|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | Omega Benzin til Dielsel Fra : Jan
 | 
 Dato :  20-05-04 21:08
 | 
 |  | Hej
 
 Jeg har en 97 Omega 2.0 Benziner hvor jeg planlægger at lægge en 2.5 turbo
 diesel motor i.
 Er der nogle som har erfaring med dette?
 
 Jeg regner med at hente en komplet bil i Tyskland for jeg skal jo nok udover
 motoren skifte udstøding, tank, ledning mm.
 
 Er der nogen der har erfaring med bla. følgende:
 - der skal vel ikke laves nogle decideret ændringer på motor ophæng mm ud
 over det man kan skrue af den en bil og sætte over på den anden.
 - er alderen på motoren ligemeget bare det er fra en omega B
 - skal jeg skifte næsten hele lednings nettet.
 - hvad med vægtafgiften stiger den ud over de ca. 1700kr. for diesel.
 
 
 mvh jan
 
 
 
 
 
 |  |  | 
  Henning (20-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henning
 | 
 Dato :  20-05-04 22:19
 | 
 |  | On Thu, 20 May 2004 22:07:48 +0200, "Jan" <linda.jan@home2.gvdnet.dk>
 wrote:
 
 >Hej
 >
 >Jeg har en 97 Omega 2.0 Benziner hvor jeg planlægger at lægge en 2.5 turbo
 >diesel motor i.
 >Er der nogle som har erfaring med dette?
 >
 >Jeg regner med at hente en komplet bil i Tyskland for jeg skal jo nok udover
 >motoren skifte udstøding, tank, ledning mm.
 >
 >Er der nogen der har erfaring med bla. følgende:
 >- der skal vel ikke laves nogle decideret ændringer på motor ophæng mm ud
 >over det man kan skrue af den en bil og sætte over på den anden.
 >- er alderen på motoren ligemeget bare det er fra en omega B
 >- skal jeg skifte næsten hele lednings nettet.
 >- hvad med vægtafgiften stiger den ud over de ca. 1700kr. for diesel.
 
 Hvad med komplet omregistrering ~100.000 dkr?? Gearkasse er
 sandsynligvis helt anderledes mht. gearing? Er bremser overhovedet
 kalibreret til de flere kræfter?
 
 
 
 Henning
 hsb@(fjernes)image.dk
 
 
 |  |  | 
  Thomas (20-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas
 | 
 Dato :  20-05-04 22:51
 | 
 |  | 
 "Henning" <nomail@all.invalid> wrote in message
 news:e38qa053fp7gghjpec74fq9jbi45qqvtma@4ax.com...
 > On Thu, 20 May 2004 22:07:48 +0200, "Jan" <linda.jan@home2.gvdnet.dk>
 
 >
 > Hvad med komplet omregistrering ~100.000 dkr?? Gearkasse er
 > sandsynligvis helt anderledes mht. gearing? Er bremser overhovedet
 > kalibreret til de flere kræfter?
 >
 >
 
 
 Hej
 
 Har det ikke været oppe og vende herinde før, at det er helt legalt at
 udskifte benzin med diesel, bare man får det registret? Så man kun skal
 betale de ekstra omkostninger til vægtafgift? Nu kender jeg ikke de motorer,
 men måske holder den diesel sig inden for originalen plus 20% `?
 
 Mvh
 
 Thomas
 
 
 
 
 |  |  | 
   Michael Nielsen (21-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Michael Nielsen
 | 
 Dato :  21-05-04 05:42
 | 
 |  | 
 "Thomas" <BambanosREmOvE@hotmail.com> wrote in message
 news:TK9rc.856$Vf.16960@news000.worldonline.dk...
 >
 > betale de ekstra omkostninger til vægtafgift? Nu kender jeg ikke de
 motorer,
 > men måske holder den diesel sig inden for originalen plus 20% `?
 2,5-liter TDen yder jo faktisk færre hk end 2,0 benzineren...    -- 
 Michael Nielsen
 ´87 Mercedes-Benz W124 260 E
www.mercefreaken.com |  |  | 
    Jan (21-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan
 | 
 Dato :  21-05-04 07:09
 | 
 |  | 
 
            Korrekt diesel motoren yder ikke mere en benzinernen.
 Jeg har hørt at man blot får et sæt nye papier ved næste syn uden at det
 koster noget i afgift eller andet men er der nogen der ved dette med
 sikkerhed ?
 mvh Jan
 "Michael Nielsen" <benzito@online.no> skrev i en meddelelse
 news:sMfrc.2777$eH3.55886@news4.e.nsc.no...
 >
 > "Thomas" <BambanosREmOvE@hotmail.com> wrote in message
 > news:TK9rc.856$Vf.16960@news000.worldonline.dk...
 > >
 > > betale de ekstra omkostninger til vægtafgift? Nu kender jeg ikke de
 > motorer,
 > > men måske holder den diesel sig inden for originalen plus 20% `?
 >
 > 2,5-liter TDen yder jo faktisk færre hk end 2,0 benzineren...    >
 > -- 
 > Michael Nielsen
 >
 > ´87 Mercedes-Benz W124 260 E
 > www.mercefreaken.com >
 >
            
             |  |  | 
     alexbo (21-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : alexbo
 | 
 Dato :  21-05-04 08:00
 | 
 |  | 
 "Jan" <linda.jan@home2.gvdnet.dk> skrev
 >
 > Jeg har hørt at man blot får et sæt nye papier ved næste syn uden at det
 > koster noget i afgift eller andet men er der nogen der ved dette med
 > sikkerhed ?
 Ja.
http://www.erhverv.toldskat.dk/obj.asp?o_id=110568 mvh
 Alex Christensen
            
             |  |  | 
      Thomas (21-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Thomas
 | 
 Dato :  21-05-04 08:17
 | 
 |  |  |  |  | 
     Morten Christensen (21-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Morten Christensen
 | 
 Dato :  21-05-04 08:32
 | 
 |  | 
 "Jan" <linda.jan@home2.gvdnet.dk> skrev i en meddelelse
 news:32hrc.887$Vf.19297@news000.worldonline.dk...
 > Korrekt diesel motoren yder ikke mere en benzinernen.
 >
 > Jeg har hørt at man blot får et sæt nye papier ved næste syn uden at det
 > koster noget i afgift eller andet men er der nogen der ved dette med
 > sikkerhed ?
 > mvh Jan
 
 Har selv prøvet et lignende projekt.
 Har ombygget en 1998 BMW 523i Touring til 530D
 
 Spurgte både told og skat samt statens bilinspektion før jeg begyndte. Ingen
 problemer hvis den holder sig inden for de 20%. Told og skat påpegede dog at
 bilen ikke måtte skifte identitet, grænsen er lidt flydende men hvis man
 skifter motor/gearkasse, udstødning, bremser ledningsnet mv. så kan du
 roligt regne med at den har skiftet identitet, spørgsmålet er så bare om det
 bliver opdaget?  Jeg havde ingen problemer ved det efterføægende periodiske
 syn, hvor jeg samtidig fik den omregistreret til diesel.
 Jeg er utrolig godt tilfreds med resultatet diesel rykker virkelig.
 
 Mvh.
 Morten
 
 
 
 
 
 |  |  | 
      Ukendt (21-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Ukendt
 | 
 Dato :  21-05-04 09:02
 | 
 |  | > Jeg er utrolig godt tilfreds med resultatet diesel rykker virkelig.
 
 Ja, din tidligere benziner og din nuværende diesel har NÆSTEN den samme
 effekt.
 
 Hvordan oplever du forskellen i det daglige..?
 
 --
 / Jan W Nielsen
 
 
 
 
 
 
 
 |  |  | 
      Jan (21-05-2004) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Jan
 | 
 Dato :  21-05-04 10:05
 | 
 |  | Hej alle
 
 Tak for de gode svar.
 
 Morten hvor meget skulle du udskifte på de BMW, jeg tænker især på
 el-nettet, motorstyring mm var det meget kompliceret
 
 mvh Jan
 "Morten Christensen" <morten@samso.com> skrev i en meddelelse
 news:40adb081$0$226$edfadb0f@dread16.news.tele.dk...
 >
 > "Jan" <linda.jan@home2.gvdnet.dk> skrev i en meddelelse
 > news:32hrc.887$Vf.19297@news000.worldonline.dk...
 > > Korrekt diesel motoren yder ikke mere en benzinernen.
 > >
 > > Jeg har hørt at man blot får et sæt nye papier ved næste syn uden at det
 > > koster noget i afgift eller andet men er der nogen der ved dette med
 > > sikkerhed ?
 > > mvh Jan
 >
 > Har selv prøvet et lignende projekt.
 > Har ombygget en 1998 BMW 523i Touring til 530D
 >
 > Spurgte både told og skat samt statens bilinspektion før jeg begyndte.
 Ingen
 > problemer hvis den holder sig inden for de 20%. Told og skat påpegede dog
 at
 > bilen ikke måtte skifte identitet, grænsen er lidt flydende men hvis man
 > skifter motor/gearkasse, udstødning, bremser ledningsnet mv. så kan du
 > roligt regne med at den har skiftet identitet, spørgsmålet er så bare om
 det
 > bliver opdaget?  Jeg havde ingen problemer ved det efterføægende
 periodiske
 > syn, hvor jeg samtidig fik den omregistreret til diesel.
 > Jeg er utrolig godt tilfreds med resultatet diesel rykker virkelig.
 >
 > Mvh.
 > Morten
 >
 >
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
 |  |