Sindsygt langt og irriterende filnavn efte~
Fra : Simon Moore Højer

Dato : 04-06-04 14:33

Hej
Jeg har en uploadfunktion som jeg har hentet fra nettet og den virker fint. Mit
problem er bare at jeg vil gemme navnet på filen i min database. Men når jeg
sætter navnet ind får jeg både stien (ServerMapPath) + filnavnet med. Hvordan
ændre jeg det så den ikke gemmer stien, men kun selve filnavnet?
Her er koden til min side:

<%
Set fbase = Server.CreateObject("Chili.Upload.1")
Response.Expires = 0

' 4 megs
fbase.SizeLimit = 400000
' the file name gets passed through with the full ms dos
' path to be able to save the file on the server with the
' same filename we have to parse the incoming filename
' and grab just the ending filename
dim strSentence, arrWords, strOneWord,element
strSentence = fbase.SourceFileName
strSentence = Trim(strSentence)
arrWords = Split (strSentence, "\", -1, 1)
element = UBound(arrWords)

' set the full path to the file we want to create
' uploads to a directory named incoming under the website
fileName = Server.MapPath("/navnetpaamappe1/navnetpaamappe2/") & "/" &
arrWords(element)

' get rid of any embedded spaces in the file name
fileName = Replace (fileName," ","")
' save the file
' NOTE - THIS DOES NOT DO ANY CHECKING TO SEE IF THE FILE ALREADY EXISTS
' if the file already exists, it is overwritten
response.write "file name is " & fileName
fbase.SaveToFile(fileName)

ConnString ="Driver={MySQL};SERVER=localhost;DATABASE=***;UID=***;PASSWORD=***"
Set RS = server.CreateObject("ADODB.recordset")
Conn.Open ConnString

strSQL = "Insert into opload (filnavn, rettighed) values('" & fileName & "',
'ingen')"

Conn.Execute(strSQL)

Conn.Close
Set Conn = Nothing

name='omraade'> <option selected='selected'>Celle</option>

%>

--
Simon Moore Højer

Der er en skaber bag hver en kode...
Der er også en skaber bag vores klode!!!

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 04-06-04 14:59

Simon Moore Højer skrev:

> fileName = Server.MapPath("/navnetpaamappe1/navnetpaamappe2/")
> & "/" & arrWords(element)

Hvis du kigger på ovenstående linje, kan du måske regne ud hvordan
du kan få fat i filnavnet alene (hint - kig i slutningen af
strengsammensætningen).

> strSQL = "Insert into opload (filnavn, rettighed) values('" &
> fileName & "', 'ingen')"

Erstat variablen fileName med referencen til filnavnet uden sti -
så virker det som du ønsker.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Simon Moore Højer

Dato : 04-06-04 15:13

> Erstat variablen fileName med referencen til filnavnet uden sti -
> så virker det som du ønsker.

Tusind tak, det virker perfekt!