[FreeBSD] HP OmniBook 4150
Fra : Anders Lund

Dato : 02-06-04 11:00

Hej

Jeg vil gerne have FreeBSD op og køre på min gamle HP OmniBook 4150.
Dette ser dog ud til at være et problem.

4.7: Virker fint (kan installeres og kan boote) - men er egentlig lidt
gammel.

4.10: Kan blive installeret, men kan ikke boote. Maskinen stopper bare
under boot med den sidste linie:
"agp0: <Intel 82443BX (440 BX) host to PCI bridge> mem 0-0x3ffffff at
device 0.0 on pci0"

5.2.1: Kan ikke blive installeret (heller ikke i safe mode), da den
under boot fra CD, stopper samme sted som 4.10 gør (når den er helt
installeret). Fejlen kommer også hvis jeg vælger "Safe mode" og "ACPI
disabled" fejler den stadig. Hvis jeg vælger "verbose logging" skriver
den endnu en linie, inden den dør:
"agp0: allocating GATT for aperture of size 64M".

Mandrake Linux installeres fint, sidst jeg prøvede med version 9.2.

Jeg har googlet lidt rundt og har fundet én med samme problem med en HP
netserver med FreeBSD 4.8, men ikke nogen løsning.

Er der nogen som ved hvad der skal gøres?

--
Anders Lund - spam2004@andersonline.dk

Fra : Nikolaj Hansen

Dato : 05-06-04 22:07

> Er der nogen som ved hvad der skal gøres?

For mig ser det ud som om, at 4.7 ikke finder dit grafik kort og derfor
sikkert bruger en default driver, og derfor kan du bruge den version.

De nyere versioner finder dit grafik kort, men dør da der ikke er en
fungerende driver til til det device.

Prøv at poste verbose output, dmesg output og beskrivelse til
freebsd-current listen på:

Hvis ikke de kan give dig et "hack" til at få det til at virke, så er
der vældigt gode chancer for, at der vil være support for dit grafik
kort i næste version af FreeBSD.

- Nikolaj