|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Hvilken bil tales der om? Fra : Folmer Rasmussen
 | 
 Dato :  23-05-04 15:39
 | 
 |  | 
 
            Her er et uddrag af hvad journalisten skrev i testen:
 Vognens lille bredde og gode accellerationsevne er ideel i tæt
 bytrafik, hvor man kanopnå betydeligt højere gennemsnitshastigheder
 end med en almindelig bil.
 Ved 40 km/t. er bensinforbruget 40 km/l. At køre dobbelt så hurtigt
 øgede ikke blot forbruget betydeligt, det tog også sin tid - 0-80
 km/t. på 60.4 sekunder - og det larmede.
 Støjen er en ganske betydelig gene. Det leder som så meget andet i
 dette køretøj, tanken hen på en sportsflyvemaskine, der tager tilløb
 hen ad startbanen, hvilket på længere turevirker meget trættende.    Venlig hilsen
 Folmer
 If you've got it
 a trucker brought it.
            
             |  |  | 
  Jimmy (23-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jimmy
 | 
 Dato :  23-05-04 16:02
 | 
 |  | 
 
            "Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:rfd1b014cantnhk0mtlg45qjedh2uhfr2d@4ax.com...
 > Her er et uddrag af hvad journalisten skrev i testen:
 >
 > Vognens lille bredde og gode accellerationsevne er ideel i tæt
 > bytrafik, hvor man kanopnå betydeligt højere gennemsnitshastigheder
 > end med en almindelig bil.
 >
 > Ved 40 km/t. er bensinforbruget 40 km/l. At køre dobbelt så hurtigt
 > øgede ikke blot forbruget betydeligt, det tog også sin tid - 0-80
 > km/t. på 60.4 sekunder - og det larmede.
 >
 > Støjen er en ganske betydelig gene. Det leder som så meget andet i
 > dette køretøj, tanken hen på en sportsflyvemaskine, der tager tilløb
 > hen ad startbanen, hvilket på længere turevirker meget trættende.    Fiat Uno?
 Skoda Felicia?
 Octavia?
 Opel?
 Hyundai?
 Kia?
 Daewoo?
 Ford Sierra?
 Ok.. Jeg gi´r op..
            
             |  |  | 
  Folmer Rasmussen (23-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Folmer Rasmussen
 | 
 Dato :  23-05-04 16:39
 | 
 |  | 
 
            On Sun, 23 May 2004 17:02:17 +0200, "Jimmy" <exlex@bingosoft.org>
 wrote:
 >"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
 >news:rfd1b014cantnhk0mtlg45qjedh2uhfr2d@4ax.com...
 >
 >Fiat Uno?
 >Skoda Felicia?
 >Octavia?
 >Opel?
 >Hyundai?
 >Kia?
 >Daewoo?
 >Ford Sierra?
 >
 >Ok.. Jeg gi´r op..
 >--
 Det har jeg en vis forståelse for.
 Jeg tror aldrig at du har set den omtalte bil.
 det kræver nok lidt år på bagen.    Venlig hilsen
 Folmer
 If you've got it
 a trucker brought it.
            
             |  |  | 
  jan@stevns.net (23-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : jan@stevns.net
 | 
 Dato :  23-05-04 16:09
 | 
 |  | 
 
            Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :
 >Her er et uddrag af hvad journalisten skrev i testen:
 >Vognens lille bredde og gode accellerationsevne er ideel i tæt
 >bytrafik, hvor man kanopnå betydeligt højere gennemsnitshastigheder
 >end med en almindelig bil.
 Med andre ord , en der ikke kan regne.
 At skidtet kan accelerere hurtigt , giver da ikke 2 potter højere
 gennemsnitstrafik i byerne, da der jo er andre biler, så den kommer
 sgunte en tøddel hurtigere fra punkt a til punkt b
 >Støjen er en ganske betydelig gene. Det leder som så meget andet i
 >dette køretøj, tanken hen på en sportsflyvemaskine, der tager tilløb
 >hen ad startbanen, hvilket på længere turevirker meget trættende.    Åehhh - En trabbie ;)
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!
            
             |  |  | 
  Folmer Rasmussen (23-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Folmer Rasmussen
 | 
 Dato :  23-05-04 16:37
 | 
 |  | On Sun, 23 May 2004 17:08:39 +0200, jan@stevns.net wrote:
 
 >Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :
 >
 
 >
 >
 >Åehhh - En trabbie ;)
 
 >--
 
 Nix, ikke en Trabant.
 
 Venlig hilsen
 Folmer
 
 If you've got it
 a trucker brought it.
 
 
 |  |  | 
  Bjørn Jørvad (23-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjørn Jørvad
 | 
 Dato :  23-05-04 16:16
 | 
 |  | 
 "Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:rfd1b014cantnhk0mtlg45qjedh2uhfr2d@4ax.com...
 
 KLIP
 
 > Vognens lille bredde og gode accellerationsevne er ideel i tæt
 > bytrafik, hvor man kanopnå betydeligt højere gennemsnitshastigheder
 > end med en almindelig bil.
 
 Smart
 
 --
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
 
 
 
 
 |  |  | 
  Folmer Rasmussen (23-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Folmer Rasmussen
 | 
 Dato :  23-05-04 16:36
 | 
 |  | 
 
            On Sun, 23 May 2004 17:16:18 +0200, "Bjørn Jørvad"
 <mrbear_@_post_dot_tele_dot_dk> wrote:
 >
 >"Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
 >news:rfd1b014cantnhk0mtlg45qjedh2uhfr2d@4ax.com...
 >
 >KLIP
 >
 >> Vognens lille bredde og gode accellerationsevne er ideel i tæt
 >> bytrafik, hvor man kanopnå betydeligt højere gennemsnitshastigheder
 >> end med en almindelig bil.
 >
 >Smart
 >--
 Næh nej.    Lad mig sige, at det er en lidt ældre model.
 Venlig hilsen
 Folmer
 If you've got it
 a trucker brought it.
            
             |  |  | 
   Bjørn Jørvad (23-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Bjørn Jørvad
 | 
 Dato :  23-05-04 16:48
 | 
 |  | 
 "Folmer Rasmussen" <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev i en meddelelse
 news:u3h1b0dsaa0rr9hh32q1u1r3ag7ia2dbob@4ax.com...
 KLIP
 > Lad mig sige, at det er en lidt ældre model.
 Hmmm .... du kører jo Fiat, så måske denne her:
http://www.thehistoryofcars.com/fiat_500.html -- 
 Med venlig hilsen
 Hr. Bjørn
            
             |  |  | 
  Mogens Knudsen (23-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Mogens Knudsen
 | 
 Dato :  23-05-04 16:38
 | 
 |  | 
 
            On Sun, 23 May 2004 16:39:11 +0200, Folmer Rasmussen
 <folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:
 >Vognens lille bredde og gode accellerationsevne er ideel i tæt
 >bytrafik, hvor man kanopnå betydeligt højere gennemsnitshastigheder
 >end med en almindelig bil.
 >Ved 40 km/t. er bensinforbruget 40 km/l. At køre dobbelt så hurtigt
 >øgede ikke blot forbruget betydeligt, det tog også sin tid - 0-80
 >km/t. på 60.4 sekunder - og det larmede.
 >Støjen er en ganske betydelig gene. Det leder som så meget andet i
 >dette køretøj, tanken hen på en sportsflyvemaskine, der tager tilløb
 >hen ad startbanen, hvilket på længere turevirker meget trættende.    Det kunne godt være en 2CV...
 /Mogens
            
             |  |  | 
  Folmer Rasmussen (23-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Folmer Rasmussen
 | 
 Dato :  23-05-04 16:45
 | 
 |  | 
 
            On Sun, 23 May 2004 17:38:19 +0200, Mogens Knudsen
 <dkfritidbilSLET@DETTEe-mail.dk> wrote:
 >On Sun, 23 May 2004 16:39:11 +0200, Folmer Rasmussen
 ><folmer@rasmussen.mail.dk> wrote:
 >
 >>Vognens lille bredde og gode accellerationsevne er ideel i tæt
 >>bytrafik, hvor man kanopnå betydeligt højere gennemsnitshastigheder
 >>end med en almindelig bil.
 >>Ved 40 km/t. er bensinforbruget 40 km/l. At køre dobbelt så hurtigt
 >>øgede ikke blot forbruget betydeligt, det tog også sin tid - 0-80
 >>km/t. på 60.4 sekunder - og det larmede.
 >>Støjen er en ganske betydelig gene. Det leder som så meget andet i
 >>dette køretøj, tanken hen på en sportsflyvemaskine, der tager tilløb
 >>hen ad startbanen, hvilket på længere turevirker meget trættende.    >
 >Det kunne godt være en 2CV...
 >--
 Det kunne det muligvis, men det er det ikke.    Venlig hilsen
 Folmer
 If you've got it
 a trucker brought it.
            
             |  |  | 
  Andreas M. Hansen (23-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Andreas M. Hansen
 | 
 Dato :  23-05-04 16:47
 | 
 |  | 
 En Messerschmitt  eller en Heinkel ?
 
 mvh
 
 Andreas M. Hansen
 
 
 
 
 |  |  | 
  Folmer Rasmussen (23-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Folmer Rasmussen
 | 
 Dato :  23-05-04 18:30
 | 
 |  | 
 
            On Sun, 23 May 2004 17:46:49 +0200, "Andreas M. Hansen"
 <nokke99@hotmail.com> wrote:
 >
 >En Messerschmitt  eller en Heinkel ?
 >
 >mvh
 >
 >Andreas M. Hansen
 >--
 Now we're talking.    Messerschmidt, og året er 1954
 Venlig hilsen
 Folmer
            
             |  |  | 
   Annette Jensen (23-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Annette Jensen
 | 
 Dato :  23-05-04 18:41
 | 
 |  | 
 
            > Messerschmidt, og året er 1954
 Damn, burde jeg havde vidst! Kender en der har en fineste Messerschmidt til
 at stå :) Eller... fineste og fineste. en messeschmidt er det, og den kan
 køre!    // Troels
            
             |  |  | 
   jan@stevns.net (23-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : jan@stevns.net
 | 
 Dato :  23-05-04 19:51
 | 
 |  | 
 
            Folmer Rasmussen <folmer@rasmussen.mail.dk> skrev :
 >Messerschmidt, og året er 1954
 Ahem - er det ikke en kabinescooter, du snakker om ?
 -- 
 jan@stevns.net - "There is no replacement for displacement..!"
 Besøg Dk.Fritid.Bil's hjemmesider på http://www.dkfritidbil.dk Nu med HP Ipaq H2210 - X-Road og NavTech kort - Bwadrrr !!
            
             |  |  | 
  HC (23-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : HC
 | 
 Dato :  23-05-04 17:01
 | 
 |  | 
 
            En Messersmith   ( er ikke sikker på stave måden )
 -- 
 Mvh Hans Jensen
 Ford Mondeo 1,8  med VDO 5000 Navigation
 Prøv:  www.gps-forum.dk |  |  | 
  Emil Jensen (23-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Emil Jensen
 | 
 Dato :  23-05-04 17:23
 | 
 |  | Fiat 500 ?
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |