Julemærkehjemmet "Fjordmark"
Fra : sniper_Nolight

Dato : 02-06-04 17:12

Så har vi været til første møde på Fjordmark - vi kørte fra Odense i morges
til et møde med ham der skal være kontakt pædagog for min søn - han var
uhyre høflig og viste ægte interesse i min knægt - omgivelserne var
fantastiske derovre og alt i alt var det en ret vellykket dag. efter endt
rundvisning og vejning var det med lettede hjerter vi satte os i bilen med
retning mod odense og vi er ret fortrøstningsfulde ved at skulle sende vores
søn derover - jeg tænkte på om der i denne udmærkede ng skulle være nogle
forældre der har haft nogle oplevelser de vil dele mht. julemærkehjem -
gerne Fjordmark - de ting jeg gerne vil vide lidt om er; hvordan påvirkede
det jeres barn - ikke bare med at tabe sig, men osse rent mentalt - de siger
at det er normalt barnet taber sig en 8 - 10 kg - hvilket er meget synes
jeg - men hvordan havde jeres børn det bagefter? - var de "oven på" - hjalp
det på selvtilliden etc.? - hvordan havde de det under opholdet - var de
kede eller var det en oplevelse der gav venner og noget de aldrig vil
glemme - på den positive måde? - håber nogen gider tage sig tid og fortælle
lidt om det - jeg vil meget gerne have et indtryk af hvad jeg kan regne
med - det er med meget blandede følelser at jeg sender mit barn afsted.
--
sniper_Nolight

www.sitecenter.dk/sniper_nolight

Fra : Bent

Dato : 02-06-04 20:04

Hejsa

> jeg tænkte på om der i denne udmærkede ng skulle være nogle
> forældre der har haft nogle oplevelser de vil dele mht. julemærkehjem -
> gerne Fjordmark

Nej, jeg er ikke forælder, men jeg er selv gammel elev på julemærkehjemmet
Fjordmark i Kollund. Jeg var der da jeg gik i 2. klasse (husker ikke helt
min alder). I dag er jeg 32 år, og lever i bedste velgående :)

Da jeg gik på julemærkehjemmet i Kollund, var det ikke specielt for tykke
børn, men ligeså meget børn med sociale og familiemæssige problemer. Jeg
husker tiden i Kollund som positiv, selvom det var enomrt svært at skulle
sige farvel til sin mor og far når de havde været på besøg. Der gik dog
sjældent mere end 1 times tid efter de var kørt, så var man glad igen og
havde glemt alt om dem.

Jeg tror ikke du skal være nervøs for at sende dit barn afsted på
julemærkehjem. For mig var det ihvertfald en positiv oplevelse som jeg ser
tilbage på med glæde når jeg til tider kommer forbi. Men sørg for at dit
barn er klar over at du elsker ham/hende, og at det er for barnet's bedste
at det skal bo en tid på julemærkehjemmet.

Held og lykke med det.

Bent

Fra : sniper_Nolight

Dato : 02-06-04 20:44

> Held og lykke med det.
>
> Bent

Tusind tak - det var dejligt at læse - jeg tror vi har skåret ud i pap hvor
vigtig han er for os og han får det sikkert fortalt mange gange endnu indtil
datoen for opholdets start begynder - med fare for at lyde som en
overbekymret forælder så tror jeg det bliver ligeså "hårdt" for hans mor og
jeg - men at læse indlæg som dit gør det hele lidt nemmere