Tab-completion efter "man"
Fra : Martin Thøgersen

Dato : 26-05-04 20:03

Jeg er forfærdelig glad for tab-completion i bash. Men hvis jeg skal
skal kigge i man-siderne, kan jeg ikke tab-complete efter 'man'. Hvordan
kan dette understøttes?
--
Martin Thøgersen

Fra : Klaus Alexander Seis~

Dato : 26-05-04 20:11

Martin Thøgersen skrev:

> Jeg er forfærdelig glad for tab-completion i bash. Men hvis jeg
> skal skal kigge i man-siderne, kan jeg ikke tab-complete efter
> 'man'. Hvordan kan dette understøttes?

Mon ikke det kan klares med Bash Programmable Completion¹?

// Klaus

¹) <http://freshmeat.net/projects/bashcompletion/>
--
Klaus Alexander Seistrup · Copenhagen · Denmark
http://www.magnetic-ink.dk/ · http://www.pnx.dk/

Fra : Peter Makholm

Dato : 26-05-04 20:12

Martin Thøgersen <martinthoegersen@hotmail.com> writes:

> Jeg er forfærdelig glad for tab-completion i bash. Men hvis jeg skal
> skal kigge i man-siderne, kan jeg ikke tab-complete efter
> 'man'. Hvordan kan dette understøttes?

På min Debian findes filen /etc/bash_completions der definerer
completions-funktioner for et væld af kommandoer. Hvis man sourcer
den, det vil sige:

. /etc/bash_completions

Så vil bash bruge alle disse completions-funktioner. Selve filen ser
ikke Debian-specifik ud, så se om du ikke også har den.

Hvis du ikke har den kan jeg godt sende dig den relevante funktion.

--
Peter Makholm | Yes, you can fight it, but in the end the ultimate
peter@makholm.net | goal of life is to have fun

Fra : Ivar Madsen

Dato : 26-05-04 21:28

Martin Thøgersen skrev:

> Jeg er forfærdelig glad for tab-completion i bash. Men hvis jeg skal
> skal kigge i man-siderne, kan jeg ikke tab-complete efter 'man'. Hvordan
> kan dette understøttes?

Hvis du køre Mandrake, så installer bash-completion fra main arkivet.

--
Med venlig hilsen Ivar Madsen
http://milli.dk/webupdate/ nu i version 0.3.3 nogle sider meldtes konstant

Fra : Martin Thøgersen

Dato : 26-05-04 21:48

Ivar Madsen wrote:

> Hvis du køre Mandrake, så installer bash-completion fra main arkivet.

Så let kan det gøres (i Mandrake)! Tusind tak, også for de andre forslag.

--
Martin Thøgersen