|
| Yamaha 4g med høj fart? Fra : Jack Frandsen |
Dato : 03-05-01 12:21 |
|
Hejsa, jeg ville bare lige for sjov høre hvad i forskellige har haft jeres
4g oppe på, og hvad tun der var på?
Bare hvis der var noget der havde haft dem oppe over 100km/t, ville jeg
gerne høre hvad de præcis havde haft på?
Ps. Hvilken knallert er egentligt Danmarks hurtigste? Eller scooter? Og hvad
køre de?
/Jack Frandsen
| |
RpR (03-05-2001)
| Kommentar Fra : RpR |
Dato : 03-05-01 14:04 |
|
>Hejsa, jeg ville bare lige for sjov høre hvad i forskellige har haft jeres
>4g oppe på, og hvad tun der var på?
>Bare hvis der var noget der havde haft dem oppe over 100km/t, ville jeg
>gerne høre hvad de præcis havde haft på?
>
>
>Ps. Hvilken knallert er egentligt Danmarks hurtigste? Eller scooter? Og
hvad
>køre de?
110km/t er det absolutte max min FS-1 gik, og det gjorde den i 2 uger, så
kunne tappen ikke mere.
45mm cylinder (Protuna's det store, ja sig hvad du vil, det kørte!)
16mm Karb
18mm indsugning
Proma udstødning
16t gearing.
Tændingen var ændret, så den tændte før end normalt, virkelig noget der kan
mærkes =)
--
- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
Web / FTP server online at http://rpr.darktech.org (if I'm online that is)
ICQ: 19284098
"Yo! Sound the bell, school's in sucker!"
--
| |
Karsten Andersen (03-05-2001)
| Kommentar Fra : Karsten Andersen |
Dato : 03-05-01 20:25 |
|
Thu, 3 May 2001 15:04:22 +0200, skrev RpR, på 32 linier, i
<9crl1i$1qpe$1@tnews.inet.tele.dk>, :
>110km/t er det absolutte max min FS-1 gik, og det gjorde den i 2 uger, så
>kunne tappen ikke mere.
De gamle 4g kunne runde de 120 med samme udstyr.
(dem med drejeventil)
Min kunne lige runde de 100 også med 16t .
44mm Cylinder der var gejlet med alt.(hjemmelavet)
18mm kab + indsugning.
+ en knækpotte hvis navn jeg ikke ved.
Men utroligt nok kunne den i 2-3 gear, køre fra mange andre der sagde
deres kørte 100
--
Med venlig hilsen
Karsten
Http://www.jyde.org
ICQ: 14948433
| |
RpR (03-05-2001)
| Kommentar Fra : RpR |
Dato : 03-05-01 22:27 |
|
>De gamle 4g kunne runde de 120 med samme udstyr.
>(dem med drejeventil)
Yup, drejeventilsmotorerne er ret seje =)
En jeg kender har en FS-1 der virkelig er flot og kører godt, også en fra
'69 med drejeventil =)
>Men utroligt nok kunne den i 2-3 gear, køre fra mange andre der sagde
>deres kørte 100
Heh, ja!
Jeg har aldrig haft T. Hansen's speedo til at virke på min, da kablet har
været i stykker i al den tid jeg har haft den.
Men den have sikkert vist 140km/t på det eller sådan... De er nok de mest
upræcise jeg har set til dato!
--
- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
Web / FTP server online at http://rpr.darktech.org (if I'm online that is)
ICQ: 19284098
"Yo! Sound the bell, school's in sucker!"
--
| |
Steen S. Schmidt (20-05-2001)
| Kommentar Fra : Steen S. Schmidt |
Dato : 20-05-01 05:59 |
|
> 16mm Karb
> 18mm indsugning
Hvad godt skulle det lige gøre at indsøgningen er 18mm og karburatoren 16mm?
Indsugningen sidder efter karburatoren.
> Tændingen var ændret, så den tændte før end normalt, virkelig noget der
kan
> mærkes =)
Det hedder at stille tændingen - den er ikke "ændret". Man skal stille
tænding ligegyldigt hvad fanden man ændrer. Det er ikke noget specielt.
-Steen
| |
RpR (20-05-2001)
| Kommentar Fra : RpR |
Dato : 20-05-01 10:03 |
|
>> Tændingen var ændret, så den tændte før end normalt, virkelig noget der
>kan
>> mærkes =)
>
>Det hedder at stille tændingen - den er ikke "ændret". Man skal stille
>tænding ligegyldigt hvad fanden man ændrer. Det er ikke noget specielt.
Heh, du har nok aldrig haft en FS-1 =)
Tændingen var blevet modificeret på ankerpladen så den kunne drejes, det kan
man normalt ikke.
--
- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
Web / FTP server online at http://rpr.darktech.org (if I'm online that is)
ICQ: 19284098
"Den dag lorten stiger i pris, bliver de fattige født uden røvhul"
--
| |
Steen S. Schmidt (21-05-2001)
| Kommentar Fra : Steen S. Schmidt |
Dato : 21-05-01 02:19 |
|
> Heh, du har nok aldrig haft en FS-1 =)
Jo, det har jeg faktisk.
> Tændingen var blevet modificeret på ankerpladen så den kunne drejes, det
kan
> man normalt ikke.
Hvad taler du om? Man kan stille tændingstidspunktet på en original FS1'er -
hvad andet vil du forlange?
-Steen
| |
RpR (21-05-2001)
| Kommentar Fra : RpR |
Dato : 21-05-01 05:52 |
|
>Hvad taler du om? Man kan stille tændingstidspunktet på en original
FS1'er -
>hvad andet vil du forlange?
Du stiller ikke på tidspunktet ved at stille på platinerne.
--
- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
Web / FTP server online at http://rpr.darktech.org (if I'm online that is)
ICQ: 19284098
"Den dag lorten stiger i pris, bliver de fattige født uden røvhul"
--
| |
Steen S. Schmidt (21-05-2001)
| Kommentar Fra : Steen S. Schmidt |
Dato : 21-05-01 18:54 |
|
> Du stiller ikke på tidspunktet ved at stille på platinerne.
Er du fuld? Selvfølgelig gør du det, smarte. Mindre afstand giver senere
tænding, større afstand giver tidligere tænding.
-Steen
| |
JDJ (21-05-2001)
| Kommentar Fra : JDJ |
Dato : 21-05-01 18:27 |
|
Steen S. Schmidt <SSchmidt@nospam.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:DJbO6.903$4f3.45486@news010.worldonline.dk...
> > Du stiller ikke på tidspunktet ved at stille på platinerne.
>
> Er du fuld? Selvfølgelig gør du det, smarte. Mindre afstand giver senere
> tænding, større afstand giver tidligere tænding.
>
> -Steen
Er du bare herre skæv? Eller fatter du bare ikke hvordan en motor fungere?
--
JDJ
http://www.jdj.subnet.dk
Besøg den eller lad vær´
| |
RpR (21-05-2001)
| Kommentar Fra : RpR |
Dato : 21-05-01 20:47 |
|
>Er du fuld?
Nix, hva' med dig?
>Selvfølgelig gør du det, smarte. Mindre afstand giver senere
>tænding, større afstand giver tidligere tænding.
Forkert afstand giver ingen tænding, hvad med den?
--
- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
Web / FTP server online at http://rpr.darktech.org (if I'm online that is)
ICQ: 19284098
"Den dag lorten stiger i pris, bliver de fattige født uden røvhul"
--
| |
Steen S. Schmidt (21-05-2001)
| Kommentar Fra : Steen S. Schmidt |
Dato : 21-05-01 23:44 |
|
> >Selvfølgelig gør du det, smarte. Mindre afstand giver senere
> >tænding, større afstand giver tidligere tænding.
>
> Forkert afstand giver ingen tænding, hvad med den?
Hvad skal så kunne justeres, hvis ikke platinerne? På min gamle Yamaha kunne
man skam også dreje ankerpladen, hvis det var det man ville.
Se eksempelvis her:
http://www.nimbuster.subnet.dk/t%C3%A6ndingssystem.htm
-Steen
| |
RpR (22-05-2001)
| Kommentar Fra : RpR |
Dato : 22-05-01 06:06 |
|
>Hvad skal så kunne justeres, hvis ikke platinerne? På min gamle Yamaha
kunne
>man skam også dreje ankerpladen, hvis det var det man ville.
Platinerne er der kun med det formål at afbryde, så spændingen i spolerne
opstår. Længere håret forklaring som jeg desværre ikke kan cut 'n' paste da
jeg kun har det på papir :/
På en Yamaha FS-1 kan ankerpladen ikke drejer som standard, med mindre man
som mig fræser hullerne om til en rille så den kan.
>Se eksempelvis her:
> http://www.nimbuster.subnet.dk/t%C3%A6ndingssystem.htm
Min far havde en Nimbus engang =)
Men jeg gad nok vide hvad han har tænkt på da han skrev artiklen!
--
- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
Web / FTP server online at http://rpr.darktech.org (if I'm online that is)
ICQ: 19284098
"Den dag lorten stiger i pris, bliver de fattige født uden røvhul"
--
| |
PALLE FREDERIKSEN (20-05-2001)
| Kommentar Fra : PALLE FREDERIKSEN |
Dato : 20-05-01 17:41 |
|
"Steen S. Schmidt" <SSchmidt@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:MhHN6.20422$zv2.2655517@news010.worldonline.dk...
> > 16mm Karb
> > 18mm indsugning
>
> Hvad godt skulle det lige gøre at indsøgningen er 18mm og karburatoren
16mm?
> Indsugningen sidder efter karburatoren.
ja og standart indsugningen er 6.5 med lovlig indsugnings plade! hvor fedt
er det at have 16mm karb. og en indsugning på 6.5mm.... "så skal man huske
at omdysse karburatoren og ændre.. øhh stille tændingen"
Hvor seriøs føler du dig egentlig??
--
Venlig Hilsen
Michael Frederiksen
Honda SFX @ 60 km/t
| |
Martin Sørensen (20-05-2001)
| Kommentar Fra : Martin Sørensen |
Dato : 20-05-01 18:14 |
|
> > Hvad godt skulle det lige gøre at indsøgningen er 18mm og karburatoren
> 16mm?
> > Indsugningen sidder efter karburatoren.
> ja og standart indsugningen er 6.5 med lovlig indsugnings plade! hvor fedt
> er det at have 16mm karb. og en indsugning på 6.5mm.... "så skal man huske
> at omdysse karburatoren og ændre.. øhh stille tændingen"
> Hvor seriøs føler du dig egentlig??
Han mener jo nok, hvorfor man ikke bare nøjes med 16mm indsugning.
Jeg har på et tidspunkt hørt nogle sige, at det gav mere ydelse at gå fra 16
til 18mm indsugning, hvor karburatoren stadig er på 16mm, men det synes jeg
nu lyder lidt underligt.. På den anden side, så skader det nok ikke at have
en 18mm indsugning siddende på. Så kan man beholde den, selv om man skifter
til 18mm karburator.
signing off.. demolition
| |
Michael Frederiksen (20-05-2001)
| Kommentar Fra : Michael Frederiksen |
Dato : 20-05-01 18:20 |
|
"Martin Sørensen" <demolition@laxity.dk> skrev i en meddelelse
news:9e8u2b$2ma3$1@news.cybercity.dk...
> Han mener jo nok, hvorfor man ikke bare nøjes med 16mm indsugning.
> Jeg har på et tidspunkt hørt nogle sige, at det gav mere ydelse at gå fra
16
> til 18mm indsugning, hvor karburatoren stadig er på 16mm, men det synes
jeg
> nu lyder lidt underligt.. På den anden side, så skader det nok ikke at
have
> en 18mm indsugning siddende på. Så kan man beholde den, selv om man
skifter
> til 18mm karburator.
hos protuna (jaja blabla protuna os i røven) koster en 16mm kr. 75,- og en
18mm kr. 95,-
så når man alligevel bestiller kan man jo lisså godt tage en 18mm indsugning
--
Venlig Hilsen
Michael Frederiksen
Honda SFX @ 60 km/t
>
> signing off.. demolition
>
>
| |
Steen S. Schmidt (21-05-2001)
| Kommentar Fra : Steen S. Schmidt |
Dato : 21-05-01 02:18 |
|
> hos protuna (jaja blabla protuna os i røven) koster en 16mm kr. 75,- og en
> 18mm kr. 95,-
> så når man alligevel bestiller kan man jo lisså godt tage en 18mm
indsugning
Jamen kan du så ikke lige sende 20,- kr denne vej også. Hvorfor skulle man
dog smide penge efter noget man ikke har brug for?
-Steen
| |
Michael Frederiksen (21-05-2001)
| Kommentar Fra : Michael Frederiksen |
Dato : 21-05-01 21:09 |
|
"Steen S. Schmidt" <SSchmidt@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:09ZN6.32312$zv2.2919907@news010.worldonline.dk...
>
> Jamen kan du så ikke lige sende 20,- kr denne vej også. Hvorfor skulle man
> dog smide penge efter noget man ikke har brug for?
Senere investering til en 18mm karb.
den første 16mm insugning man købte 75,-
den anden 18m insugningen man køber 95,-
ialt 170,-
-
Hvorimod at hvis man køber en 18mm fra start af så har man så sparer man
95,- kr og den er jo 2 tanke benzin, og det siger man vel ikke nejtak til,
gør man??
okay indrømmet den er lidt tynd, men såen ville jeg til hver en tid tænke!!!
--
Venlig Hilsen
Michael Frederiksen
Honda SFX @ 60 km/t
>
> -Steen
>
>
| |
PHK (24-05-2001)
| Kommentar Fra : PHK |
Dato : 24-05-01 03:10 |
|
"Steen S. Schmidt" <SSchmidt@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:09ZN6.32312$zv2.2919907@news010.worldonline.dk...
> > hos protuna (jaja blabla protuna os i røven) koster en 16mm kr. 75,- og
en
> > 18mm kr. 95,-
> > så når man alligevel bestiller kan man jo lisså godt tage en 18mm
> indsugning
>
> Jamen kan du så ikke lige sende 20,- kr denne vej også. Hvorfor skulle man
> dog smide penge efter noget man ikke har brug for?
Da det er dig der sparer pengene er det dig der bør sende penge.
Hvorfor er det lige at det hjælper at polere indsugning og studser m.m.? Er
det fordi benzinen lettere glider igennem uden at den medfølgende luft giver
hvirvler?
Hvorfor tror du så ikke det hjælper at sætte en studs på med større
diameter?
--
_
|_|
| er (DK - Esbjerg)
| |
RpR (25-05-2001)
| Kommentar Fra : RpR |
Dato : 25-05-01 05:55 |
|
>Hvorfor tror du så ikke det hjælper at sætte en studs på med større
>diameter?
Undertrykket i indsugningen vil blive mindre hvis studsen er større end
karb. Diameteren skal helst være lige stor hele vejen igennem, det giver
ikke bare den bedste motorgang med også den bedste effekt.
--
- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
Web / FTP server online at http://rpr.darktech.org (if I'm online that is)
ICQ: 19284098
"Den dag lorten stiger i pris, bliver de fattige født uden røvhul"
--
| |
Steen S. Schmidt (25-05-2001)
| Kommentar Fra : Steen S. Schmidt |
Dato : 25-05-01 12:31 |
|
> Da det er dig der sparer pengene er det dig der bør sende penge.
Ikke forstået? Betaler jeg for at andre køber dyrere dele?
> Hvorfor er det lige at det hjælper at polere indsugning og studser m.m.?
Er
> det fordi benzinen lettere glider igennem uden at den medfølgende luft
giver
> hvirvler?
Og du mener ikke at en pludselig overgang fra én diameter til en anden giver
lufthvirvler?
> Hvorfor tror du så ikke det hjælper at sætte en studs på med større
> diameter?
Se ovenfor - lær eventuelt noget om strømning.
Mvh
Steen
| |
Steen S. Schmidt (21-05-2001)
| Kommentar Fra : Steen S. Schmidt |
Dato : 21-05-01 02:20 |
|
> > Hvad godt skulle det lige gøre at indsøgningen er 18mm og karburatoren
> 16mm?
> > Indsugningen sidder efter karburatoren.
>
> ja og standart indsugningen er 6.5 med lovlig indsugnings plade! hvor fedt
> er det at have 16mm karb. og en indsugning på 6.5mm.... "så skal man huske
> at omdysse karburatoren og ændre.. øhh stille tændingen"
> Hvor seriøs føler du dig egentlig??
Sikkert lidt mere end dig.
Det er nok at bore indsugningspladen op til 16mm - 18mm gør ingen forskel.
-Steen
| |
Michael Frederiksen (21-05-2001)
| Kommentar Fra : Michael Frederiksen |
Dato : 21-05-01 21:05 |
|
"Steen S. Schmidt" <SSchmidt@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:V9ZN6.32314$zv2.2919639@news010.worldonline.dk...
> > > Hvad godt skulle det lige gøre at indsøgningen er 18mm og karburatoren
> > 16mm?
> > > Indsugningen sidder efter karburatoren.
> >
> > ja og standart indsugningen er 6.5 med lovlig indsugnings plade! hvor
fedt
> > er det at have 16mm karb. og en indsugning på 6.5mm.... "så skal man
huske
> > at omdysse karburatoren og ændre.. øhh stille tændingen"
> > Hvor seriøs føler du dig egentlig??
>
> Sikkert lidt mere end dig.
nah, det tror jeg ikke
>
> Det er nok at bore indsugningspladen op til 16mm - 18mm gør ingen forskel.
hvis man nu senere fik lyst til at knalde en 18mm karb på??
>
> -Steen
>
>
| |
Steen S. Schmidt (22-05-2001)
| Kommentar Fra : Steen S. Schmidt |
Dato : 22-05-01 22:25 |
|
> > Det er nok at bore indsugningspladen op til 16mm - 18mm gør ingen
forskel.
>
> hvis man nu senere fik lyst til at knalde en 18mm karb på??
18 mm karburator på en FS-1'er er lige i overkanten, men det kan godt køre.
Det jeg fik mest ud af var 17 mm (Jeg har prøvet 14, 16, 17, 18, 20, 24 mm).
Mvh
Steen
| |
RpR (23-05-2001)
| Kommentar Fra : RpR |
Dato : 23-05-01 05:12 |
|
>18 mm karburator på en FS-1'er er lige i overkanten, men det kan godt køre.
>Det jeg fik mest ud af var 17 mm (Jeg har prøvet 14, 16, 17, 18, 20, 24
mm).
Så må du haft en meget speciel indsugningsplade, taget det i betraktning at
de kun fås op til 18mm.
Men en større karburator nytter ikke meget hvis skylletiderne på cylinderen
ikke udnytter den.
Og lad os være ærlig: 90% af de cylindre der fås til FS-1 stinker :/
--
- RpR
Moped Gallery.com - The World's biggest!
http://www.mopedgallery.com
Web / FTP server online at http://rpr.darktech.org (if I'm online that is)
ICQ: 19284098
"Den dag lorten stiger i pris, bliver de fattige født uden røvhul"
--
| |
Steen S. Schmidt (23-05-2001)
| Kommentar Fra : Steen S. Schmidt |
Dato : 23-05-01 12:23 |
|
> Så må du haft en meget speciel indsugningsplade, taget det i betraktning
at
> de kun fås op til 18mm.
Vi lavede dem selv.
> Men en større karburator nytter ikke meget hvis skylletiderne på
cylinderen
> ikke udnytter den.
Jeps - indsugningshastigheden var for lav til de store karburatorer. Der kom
ikke en brugbar mængde benzin med.
Mvh
Steen
| |
Michael Frederiksen (24-05-2001)
| Kommentar Fra : Michael Frederiksen |
Dato : 24-05-01 16:44 |
|
"RpR" <rpr@mopedgallery.com> skrev i en meddelelse
news:9efdbf$bib$1@news.inet.tele.dk...
> >18 mm karburator på en FS-1'er er lige i overkanten, men det kan godt
køre.
> >Det jeg fik mest ud af var 17 mm (Jeg har prøvet 14, 16, 17, 18, 20, 24
> mm).
>
> Så må du haft en meget speciel indsugningsplade, taget det i betraktning
at
> de kun fås op til 18mm.
>
> Men en større karburator nytter ikke meget hvis skylletiderne på
cylinderen
> ikke udnytter den.
> Og lad os være ærlig: 90% af de cylindre der fås til FS-1 stinker :/
En her på egnen kører, efter sigende, med en 24mm karb. og 47mm cylinder og
overskåret promadæmper. den skulle efter rygtet gå omkring 140-150 km/t. De
fleste af delene skulle være hjemmelavet/speciallavet. Karburatoren er
skulle være modificeret fra en plæneklipper!
hele siden over karburatoren mangler vist, for at gøre plads til
karburatoren og luftfilteret, som så ikke er det originale, men vist nok er
et K&N filter fra en bil, han har lavet en kasse til!
Hvor meget af det der passer ved jeg ikke, men den kører (undskuld sproget)
edderpulme stærk.
Jeg har set han har 3-4 Fs-1'ere stående.
--
Venlig Hilsen
Michael Frederiksen
Honda SFX @ 60 km/t
| |
Steen S. Schmidt (24-05-2001)
| Kommentar Fra : Steen S. Schmidt |
Dato : 24-05-01 23:59 |
|
> En her på egnen kører, efter sigende, med en 24mm karb. og 47mm cylinder
og
> overskåret promadæmper.
Eksakt den konfiguration jeg har prøvet. Min karburator var fra en MZ'er.
> hele siden over karburatoren mangler vist, for at gøre plads til
> karburatoren og luftfilteret,
Ja, vi måtte dreje hul i karburatordækslet - indsugningen stak alt for langt
ud.
Hvis fyren har fået dette til at køre, har han modificeret både krumtaphus
og cylinder. Indsugningshastigheden og dermed, som RpR skriver,
skyllehastigheden, er alt for lav standard.
Min FS1'er havde en modificeret alucylinder, afbalanceret krumtap osv. - den
drejede omkring 15000 o/min, men vi kunne ikke justere 24mm-karburatoren
ind, så den gik rent. Vi endte altid med masser af ild ud af udstødningen,
fordi karburatoren var så lang tid om at opbygge tryk. Blot ved at sætte en
18 mm tragt på karburatoren kørte det. Det bedste den kunne gå var med en 17
mm karburator på - ca. 125 målt (dette var med det fine T.Hansen
speedometer, der gik til 140, drejet næsten helt om til bunden - det er jo
ret præcist, hva? .
Mvh
Steen
| |
Michael Frederiksen (25-05-2001)
| Kommentar Fra : Michael Frederiksen |
Dato : 25-05-01 17:24 |
|
"Steen S. Schmidt" <SSchmidt@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:3ufP6.2300$Zs3.360542@news010.worldonline.dk...
> > En her på egnen kører, efter sigende, med en 24mm karb. og 47mm cylinder
> og
> > overskåret promadæmper.
>
> Eksakt den konfiguration jeg har prøvet. Min karburator var fra en MZ'er.
>
lyder sjovt, om end en smule farligt!!
> > hele siden over karburatoren mangler vist, for at gøre plads til
> > karburatoren og luftfilteret,
>
> Ja, vi måtte dreje hul i karburatordækslet - indsugningen stak alt for
langt
> ud.
>
> Hvis fyren har fået dette til at køre, har han modificeret både krumtaphus
> og cylinder. Indsugningshastigheden og dermed, som RpR skriver,
> skyllehastigheden, er alt for lav standard.
som sagt flere gange så ved jeg ikke om det passer eller det bare er
rygte/blær
En af hans kammerater, min "nabo", og så ham, er faktisk rimelig dygtige,
men (desværre) osse nogle forbandede blærerøve!!
>
> Min FS1'er havde en modificeret alucylinder, afbalanceret krumtap osv. -
den
> drejede omkring 15000 o/min, men vi kunne ikke justere 24mm-karburatoren
> ind, så den gik rent. Vi endte altid med masser af ild ud af udstødningen,
> fordi karburatoren var så lang tid om at opbygge tryk. Blot ved at sætte
en
> 18 mm tragt på karburatoren kørte det. Det bedste den kunne gå var med en
17
> mm karburator på - ca. 125 målt (dette var med det fine T.Hansen
> speedometer, der gik til 140, drejet næsten helt om til bunden - det er jo
> ret præcist, hva? .
ja en af mine venners FS-1'er viser snildt 110-115 men den går ikke mere end
85-90 efter bil/scooter (jaja heller ikke for præciset) Kig på RpR's HP
( www.mopedgallery.com) under gallery- knallert! Han hedder Mads Hansen. Flot
maskine btw.... lakerede nav! mmm
--
Venlig Hilsen
Michael Frederiksen
Honda SFX @ 60 km/t
| |
PHK (24-05-2001)
| Kommentar Fra : PHK |
Dato : 24-05-01 03:10 |
|
"Steen S. Schmidt" <SSchmidt@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:V9ZN6.32314$zv2.2919639@news010.worldonline.dk...
> Det er nok at bore indsugningspladen op til 16mm - 18mm gør ingen forskel.
Har du prøvet?
--
_
|_|
| er (DK - Esbjerg)
| |
Steen S. Schmidt (25-05-2001)
| Kommentar Fra : Steen S. Schmidt |
Dato : 25-05-01 12:32 |
|
> > Det er nok at bore indsugningspladen op til 16mm - 18mm gør ingen
forskel.
>
> Har du prøvet?
Oh, flere gange end du kan forestille dig.
Mvh
Steen
| |
PHK (24-05-2001)
| Kommentar Fra : PHK |
Dato : 24-05-01 03:04 |
|
"Steen S. Schmidt" <SSchmidt@nospam.dk> skrev i en meddelelse
news:MhHN6.20422$zv2.2655517@news010.worldonline.dk...
> > 16mm Karb
> > 18mm indsugning
>
> Hvad godt skulle det lige gøre at indsøgningen er 18mm og karburatoren
16mm?
> Indsugningen sidder efter karburatoren.
Det giver mindre modstand i indsugningen.
--
_
|_|
| er (DK - Esbjerg)
| |
Steen S. Schmidt (25-05-2001)
| Kommentar Fra : Steen S. Schmidt |
Dato : 25-05-01 12:33 |
|
> > Hvad godt skulle det lige gøre at indsøgningen er 18mm og karburatoren
> 16mm?
> > Indsugningen sidder efter karburatoren.
>
> Det giver mindre modstand i indsugningen.
Nej, det givere derimod større dynamisk modstand - turbulens.
Mvh
Steen
| |
|
|