Myg
Fra : Morten Thor

Dato : 31-05-04 09:27

Min 3-årige datter er et meget yndet spisested for alle områdets myg med
meget generende stik som følge. Er der nogen der har gode erfaringer med en
spray eller balsam der kan holde de små bæster væk? Meget gerne et
naturprodukt men jeg hører gerne om alle mulighder.

Er der nogen der kender effektiviteten af den "Myggespiral" som jeg lige har
set i reklamener fra Kop og Kande?

På forhånd tak for hjælpen.
Tina

Fra : Iben Holst

Dato : 31-05-04 11:39

> [...]
> spray eller balsam der kan holde de små bæster væk? Meget gerne et
> naturprodukt men jeg hører gerne om alle mulighder.

Min søn har også været utroligt udsat for myggene og især om natten...

I år har jeg sat moskitonet op over hans seng og det er temmeligt
effektivt!!

Jeg har planer om at købe det samme som jeg brugte til ham om natten sidste
sommer, som hans skal have på om aftenen når vi når til at være ude det
meste af aftenen. Jeg kan bare ikke selv huske hvad det hedder, men jeg
købte det i Matas... Efter hvad jeg husker er det baseret på naturprodukter,
men jeg kan ikke huske det 100%. det koster ca 80 kr og er meget meget
effektivt.

Iben

Fra : arne

Dato : 31-05-04 12:29

Hej.
Hold jer fra myggespiralen, den er ikke helt sund. Brug myggenet, men undgå
de sprøjtede med mindre i skal til Afrika.

Fra : Ditte

Dato : 31-05-04 20:11

> [...]
> spray eller balsam der kan holde de små bæster væk? Meget gerne et
> naturprodukt men jeg hører gerne om alle mulighder.

Jeg har flere gange hørt at B-vitaminer kan få huden til at "blive" mere
sur, så myggene ikke kan lide lugt og smag. På apoteket vil de ikke sige at
det virker 100 % på alle, men det er vel et forsøg værd...og lidt ekstra
vitaminer er vel ikke at foragte !?

--
Mvh. Ditte

Fra : Lisbeth Jacobsen

Dato : 31-05-04 21:56

"Ditte" <mail@FJERN_DETTEditterod.dk> skrev i en meddelelse

> og lidt ekstra vitaminer er vel ikke at foragte !?

Lidt ekstra kan næppe skade... men har du styr på, hvornår det er en stor
overdosis for et barn?

Overdosis af vitamer kan være særdeles skadeligt! Specielt for børn.
http://www.drugdebate.com/debate/thread.asp?message=655&showall=true

Mvh. Lisbeth

Fra : Inger Pedersen

Dato : 31-05-04 22:05

"Lisbeth Jacobsen" <KLIP_VÆK_lisbeth_jacobsen@hotmail.com> skrev i en
meddelelse

> Lidt ekstra kan næppe skade... men har du styr på, hvornår det er en stor
> overdosis for et barn?

Ja, så behøver jeg jo ikke skrive det!
Vitaminer er altså ikke bare bolcher, man deler ud af!

Hilsen Inger

Fra : N I E L S

Dato : 03-06-04 02:53

"Morten Thor" <thor"remove"@thornet.dk> skrev

> [...]
> naturprodukt men jeg hører gerne om alle mulighder.
>
> Er der nogen der kender effektiviteten af den "Myggespiral" som jeg lige

Myggenet er efter min erfaring ikke såmeget værd hvis barnet ligger op ad
nettet. Så skal myggene nok finde et sted at stikke igennem nettet. Vi har
meget god erfaring med nogle elektroniske dimser, som man sætter i
stikkontakten og som udsender en lyd. I hvert fald har det begrænset
antallet af myg indendørs meget. Fås i råd&dåd.

Hvad angår smøremidler og spray, er jeg endnu ikke stødt på noget jeg vil
være bekendt at udsætte mit barn for (og som oven i købet virker).

Hvad angår mygge-spiral er det vigtigt at undersøge hvad det er for nogle
stoffer der bliver frigjort.
Jeg har hørt om nogle der skulle være lavet af kamel-lort, og det lyder jo
meget uskadeligt. Men jeg ved altså ikke om der er tilsat skadelige
kamikalier til dem.

N I E L S