|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Audi 80 S kontra Audi 80 E Fra : RemRem
 | 
 Dato :  27-05-04 21:14
 | 
 |  | Hi All
 
 Hvad er forskellen på en Audi 80 S st. car og Audi 80 Est. car? Har
 hørt at E modellen er med indsprøjtning og at den skulle have 115 HK
 hvor S modellen kun skulle have 90 HK.
 
 Hvis det er rigtigt er de 90 HK så for lidt og bør man derfor vælge E
 modellen? Bemærk det er St. car der er tale om.
 
 Er det også korrekt at S modellen kun blev lavet til det Svejtsisk
 marked eller er det en "and"?
 
 Er der ud over evt. hestekræfter andre forskelle på der to modeller -
 kvalitets mæssigt?
 
 /Torben
 
 
 
 
 |  |  | 
  Mogens Knudsen (28-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens Knudsen
 | 
 Dato :  28-05-04 05:49
 | 
 |  | On Thu, 27 May 2004 22:13:55 +0200, RemRem <remrem110@Hotmail.com>
 wrote:
 
 >Hi All
 
 Hi selv :)
 
 >Hvad er forskellen på en Audi 80 S st. car og Audi 80 Est. car?
 
 Motor uden (S) og med (E) indsprøjtning (1,8)
 
 >Har hørt at E modellen er med indsprøjtning og at den skulle have 115 HK
 >hvor S modellen kun skulle have 90 HK.
 
 Jep
 
 >Hvis det er rigtigt er de 90 HK så for lidt og bør man derfor vælge E
 >modellen?
 
 Helt klart!
 
 >Er det også korrekt at S modellen kun blev lavet til det Svejtsisk
 >marked eller er det en "and"?
 
 En and
 
 >Er der ud over evt. hestekræfter andre forskelle på der to modeller -
 >kvalitets mæssigt?
 
 Servostyring - S-modellen har ikke altid servo, og det SKAL dén bil
 have !  -> Uden servo er bilen tung i styretøjet - især med lidt
 bredere dæk/alu, som en 80'er bør have, IMO (inkl. sænkning).
 
 /Mogens
 
 
 |  |  | 
  RemRem (29-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : RemRem
 | 
 Dato :  29-05-04 16:40
 | 
 |  | Hej Mogens og tak for svaret
 
 Det er en importeret bil fra tyskland med ABS, Servo m.m. Du skriver
 helt klart til at de 90 heste er for lidt, mangler bilen moment ved
 overhalinger eks. eller skal alle bakker tages i 3. gear for at komme
 over?
 
 Har du erfaring med benzin økonomien mellem de to (90 hK og 115 hK)
 
 /Torben
 
 On Fri, 28 May 2004 06:48:46 +0200, Mogens Knudsen
 <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:
 
 >On Thu, 27 May 2004 22:13:55 +0200, RemRem <remrem110@Hotmail.com>
 >wrote:
 >
 >>Hi All
 >
 >Hi selv :)
 >
 >>Hvad er forskellen på en Audi 80 S st. car og Audi 80 Est. car?
 >
 >Motor uden (S) og med (E) indsprøjtning (1,8)
 >
 >>Har hørt at E modellen er med indsprøjtning og at den skulle have 115 HK
 >>hvor S modellen kun skulle have 90 HK.
 >
 >Jep
 >
 >>Hvis det er rigtigt er de 90 HK så for lidt og bør man derfor vælge E
 >>modellen?
 >
 >Helt klart!
 >
 >>Er det også korrekt at S modellen kun blev lavet til det Svejtsisk
 >>marked eller er det en "and"?
 >
 >En and
 >
 >>Er der ud over evt. hestekræfter andre forskelle på der to modeller -
 >>kvalitets mæssigt?
 >
 >Servostyring - S-modellen har ikke altid servo, og det SKAL dén bil
 >have !  -> Uden servo er bilen tung i styretøjet - især med lidt
 >bredere dæk/alu, som en 80'er bør have, IMO (inkl. sænkning).
 >
 >/Mogens
 
 
 
 |  |  | 
   Mogens Knudsen (29-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens Knudsen
 | 
 Dato :  29-05-04 17:17
 | 
 |  | On Sat, 29 May 2004 17:40:02 +0200, RemRem <remrem110@Hotmail.com>
 wrote:
 
 >Hej Mogens og tak for svaret
 
 :)
 
 >Det er en importeret bil fra tyskland med ABS, Servo m.m. Du skriver
 >helt klart til at de 90 heste er for lidt, mangler bilen moment ved
 >overhalinger eks. eller skal alle bakker tages i 3. gear for at komme
 >over?
 
 Den er sløv som bare pokker - min kammerat havde een, inden han
 skiftede til 110hk's P206 S16. Dén "flyver" ift.
 
 >Har du erfaring med benzin økonomien mellem de to (90 hK og 115 hK)
 
 Teoretisk er der næsten ingen forskel (Bilrevyen)
 
 /Mogens
 
 
 |  |  | 
 |  |