|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Variable hastighedsgrænser Fra : Thomas Rasmussen
 | 
 Dato :  24-05-04 07:59
 | 
 |  | Så er der sørme kommet mere fornuft i hastighedsgrænserne:
 
 <citat fra jp.dk:>
 
 Variable fartgrænser på landeveje
 
 Mens bilister og medier har haft stor fokus på den nye generelle
 fartgrænse på 130 km/t på motorveje, har Folketinget i enighed og i
 næsten al ubemærkethed besluttet at indføre variable hastighedsgrænser
 på lande- og motortrafikveje.
 
 Formålet er at sikre, at fartgrænsen på skoleveje og andre farlige
 strækninger sættes ned af hensyn til færdselssikkerheden.
 
 På sikre veje, typisk lange lige strækninger med adskilte cykelstier
 og uden en masse krydsende trafik, kan hastigheden derimod sættes
 højere end den generelle grænse på 80 km/t, skriver Berlingske
 Tidende.
 
 Med ændringen af færdselsloven har regeringen lagt op til, at de
 lokale vejmyndigheder og politikredsene skal gennemgå alle lande- og
 motortrafikveje og fastlægge en grænse, der tager højde for vejens
 indretning, trafikmængde og andre sikkerhedsmæssige forhold.
 
 JP
 
 <citat slut>
 
 Det jeg syntes er meget positivt er, at der bliver skruet op for
 hastigheden de steder hvor det vitterligt er tåbeligt at der er
 80kmt. Man kan så undre sig over at Rene La'Cour (eller hvad han nu
 hedder) ikke har været fremme med sine sædvanlige skræmmekampagner mod
 disse hastighedsændringer.
 
 /Thomas
 
 
 |  |  | 
  Roberto Saldo (24-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Roberto Saldo
 | 
 Dato :  24-05-04 08:31
 | 
 |  | Thomas Rasmussen wrote:
 ....
 > Det jeg syntes er meget positivt er, at der bliver skruet op for
 > hastigheden de steder hvor det vitterligt er tåbeligt at der er
 > 80kmt. Man kan så undre sig over at Rene La'Cour (eller hvad han nu
 > hedder) ikke har været fremme med sine sædvanlige skræmmekampagner mod
 > disse hastighedsændringer.
 
 Tror du virkelig at der bliver skruet op nogen steder (bortset fra i
 de virkeligt tyndt befolkede egne, Lars-tyndsk*ds marker o.l.)?
 
 Det giver bare den lokale mafia grønt lys til at spolere landevejene også.
 
 I forvejen er det totalt umuligt at komme frem hvor to nidkære
 kommuner ligger og kæmper indbyrdes om at montere flest chikaner,
 miljøveje osv for at presse trafikkken over på den anden side af
 kommunegrænsen.
 
 --
 Roberto Saldo
 
 
 |  |  | 
  Ukendt (24-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  24-05-04 08:31
 | 
 |  | 
 "Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.!nval!d> skrev i en meddelelse
  Man kan så undre sig over at Rene La'Cour (eller hvad han nu
 > hedder) ikke har været fremme med sine sædvanlige skræmmekampagner mod
 > disse hastighedsændringer.
 >
 Dagen er oxo kun lige startet   )).
            
             |  |  | 
  dosser (24-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : dosser
 | 
 Dato :  24-05-04 08:42
 | 
 |  | tjaaa, men det giver jo også mulighed for den enkelte at sætte grænsen ned,
 så hvis den der bestemmer ikke selv kører bil men cykel så skal vi nok til
 at kører en time før hjemmefra.
 
 --
 Jan
 
 Vær venlig IKKE at tilføje adressen i deres navnekartotek!
 Dette er for at undgå udbredelse af mailadressen med henblik på at undgå
 SPAM og VIRUS!
 "Thomas Rasmussen" <thomas@p7.dk.!nval!d> skrev i en meddelelse
 news:83fz9q48h1.fsf@thor.dotsrc.org...
 > Så er der sørme kommet mere fornuft i hastighedsgrænserne:
 >
 > <citat fra jp.dk:>
 >
 > Variable fartgrænser på landeveje
 >
 > Mens bilister og medier har haft stor fokus på den nye generelle
 > fartgrænse på 130 km/t på motorveje, har Folketinget i enighed og i
 > næsten al ubemærkethed besluttet at indføre variable hastighedsgrænser
 > på lande- og motortrafikveje.
 >
 > Formålet er at sikre, at fartgrænsen på skoleveje og andre farlige
 > strækninger sættes ned af hensyn til færdselssikkerheden.
 >
 > På sikre veje, typisk lange lige strækninger med adskilte cykelstier
 > og uden en masse krydsende trafik, kan hastigheden derimod sættes
 > højere end den generelle grænse på 80 km/t, skriver Berlingske
 > Tidende.
 >
 > Med ændringen af færdselsloven har regeringen lagt op til, at de
 > lokale vejmyndigheder og politikredsene skal gennemgå alle lande- og
 > motortrafikveje og fastlægge en grænse, der tager højde for vejens
 > indretning, trafikmængde og andre sikkerhedsmæssige forhold.
 >
 > JP
 >
 > <citat slut>
 >
 > Det jeg syntes er meget positivt er, at der bliver skruet op for
 > hastigheden de steder hvor det vitterligt er tåbeligt at der er
 > 80kmt. Man kan så undre sig over at Rene La'Cour (eller hvad han nu
 > hedder) ikke har været fremme med sine sædvanlige skræmmekampagner mod
 > disse hastighedsændringer.
 >
 > /Thomas
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |