind i ledningen og det var tlf ledning.

Venlig hilsen
Christian

Fra : pepss

Dato : 05-06-04 06:20

"Christian" skrev
> "pepss" skrev

> Okay ved du så hvad de bruger nu ?

lim eller clips ( isolerbund *GG*)

> Jepper man skal passe på med sådanne en "hæftemaskine", jeg har set flere
> steder at der var "skudt" clips ind i ledningen og det var tlf ledning.

det var så også grunden til at vi ikke måtte bruge den mere

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 04-06-04 17:56

On Fri, 4 Jun 2004 14:24:37 +0200, "Peter Schroeder"
<petersch@vip.cybercity.invalid> wrote:

>"Nina, Tender Tribes" skrev
>
>TDC-fyren som installerede mit adsl, brugte en
>hæftepistol specielt til ledninger.
>Den brugte klammer som svarer til en alm rund
>ledning i bredden.

Hm hm, det troede jeg var blevet ulovligt hos TDC.. Da de ofte
"skyder" for hårdt ind i ledningen og derfor kilde til flere fejl...
Har sikkert været en gammel svend, der ikke vil af med pistolen

Fra : Esben Tærsker

Dato : 04-06-04 22:48

Nina, Tender Tribes wrote:

> Jeg har adspurgt i Silvan, de sagde nej. Men efter noget debat, nåede vi til
> enighed om at der måtte findes et eller andet der bruges til det, da
> elektrikkere jo ellers burde gå og sætte clips fast hele dagen.

Ser du, det der bruges i den situation, er de fire års erfaring man får
med hammer og clips som lærling i et alsidigt el-firma...

/Esben - (...jo, jeg er elektrikker)

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 04-06-04 23:14

> Ser du, det der bruges i den situation, er de fire års erfaring man får
> med hammer og clips som lærling i et alsidigt el-firma...
>
> /Esben - (...jo, jeg er elektrikker)

Beskeden jeg fik ved at skrive til et firma på nettet, der sælger sådan
noget udstyr var: Køb en hammer
Så det var nogenlunde det samme som dit svar
Morsomt nok, ud over at jeg har en hammer, men mangler en
automatisk-lednings-clipse-maskine-der-klarer-det-hele og den jeg
endelig fandt, kunne ikke købes da det var en grosist....

Hilsen Nina

Fra : pepss

Dato : 05-06-04 06:26

/Esben skrev

"Nina, Tender Tribes"
> til

nu er 4 år pænt lang til for at lære at slå clips i

> Beskeden jeg fik ved at skrive til et firma på nettet, der sælger sådan
> noget udstyr var: Køb en hammer
> Så det var nogenlunde det samme som dit svar

det er faktisk ikke så svært! du skal bare have en lille hammer hvis det er
til de små clips (3-5 5-7)

pepss (...jo jeg er også udlært trikker )

Fra : //zlgge

Dato : 05-06-04 08:19

> [...]
> Hvad gør man? findes det? Hvor? hvad koser sådan en maskine?
> Den MÅ da findes.... det er jo det evige tilbagevendende

Jeg har set elektrikeren bruge flere forskellige typer klips til små
ledninger i en speciel hæftepistol. Der er både nogle "normale" der har et
søm i den ene side og nogle der har to søm forbundet med en plastbro, der
holder ledningen. Den er meget effektiv på de fleste underlag, dog ikke
beton og sten.

Prøv at forhøre dig ved et større elektrikkerfirma og spørg om de ikke vil
tage en hjem til dig. De ved også hvor man får andre prof.. el-værktøjer...

Mvh
//zigge