hoste
Fra : Britta Larsen

Dato : 04-06-04 21:27

Hejsa NG.

Jeg har et mindre problem, min søn skal have fjernet hans manlder på torsdag
men han er begyndt at små hoste, og jeg har så fået pecelin hos lægen og han
spytter det bare ud igen :S Han sagde de ikke kunne få stik pillerne mere :S
Så hvad går jeg så, har prøvet næsten alt inden for sådan noget.
Han må ikke være forkølet eller have tegn på infektion på torsdag...da vi
næsten har ventet 1 år på at kunne få lov til at få fjernet hans mandler :)
Nogle der har et par gode råd?
Drengen er kun 3 år.

M.v.h

Britta Larsen

Fra : Michael-7500

Dato : 04-06-04 22:43

"Britta Larsen" <britta@trab.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
han
> spytter det bare ud igen > Nogle der har et par gode råd?

Hvad med at blande det i noget juice eller lign.?

Hvis det ikke virker, og han _skal_ have det, virker den gode gamle
"hold-ham-for-næsen-og-hæld-det-i-munden-så-skal-ham-nok-synke-det" som
oftest. )

Michael

Fjern "FJERN" i mail-adr. ved svar
Brugt pigetøj sælges: www.sitecenter.dk/pigetoej
Brugt drengetøj sælges: www.sitecenter.dk/drengetoej

Fra : Britta Larsen

Dato : 05-06-04 06:54

At holde ham for næsen hjælper heller ikke, knægten spytter det jo bare ud
igen. :S

M.v.h.

Britta Larsen

Fra : Michael-7500

Dato : 05-06-04 10:14

> At holde ham for næsen hjælper heller ikke, knægten spytter det jo bare ud
> igen. :S

Så luk hans mund.....

Fra : Cat

Dato : 05-06-04 11:25

"Michael-7500" <michael-7500@FJERNmail.dk> skrev i en meddelelse
> "Britta Larsen" <britta@trab.dk> skrev i en meddelelse
>

> Så luk hans mund.....

Han er tre år. Kan man ikke insistere? Hvis min treårige fik at vide, at det
SKULLE han/hun altså, så gjorde de det. Muligvis med gråd, men de adlød.

Ellers må man, som de andre siger, tvinge barnet, og så fortælle det, at det
slipper for den ubehagelige procedure næste gang, hvis det sammarbejder. Og
evt have et glas med lækker saft stående på bordet, som man kan skylle efter
med.

Tine

Fra : Nielsen

Dato : 05-06-04 07:35

"Michael-7500" <michael-7500@FJERNmail.dk> wrote in message
> [...]
>
> Hvis det ikke virker, og han _skal_ have det, virker den gode gamle
> "hold-ham-for-næsen-og-hæld-det-i-munden-så-skal-ham-nok-synke-det" som

eller den upædagogiske: en belønning hver gang han tager sin medicin. Når
det er så vigtigt for jer ville jeg ikke tøve med at anvende den metode
- og så regne med at han har glemt det næste gang der skal en kur til.

Nielsen

Fra : Anja Holdum

Dato : 05-06-04 07:21

> [...]
> næsten har ventet 1 år på at kunne få lov til at få fjernet hans mandler

Hej Britta
Der er så den hårde vej... Knus pille, lidt æble juice og træk det op i en
engangs sprøjte (uden nål). Så holder du ham mens du sprøjter det ned i
halsen. Dette er ikke den bedste metode fordi det ikke er rart at blive
fikseret men så får han medicinen...

Anja

Fra : Jan Hvillum

Dato : 05-06-04 19:20

"Anja Holdum" <Salg@holdum.dk> nedfældede:

> [...]
>engangs sprøjte (uden nål). Så holder du ham mens du sprøjter det ned i
>halsen. Dette er ikke den bedste metode fordi det ikke er rart at blive

Generelt bør man nok spørge lægen om pillen må knuses. En del
antibiotika bliver så vidt jeg ved noget ødelagt af mavesyre, hvorfor
man helst ikke skal knuse det. Et alternativ til stikpiller kunne være
et pulver, som skal opløses i vand. Hvis det er primcillin (som ofte
bruges mod infektioner i luftevejene) kan dét ihvertfald fåes som
pulver.
   MVH Jan Hvillum

Fra : Britta Larsen

Dato : 05-06-04 20:50

Hej igen.
Efter vi i morgens havde en magtkanp på ham hvor han lige pludselig begyndte
at græde, så forklarede mor og far at hvis han nu bare tog det som han
skulle så ville vi slet ikke holde ham men give ham noget vand så han kunne
skylde munden bagefter, og der har siden intet vrøvl været.
Det er mikstur han har fået dennegang, så nu håber vi bare at han er på
toppe til på torsdag, så vi ikke skal vente endnu længer tid.

M.v.h.

Britta Larsen

Fra : Michael-7500

Dato : 05-06-04 21:50

> [...]
kunne
> skylde munden bagefter, og der har siden intet vrøvl været.

Så lykkedes det jo. )

Husker forresten lige dengang vores datter på knap 2 år skulle have noget
penecilin der skulle røres op i vand. Der var ikke mere end to-tre slurke i
glasset, men hun ville f...... bare ikke have det! De første par dage måtte
jeg holde hende og tvinge det i hende. Så begyndte jeg at spørge om hun selv
ville drikke det, eller jeg skulle holde hende. Svaret var at jeg skulle
holde hende, dog kunne jeg nøjes med at stå bag hende og holde hendes hænder
og glasset, hvorefter hun selv drak det (næsten) uden brok. De sidste par
dage tog hun det selv.....