Lidt spg
Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 01-06-04 17:09

Hejsa. Har en lille en på knap 3 mdr. Ved vægten i dag sagde den : 7100 gram

Nu kom jeg så til at tænke på:

Hvor meget vejede jer andres ved denne alder?

Og et andet:

Hvornår føles det som om at de forstår hvad man siger til dem - fx "mad"
eller andre småord? - Først når de selv taler eller?

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 01-06-04 17:18

Og hvor mange af jer forsikrer jeres børn? Altså skal de have deres egen
livsforsikring, ulykkes og alt muligt andet?

Indtil videre har vi ikke tegnet andet end et falck baby-abonnement + en
børneopsapring til hende....

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 01-06-04 17:40

Og et mere:

Hun fægter meget med arme og ben ;) - men også når hun sover. Nogen gange
kommer hun så til at rive sig i ansigtet så hun nogengange for bitte små
rifter..

Gør det noget? Eller er det noget man bør gøre "et-eller-andet" ved?

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 01-06-04 17:54

Og et mere:

Hvor længe må et sutteflakse stå med indhold i før man bør kassere den? -
altså efter den er opvarmet

Fra : Michael-7500

Dato : 01-06-04 21:00

Fjern "FJERN" i mail-adr. ved svar
Brugt pigetøj sælges: www.sitecenter.dk/pigetoej
Brugt drengetøj sælges: www.sitecenter.dk/drengetoej
"Martin / Fårevejle" <jadahva@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Og et mere:
>
> Hvor længe må et sutteflakse stå med indhold i før man bør kassere den? -
> altså efter den er opvarmet

Vores sundhedsplejerske fortalte, at sutteflaskens indhold maks må stå 20
min. Derefter skal det smides ud.

Hilsen Michael's kone

Fra : Cat

Dato : 01-06-04 20:18

> [...]
> rifter..
>
> Gør det noget? Eller er det noget man bør gøre "et-eller-andet" ved?

Ja - klippe neglene.

Tine

Fra : Cat

Dato : 01-06-04 20:18

> [...]
> livsforsikring, ulykkes og alt muligt andet?
>
> Indtil videre har vi ikke tegnet andet end et falck baby-abonnement + en

Hvis I selv er medlem af Danmark ville et gratis medlemskab vel være en god
ide.

Ellers ingenting - de har jo ingen indtægt, de kan miste.

Tine

Fra : Benedikte Stein

Dato : 02-06-04 10:28

Hej Cat,

Med en ulykkesforsikring kan man sikre sit barn, hvis han eller hun skulle
blive invalid eller syg, og dermed aldrig er i stand til at få en indtægt.
Det er vel også ret vigtigt?

mvh.
Benedikte

Fra : Cat

Dato : 02-06-04 11:37

"Benedikte Stein" <best@nospam.privat.dk> wrote in message
> [...]
> blive invalid eller syg, og dermed aldrig er i stand til at få en indtægt.

Hvis de skal sikres så det batter, så jeg har ikke råd til forsikringen.
Hvis de har formue, når de bliver voksne, får de bare det mindre i offentlig
forsørgelse. Jeg tror ikke, det kan betale sig (hvis man kan bruge det
udtryk om noget så ulykkeligt) for børn.

Men sådan træffer vi jo allesammen nogle valg.

Tine

Fra : Insideout

Dato : 02-06-04 12:49

"Cat" <ditmar123@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> forsørgelse. Jeg tror ikke, det kan betale sig (hvis man kan bruge det
> udtryk om noget så ulykkeligt) for børn.

Det var dog en syg holdning .

Mvh
Henrik

Fra : Kristian Damm Jensen

Dato : 02-06-04 21:17

"Insideout" <nytliv@hotmail.dk> wrote in message news:<P8jvc.850$BB3.110@news.get2net.dk>...
> "Cat" <ditmar123@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> offentlig
>
> Det var dog en syg holdning .

Hvorfor dog det?

Hvad er en ulykkesforsikring andet end et spørgsmål om at få nogle
penge i hånden, hvis ulykken er ude. Hvis resultatet så er at man
alligevel ikke får flere penge (fordi, som Tine skriver, den
offentlige forsørgelse bliver tilsvarende mindre), hvad er så pointen.

VH
Kristian

Fra : Insideout

Dato : 02-06-04 21:50

"Kristian Damm Jensen" <damm@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> hvad er så pointen.

Det er stadigvæk en syg holdning at nogen stadig altid vil kræve at det
offentlige klare ærterne for en. Men bare vent, om 20 år er kassen tom og så
kan man fise ud i rennestenen og tænke ..... bare jeg dog havde sikkert mig.

Mvh
Henrik

Fra : Cat

Dato : 03-06-04 07:49

> [...]
> offentlige klare ærterne for en. Men bare vent, om 20 år er kassen tom og

> kan man fise ud i rennestenen og tænke ..... bare jeg dog havde sikkert

Eller også kan man sidde om 20 år og tænke: bare jeg dog havde brugt de
penge til nogle bedre sko til barnet, når der nu ikke skete noget.

Tine

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 01-06-04 17:18

Martin / Fårevejle wrote:
> Hejsa. Har en lille en på knap 3 mdr. Ved vægten i dag sagde den :
> 7100 gram
> Hvor meget vejede jer andres ved denne alder?

Min datter vejede 7200 gram og var 65 cm lang, da hun var 3½ måned
gammel. Da hun blev født vejede hun 3960 gram og var 56 cm lang.

> Hvornår føles det som om at de forstår hvad man siger til dem - fx
> "mad" eller andre småord? - Først når de selv taler eller?

Det er meget forskelligt. Jeg er overbevist om, at min datter længe har
forstået meget af det, som jeg siger til hende. Under alle
omstændigheder er det en god idé at tale med barnet, da det er med til
at udvikle deres sprog. (Det siger min sundhedsplejerske ihvertfald).

Henriette Døssing

Fra : Insideout

Dato : 01-06-04 18:45

> Hejsa. Har en lille en på knap 3 mdr. Ved vægten i dag sagde den : 7100
gram
> Nu kom jeg så til at tænke på:
> Hvor meget vejede jer andres ved denne alder?

Min søn er født den 12-1003 og vejede 3330 gr. og var 51 cm lang, i en alder
af knap (4 dage før) vejede han 7000 gr. og var 62 cm lang

> Hvornår føles det som om at de forstår hvad man siger til dem - fx "mad"
> eller andre småord? - Først når de selv taler eller?

De ved jeg ikke det må komme når det kommer , men efter 6 måneder med
mælk på flaske så åbner der sig en helt ny verden på fast føde og meget
hurtigt ved de hvad det er og vil gerne spise med når vi andre spiser og her
er en tvebak eller en strimmel rundstykke god .

> Og hvor mange af jer forsikrer jeres børn? Altså skal de have deres egen
>livsforsikring, ulykkes og alt muligt andet?

Min søn er forsikret igennem vores egen det første år altså ansvar og
fritidsulykke herefter skal han have sin egen.

> Indtil videre har vi ikke tegnet andet end et falck baby-abonnement + en
>børneopsapring til hende....

Falck baby har vi valgt fra da vi ikke mener vi har brug for den, men
børneopsparing har vi selvfølgelig.

> Hun fægter meget med arme og ben ;) - men også når hun sover. Nogen gange
> kommer hun så til at rive sig i ansigtet så hun nogengange for bitte små
> rifter..

Jep, helt normalt min søn sparker dvs. han løfter benene op i vejret og
lader dem banke ned i madrassen, pisse irriterende at høre på

> Gør det noget? Eller er det noget man bør gøre "et-eller-andet" ved?

Klippe negle.

> Hvor længe må et sutteflakse stå med indhold i før man bør kassere den? -
> altså efter den er opvarmet

I min verden må den ikke stå, altså vi drikker mælk er der noget tilbage
bliver det kasseret.

Mvh
Henrik

Fra : Nette

Dato : 01-06-04 18:48

"Martin / Fårevejle" skrev i en meddelelse
> [...]

Hej Martin,

Det var en masse spørgsmål. Jeg har sat dem sammen og citeret dig, håber det
er ok.

> Hvor meget vejede jer andres ved denne alder?

Jeg har fundet to "barnets bog" frem. Den ene vejede 2 mdr. gammel 6300 gram
( 60 cm) og 4 mdr. gammel 7900 gram ( 68 cm). Fødselsvægt: 4300 gram.

Den anden: fødselsvægt: 3090 gram, to mdr. gammel 5200 gram

> Hvornår føles det som om at de forstår hvad man siger til dem - fx "mad"
> eller andre småord? - Først når de selv taler eller?

Nej, den slags forstår de længe før. Jeg vil vove den påstand, at når min
søn ligger foran mig og jeg holder i hans hænder og siger "kom så op til
mor", så løfter han hovedet og strammer musklerne i armene, og det har han
gjort i 1½ måned nu.

>Og hvor mange af jer forsikrer jeres børn? Altså skal de have deres egen
>livsforsikring, ulykkes og alt muligt andet?

Vi har ham ikke ulykkes- eller livsforsikret. Men jeg er medlem af Danmark
og derfor er han også tilmeldt via mig.
En børneopsparing er en god ting. Den har mormor sponsoreret i vores
tilfælde.

>Hun fægter meget med arme og ben ;)

Det er ikke spor usædvanligt.

>- men også når hun sover. Nogen gange
>kommer hun så til at rive sig i ansigtet så hun nogengange for bitte små
>rifter..
>Gør det noget? Eller er det noget man bør gøre "et-eller-andet" ved?

Ja, sådan kan det gå. Gale katte får revet skind. Vi har altid klippet
ungernes negle, når de har trængt til det. Min mor har fortalt, at man før i
tiden gav babyerne små hvide bomuldshandker på, men det synes jeg nu er
synd.
Det værste af det er. at alt det fægteri ofte får ungerne til at vågne. De
kan holde sig fra at falde i søvn på den måde.

>Hvor længe må et sutteflakse stå med indhold i før man bør kassere den? -
>altså efter den er opvarmet

Jeg ville ikke turde lade den stå ret lang tid i den her varme. I starten
lavede vi nogle hele flasker og hældte det mælk, vi mente han kunne spise
over på små flasker og varmede det, efterhånden som der blev brug for det.
På den måde var det også nemt at snuppe 25 ml. mere, hvis det var
nødvendigt. Vi havde aldrig rester. Nu er han oppe på fast 225 ml. ved hvert
måltid. Skulle han en enkelt gang kun tage 175, så ryger resten ud.

Nette

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 01-06-04 19:10

Nu er han oppe på fast 225 ml. ved hvert
> måltid. Skulle han en enkelt gang kun tage 175, så ryger resten ud.

Nu er det jo heller ikke sådan at jeg genbruger det ;)

Det bare: når jeg tror hun er sulten laver jeg noget, nogengange vil hun så
ikke havde det med det samme. Må det så stå 5-10-15-20 minutter før det bør
kasseres?

Ellers tusind tak for svarene.

Fra : Benedikte Stein

Dato : 01-06-04 19:43

Hej Martin,

Da jeg fik min søn, fik han allerede på Skejby Hospital tilskud af mælk i
flaske, og dér siger sygeplejerskerne at mælken skal være drukket inden der
er gået en time efter, at den er tilberedt. Den praksis har vi efterlevet i
snart 6 måneder, og det går fint.

mvh.
Benedikte

Fra : Martin / Fårevejle

Dato : 01-06-04 20:02

Ok, tak

Fra : Milea

Dato : 02-06-04 15:34

"Nette" <nettesnetpostfjerndette@hotmail.com> wrote in

> [...]
> 4300 gram.
>
> Den anden: fødselsvægt: 3090 gram, to mdr. gammel 5200 gram

Vægt og længde på mine 3 piger:

1. Fødselvægt og længde:3550g og 50 cm, ca. 2½ måned: 5100 gram og 60 cm.
2. Fødselvægt og længde:3900g og 52 cm, 2md.: 5800 gram og 58 cm.
3. Fødselvægt og længde:4050g og 52 cm, ca. 2 md.: 5700 gram og 61 cm.

En fingerregel, som næsten holder stik, +- nogle 100 gram. Ved det ½ år,
vil vægten være ca. det dobb. af fødselsvægt. Har holdt meget godt med
mine 3.

Har jeg faktisk aldrig tænkt over. Det bliver jo hurtigt en vane at
sludre med de kære små. Tænker jeg over det, har mine da kunne forstå ord
ved ca. 6-7 mdr. alderen. Nogle børn begynder jo allerede at sige enkelte
ord ved 10-11 mdrs. alderen, ord som "Hej", "mama", "se" osv. Det er også
i denne alder, at de begynder at 'efterligne' os andre: vinke, pege osv.

Prøv allerede nu at synge små sange for barnet, og ret hurtigt vil barnet
kunne genkende den. Min yngste fik sunget 'den lille undulat' af farmand
hver dag, fra hun var ca. 2½ måned gammel. Ca. 2 mdr. senere, begyndte
hun at hvine, når hun hørte melodien.

Jeg har dicideret børneforsikring på mine, som gælder til det 18.år. Det
er incl. "sportsskade og tandforsikring". Min ældste datter har faktisk
fået sine fortænder anmeldt til forsikring, da hun slog de blivende
tænder løse. Bliver der noget når hun bliver ældre, vil forsikringen
dække.

Min mand var faktisk ikke dækket da han boede hjemme. Kort før han blev
18 år, knuste han sin ene arm. Havde han været forsikret, havde det
udløst en sum på ca. 250.000 kr. i erstatning.

Såå...hellere være på forkant, _hvis_ der nu skulle ske noget.

Max. 20-30 min. Er den blevet kold, ville jeg ikke genbruge, men sålænge
mælken stadig er lunken, sker der intet.

/Milea

Fra : Nette

Dato : 02-06-04 23:31

"Milea @hotmail.com>" skrev

> [...]
> kunne genkende den. Min yngste fik sunget 'den lille undulat' af farmand
> hver dag, fra hun var ca. 2½ måned gammel. Ca. 2 mdr. senere, begyndte

Ja, det er rigtigt. Det er en god måde. Jeg har altid sunget for ungerne, de
elsker det og jeg elsker det. Da min søn på nu fire måneder var godt en
måned, begyndte jeg at synge et vers, jeg selv havde lavet. Allerede da han
var 2½ måned gammel begyndte han at reagere på den og i dag, hviner han,
smiler og putter sig ind til mig, når jeg synger den.

Nette

Fra : SE

Dato : 01-06-04 20:42

> [...]
gram

> Nu kom jeg så til at tænke på:
>
> Hvor meget vejede jer andres ved denne alder?

Da min søn var 3 mdr. gammel vejede han 6100. Jeg ved så ikke hvor meget det
kan bruges til, da han de foregående 3 dage havde haft "Roskildesyge" og
derfor ikke indtaget andet end vand......
Nu er han 4,5 måned og vejer lige omkring 7 kg. Han vejede 2950 ved fødslen.

/se

Fra : Camilla Gamèl Jørgen~

Dato : 04-06-04 08:06

Jeg har lige en lille kommentar ang forsikring af sine børn. Man forsikrer
sin bil, sin bolig mv, men ca 25% af alle børn er ikke forsikret..... så kan
man jo tænke lidt over hvad der betyder mest for en.

Ja, det er rigtigt at der er offenlige ydelser, men hvis man bliver invalid
er det meget rart at have en pose penge at gøre godt med. Måske kræver
skaden, at man ændrer nogle ting i ens hjem og det offenlige betaler ikke
altid alt. En børneulykkesforsikring kan man få fra et par hundrede kroner
om året og opefter.....

Mvh en forsikringsmedarbejder....