MS Windows
briani 27239
At bekytte XP mod pilfingre?
Fra : Ole Frederiksen

Dato : 04-06-04 22:40

Jeg arbejder i en fritidsklub, hvor vi har sat 4 PC´ere i netværk, så de
bl.a. kan spille over netværk. Vi har lige opgraderet dem til XP Pro,
hvilket skulle give nogle flere muligheder for at forhindre dem i at rode i
opsætningen.

Jeg har forsøgt med 2 konti. En admin konto til mig og en begrænset konto
til ungerne. Problemet er at den bl.a. ikke vil spille Warcraft III på deres
konto, da det kræver administrator rettigheder at spille. Windows forklarede
også, at begrændede bruger kunne have problemer med at afvikle nogle spil
til Win98.

Hvordan beskytter jeg PC´erne mod pilfingre uden at låse den til
ubruglighed?

Jeg var inde og leget lidt i gpedit.msc, men der godt nok meget når man ikke
helt ved hvad man leder efter.

Jeg vil bl.a. gerne låse baggrund, opløsning, skriveretigheder begrænses
o.s.v.

Håber nogen kan hjælpe

Hilsen Ole Frederiksen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-06-04 23:19

Ole Frederiksen skrev:

> [...]
> administrator rettigheder at spille. Windows forklarede også,
> at begrændede bruger kunne have problemer med at afvikle nogle

Der er muligvis andre og smartere metoder, men du kan vha. en
batch-fil, starte programmer med andre rettigheder end den konto
du pt. er logget ind på. Det var måske en løsning i dit tilfælde,
hvor et spil nægter at køre på en begrænset konto.

Læs evt.:
http://www.google.com/groups?&as_umsgid=Xns93EA8BE6359CD.thomas@madsen.tdcadsl.dk

--
Hilsen
Madsen

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 04-06-04 23:21

Thomas G. Madsen skrev:

> Det var måske en løsning i dit tilfælde, hvor et spil nægter
> at køre på en begrænset konto.

Og så alligevel ikke, for jeg havde i første omgang overset, at
det drejer sig om computere i netværk. Så fungerer det sikkert
ikke.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Kay

Dato : 05-06-04 16:45

Thomas G. Madsen wrote to everybody in dk.edb.system.ms-windows :

> Og så alligevel ikke, for jeg havde i første omgang overset, at
> det drejer sig om computere i netværk. Så fungerer det sikkert
> ikke.

Jo det vil stadig virke glimragende i et netværkssetup. Både med og uden
AD.

/Kay

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 05-06-04 16:51

Kay skrev:

> Jo det vil stadig virke glimragende i et netværkssetup.

Okay.

> Både med og uden AD.

Hvad er AD en forkortelse for?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 05-06-04 19:03

> Okay.

> Hvad er AD en forkortelse for?

active directory

--
ahw

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 05-06-04 20:16

Arne H. Wilstrup skrev:

> active directory

Tak.

--
Hilsen
Madsen

Fra : ct

Dato : 04-06-04 23:32

mange gange kan du nøjes med at melde deres konto ind i superbruger istedet
for administrator

har du mulighed for at sætte en server op? så kan du låse det hele ned via
Active Directory....

claus