Nogen der ved noget om en Hawai blomst (Ba~
Fra : Eddy Folder

Dato : 03-05-01 13:19

Jeg har lige fået en af subj. og aner ikke en dyt om at passe den..

Er der nogle her inde der noget erfaring med den med hensyn til lys og
vand?? Grunden til at jeg spørger er at jeg har temmelig stor erfaring med
at slå de stakkels små ihjel, men denne vil jeg nu meget gerne have til at
blive i live

På forhånd tak

Eddy Folder

Fra : havesider.dk

Dato : 03-05-01 14:44

"Eddy Folder" <chill@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
erfaring med
> at slå de stakkels små ihjel, men denne vil jeg nu meget gerne

I flg. "Lademanns leksikon"
Citat:
"Pleje:
Hawaiiblomst foretrækker en luftig jord, hovedsagelig bestående af
spagnum; den trives godt i enhedsjord. Temperaturen skal være
20-24 grader, og der skal være frisk luft omkring planten. Om
vinteren må temperaturen ikke komme under 12 grader.
Isommerperioden gives næring ved hver vanding, mens man om
vinteren ikke tilfører næring. I vækstperioden holdes den godt
fugtig. Når man ønsker at fremkalde blomstring, holdes den mere
tørt, hvorefter knopperne begynder at vise sig i bladhjørnerne.
Når det sker, tilføres igen mere vand. Hvis luftfugtigheden bliver
for lav, taber hawaiiblomst knopperne. For at få godt forgrenede
planter knibes de over 4-5 blade."

Med venlig hilsen

Leif Johansen

Fra : Eddy Folder