Fingeren på URIN-pulsen
Fra : Bo Warming

Dato : 24-05-04 13:05

Blandt de mange tungtvejende grunde til ikke at være slave af fremmedgørende
trækogslip men vælge tilbagetilnaturen hands-on urinering er at man får
føling med dagtildag ændringer i farve, volumen, og evt lugt hvis det
gennemsigtige plastikvilglas der er station1 før skruelågsgalds-staion1
HOLDES NÆR NÆSEN

Selfcare er stor sag i USA vedr blodtryksmåling for en lang række unge og
gamle patientgrupper, og diabetikere stikker sticks i blodprøver, og
armbåndsure analyserer sved osv osv.

Her er der en sag der ikke kan laves profit på og som KUN DERFOR ikke er
gjort stor og opreklameret af systemet (som kun tænker i øget antal
behandleransættelser, og det skaber mine ideer ikke mulighed for).

I troperne lærte kolonifolk at se på urins farve og drikke mere hvis den var
mørk, og spise salt hvis sved var fersk

Georg3 der var porfyripatient og ikke mere sindsyg end hvad hoffolk ofte gør
konger, fik målt sin urin og lort af nogle hoflæger, der nedskrev alt og
medicinerede udfra det.

Vi skal gøre meget dyrt og dumt for at opdage kræft tidligt - her er noget
billigt og klogt der kan opdage mange sygdomme tidligt. Men læger tænker kun
på egen profit - kun idealister som mig tør sige de indlysende rigtige
sandheder og finde sig i gadedrengehumor derom

"Hvis alle andre var som jeg, så gik det nok til sidst, men ingen andre er
som mig, og det er meget trist", synger tante
Sofie(FolkOgRøvereiKardemommeBy) - og jeg - og hvis forældre vil undgå
sygdom hos deres børn så gør de daglig adfærd som den af mig anbefalede til
en del af deres gode børneopdragelse

Well - no big deal - when it aint broke, dont fix - men se det lidt fra
denne side, før du håner en uskadelige og usindsyg hobby og tilhørende
ublufærdig folkeoplysnings-iver

Franske toiletter har en præsenterbaskke hvor lorten ligger ovenvande indtil
der skylles ud
I Jules Romain "Dr Knox" gøres parisere til hypokondere af instrukser om at
nedskrive om deres lort er flyder eller synker og hvordan den ser ud daglig.
Alt med måde

Min ven læge Finn Buxbom har idag i EB et fint læserbrev der forsvarer Jørn
Eges kosmetiske kirurgi

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N

Fra : ThomasB

Dato : 25-05-04 11:29

"Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> føling med dagtildag ændringer i farve, volumen, og evt lugt hvis det
> gennemsigtige plastikvilglas der er station1 før skruelågsgalds-staion1

Sikke en masse fordomme du har.
Jeg kender INGEN som ikke har pisset eller skidt i f.eks en skov.
Alle der har gjort det, synes sikkert også at det var dejligt frit, og kunne
måske også lide den lidt kradse lugt, som det giver når man skider uden at
pølsen ender i vand.

Vi der har sejlet ved også, at det er MEGET smartere at skide i en spand,
end at gå under dæk og skide i et søtoilet.
Toilettet er besværligt når der er en smule søgang, spanden tømmes bare
udover rælingen.

Det er kun dig der tror, at alle synes det er "fremmedgjort" at skide i
andet end et toilet.

De gamle har da fundet ud af, hvad der er nemmest for dem - det er vel også
derfor mange gamle lugter lidt af lort.

> [...]
> behandleransættelser, og det skaber mine ideer ikke mulighed for).
>
> I troperne lærte kolonifolk at se på urins farve og drikke mere hvis den

Ved mistanke om sukkersyge smagte læger på patientens tis, og var den sød,
så havde patienten sukkersyge.
I dag har man strips, som kan afsløre for meget sukker i urinen.

> Georg3 der var porfyripatient og ikke mere sindsyg end hvad hoffolk ofte
gør
> konger, fik målt sin urin og lort af nogle hoflæger, der nedskrev alt og
> medicinerede udfra det.

Måske fordi hans læger gav ham for meget medicin var han porfyripatient.

"Mange lægemidler kan starte et anfald, fordi porfyriramte ikke kan omsætte
dem på normal måde, og deres kroppe reagerer ved at producere for mange
porfyriner."

Og hvorfor gav de ham for meget medicin? Måske fordi de kun kiggede på hans
tis..

> [...]
> på egen profit - kun idealister som mig tør sige de indlysende rigtige
> sandheder og finde sig i gadedrengehumor derom

Jeg tror kun det holder, med folk som kun får meget ensidig mad - f.eks mad
de samler i nærheden af deres boplads.

I dag er det sådan at den ene dag får man kartoffel, den anden dag ris, og
den tredie dag får man grød.

Alle 3 slags fødevarer giver forskellig type afføring = forskellige
potentielle sygdomme.
Hvorimod, dem som kun spiser blade fra den samme plante i en periode, har
meget ens afføring, og her kan man evt. se tegn på sygdomme.
Men det er sikkert muligt at man kan opfinde en strip, som kan spore
forskellige sygdomme.

> [...]
> Sofie(FolkOgRøvereiKardemommeBy) - og jeg - og hvis forældre vil undgå
> sygdom hos deres børn så gør de daglig adfærd som den af mig anbefalede

Man undgår vel ikke sygdom på den måde, man opdager den højst - måske.

> [...]
at
> nedskrive om deres lort er flyder eller synker og hvordan den ser ud

Ja, men det er vel bare for at se om får får fibre nok.
Det kan man også i dag, ved at kigge ned i toilettet - flyder den, har man
fået fibre nok, synker den, så skal man nok skære lidt ned på kødet.

> Min ven læge Finn Buxbom har idag i EB et fint læserbrev der forsvarer
Jørn
> Eges kosmetiske kirurgi

Folk har været så dumme at tro på at en læge kan gøre dem pænere, aldring er
smukt.

En lille pik er ved at være in. De mandlige "idoler" er begyndt at fortælle
vidt og bredt, om at netop deres penis er verdens mindste.

Fra : Bo Warming

Dato : 25-05-04 12:53

"ThomasB" <tb_fjern@2ma2.dk> wrote in message
> [...]
kunne
> måske også lide den lidt kradse lugt, som det giver når man skider uden at

Faktisk består negativ lugtoplevelse hovedsagelig i angst for at få skyld
for ikke at have civiliseret og dannet hygiejneadfærd.

Folk elsker at væmmes ved gylle - de tror de har en hellig kvælstofsag. I
gamle dage nød folk lugt af møg og ajle,især som byboer for hvem det havde
nyhedens interesse.

> [...]
> end at gå under dæk og skide i et søtoilet.
> Toilettet er besværligt når der er en smule søgang, spanden tømmes bare

Det er blevet forbudt - men pæne Pia har i folketinget kæmpet for at få
forbud ophævet, for det er inkonsekvent og bunder i antilomborgisternes
kvælstof-tvangstanker

> Man undgår vel ikke sygdom på den måde, man opdager den højst - måske.

Ja, eller man bliver hypokonder og *skaber* sygdom af for stor interesse
for diagnostik

"For hver sygdom, lægerne helbreder med medicin, fremkalder de ti hos raske
mennesker ved at indpode dem med den virus, som er tusind gange mere farlig
end nogen mikrobe: ideen at man er syg". Marcel Proust

Fra : ThomasB

Dato : 25-05-04 13:23

> kunne
>
> Faktisk består negativ lugtoplevelse hovedsagelig i angst for at få skyld
> for ikke at have civiliseret og dannet hygiejneadfærd.

Mange dyr skider også samme sted hver gang, de har altså også en slags
"afføringsfobi".
Eller de ved nok også, af en eller anden grund, at lort er et
afføringsprodukt, som man ikke kan bruge til noget.
At hunde og andre dyr lugter til hinandens lorte, skyldes nok mere
territorieafmærkning, end at det dufter godt.

Det ligger os nok ganske naturligt ikke at skide, der hvor man skal opholde
sig.

> Folk elsker at væmmes ved gylle - de tror de har en hellig kvælstofsag. I
> gamle dage nød folk lugt af møg og ajle,især som byboer for hvem det havde
> nyhedens interesse.

Gylle minder mig om min barndom, hvor landet var noget man forbandt med
hygge.
Gyllelugt i moderat omfang dufter, mens stærk gyllelugt stinker.

Ajle kan jeg dog ikke lide lugten af..

> Det er blevet forbudt - men pæne Pia har i folketinget kæmpet for at få
> forbud ophævet, for det er inkonsekvent og bunder i antilomborgisternes
> kvælstof-tvangstanker

Det er ikke blevet forbudt at skide i en spand, og smide det overbord.
Derimod er det blevet ulovligt at have søtoilet, uden septitank.
Hvis folk bare ville respektere at man ikke pumper lort ud i havne, ville
det aldrig have været relevant med det forbud.

> Ja, eller man bliver hypokonder og *skaber* sygdom af for stor interesse
> for diagnostik

Forstår ikke hvad du mener?

Fra : Bo Warming

Dato : 25-05-04 17:39

> [...]
> At hunde og andre dyr lugter til hinandens lorte, skyldes nok mere
> territorieafmærkning, end at det dufter godt.

Jeg tror de finder det så interessant som sladder at konstatere om der er
selvtillid ved leverandøren, om hvad han har fået som hundemad igår ( I
"Svinedrengen" er hofdamerne ville med at vide hvad naboen spiser)
.. Men mennesker der har oplevet diarre fordi de drak af vandhul hvor der
blev skidt i nærheden, opbygger fobi mod lortelugt , og det var klogt i
stenalderen.

> Det ligger os nok ganske naturligt ikke at skide, der hvor man skal
opholde
> sig.

Ja når ikke det er rasteplads for andre næste dag vil miste appetitten

> Gylle minder mig om min barndom, hvor landet var noget man forbandt med
> hygge.
> Gyllelugt i moderat omfang dufter, mens stærk gyllelugt stinker.
>
> Ajle kan jeg dog ikke lide lugten af..

Min barndoms sommerhus latrin lugtede grimt i juli-august fordi lort og pis
var blandet. Men adskilles de to opstår ikke nær så mange skatoler og
indoler. Gylle er slem men lort der ikke er blandet med pis, kan ligge i et
hjørne af haven uden at opdages på meters afstand - men "rør man i en lort
begynder den at lugte" .

> Forstår ikke hvad du mener?

Læs fælgende visdom om hypokondri igen. Der skabes ad psykisk vej sygdom,
som ellers aldrig var opstået, når man går for meget op i bekymring og
diagnoseovervejelser.
Selv finder jeg de spændende at følge med i min afførings afhængihed af hvad
jeg har spist og urinens farve på forskellige tidspunkter - men jeg er
aldrig syg. Dem der ønsker at lægge sig syg, kan nok få alibi for lægebesøg
hvis de kaster sig over sådan selv-undersøgelse

Fra : Ironi

Dato : 25-05-04 22:00

> Selv finder jeg de spændende at følge med i min afførings afhængihed af
hvad
> jeg har spist og urinens farve på forskellige tidspunkter

Interessant hobby!
Hvis jeg nogensinde finder interesse i at invitere en kvinde med hjem, så
vil jeg bruge "bæ på dåse", som undskyldning i stedet for den med
frimærkesamlingen!

Fra : Bo Warming

Dato : 25-05-04 22:20

"Ironi" <@> wrote in message
> [...]
> Hvis jeg nogensinde finder interesse i at invitere en kvinde med hjem, så
> vil jeg bruge "bæ på dåse", som undskyldning i stedet for den med

Millioner af franskmænd foretrækker toiletter, hvor båen ikke lander i vand
men på et plateau så man kan kaste et blik på dens konsistens etc før man
flusher ud.

At opbevare skidtet mere end de få dage i glas med skruelåg el.lign,,
indtil man har nok til at man samlet bærer det i affaldskontaineren er altså
ikke nødvendig for den forslåede sekundhurtige holden sig orienteret,
diagnosemæssigt.

Fra : ThomasB

Dato : 26-05-04 14:30

> [...]
> . Men mennesker der har oplevet diarre fordi de drak af vandhul hvor der
> blev skidt i nærheden, opbygger fobi mod lortelugt , og det var klogt i

Men jeg synes lort lugter grimt, jeg synes også at rådne æg lugter grimt -
svovlforbindelser i det hele taget.
Sådan har de fleste det vel.

> [...]
et
> hjørne af haven uden at opdages på meters afstand - men "rør man i en lort

Jeg synes nu nok jeg kan lugte en frisk hundelort på lang afstand.. (fra
fodsålerne til næsen, er der over 1 m:)

Forskellen på gylle (heste, grise, ko-lort), og menneske/hundelort er nok at
første gruppe ikke er kødædende.
Planteædende dyrs afførig lugter ikke nær så slemt som kødedende. Babylort
af ammemælk lugter heller ikke.

> [...]
lægebesøg
> hvis de kaster sig over sådan selv-undersøgelse

Og så er vi tilbage i mødres overbekymring...

> [...]
farlig
> end nogen mikrobe: ideen at man er syg Marcel Proust

Vaccine tales der om her, synes ikke det er så relevant..

Fra : Bo Warming

Dato : 26-05-04 16:25

> og

> Men jeg synes lort lugter grimt, jeg synes også at rådne æg lugter grimt -
> svovlforbindelser i det hele taget.
> Sådan har de fleste det vel.

Svovlbrinte er giftigt i koncentrationer på cirka en million gange hvad
opleves fra råddent æg, tang og fra lort.

Men man kan let vænne sig til de små mængder, som vi har valgt at dyrke
hysteri på.

Jeg anbefaler ikke at man skal vænne sig til , hvad frastøder os pga vor
syge kultur.

Men det skader ikke helbredsmæsssigt at tage lidt mere afslappet på tingene,
fx hvis man som jeg vil søge at omlægge uintelligente highteck vaner til
noget , der er praktisk og fordelagtigt.vedr særlige situaitoner og
personer.

Vitserne rettet mod min nytænkning er alt hvad kan rettes mod den.
Ingen har leveret fornuftsargumenter imod min dovenskab og tabu-bekæmpelse

> [...]
> pis
> et
>
> Jeg synes nu nok jeg kan lugte en frisk hundelort på lang afstand.. (fra

Om sommeren kan lugtes på et PAR meters afstand - og mere hvis den er smurt
ud, trådt i. Efter kort tid når overfladen er tør på en hundepølle, kan
mange selv i hedebølge ikke lugte den på en meters afstand.

> [...]
> første gruppe ikke er kødædende.
> Planteædende dyrs afførig lugter ikke nær så slemt som kødedende. Babylort

Så enkelt er det ikke. Spiser du meget rugbrød, skyder du vællingagtigt og
det lugter meget. Spiser du fiberfattigt, fx kun kød og slik, som i julen,
så får du ret hårde og vandfri og dermed ret lugtsvage lorte.
Hundelorte er for mig næsten lugtfri, og kattelorte skal jeg holde op til
næsen for at konstatere lugt overhovedet.
Al gylle er svinegylle. De står på spaltgulve så det straks blandes under
gulvet, og svinelort er ret flydende - hvorimod kolort og kopis næsten
aldrig blandes
Hestepærer er meget fiberrige og blandes vist sjældent med urinen

> måske.

> hvad
> lægebesøg
>
> Og så er vi tilbage i mødres overbekymring...

Al hygiejnehysteriet er skabt af kvinder der vil have opmærksomhed og
særhensyn, og opfinder statussymboler - og straks da oldtidens indere fandt
på trækogslip så skulle rivalinder også have det.
Hurtigt blev det olympiade mellem mødre, hvis barn er tidligst og bedst
pottetrænet.

Fra : Ironi

Dato : 27-05-04 00:39

> Vitserne rettet mod min nytænkning er alt hvad kan rettes mod den.

Jeg kom selv med en (synes jeg selv) sjov en tidligere, men folk fattede den
åbenbart ikke!
Læserne af denne gruppe ved desværre ikke, hvad god humor er!

Fra : Bo Warming

Dato : 27-05-04 02:08

"Ironi" <@> wrote in message
> [...]
den
> åbenbart ikke!
> Læserne af denne gruppe ved desværre ikke, hvad god humor er!

Join the club of MISKENDE GENIER = usenet

Din og min mor gjorde os til konger over hele verden, men nu er vi i
virkelighedens verden, og territorierne overlapper og - hvad skal vi gøre
ved det?

Fra : Bo Warming

Dato : 29-05-04 08:17

"Ironi" <@> wrote in message
> [...]
den
> åbenbart ikke!
> Læserne af denne gruppe ved desværre ikke, hvad god humor er!

Når du kalder dig "Ironi" og ikke gider gentage dine u-påskønnede vitser, så
vil nogen mene du har et "forklaringsproblem"

Her lidt - usorteret - om humor, incl ironi

Hu Før eller sener bliver man indhentet af sin egen sarkasme.
André Gide

Hu - Jeg er ked af at jeg kommer så sent, men jeg var nød til at
prygle min gamle tante og det tog desværre længere tid, end jeg havde regnet
med."-Det skal de ikke være ked af, svarede værtinden, jeg er bare glad for
at De kunne komme." Anonym

Hu "Perhaps I know why it is man alone who laughs: He alone suffers
so deeply that he had to invent laughter."
Nietzsche

Hu Du kan aldrig helt blive udkonkurreret af en computer, før den har
lært at grine af chefens vitser. Ukendt

hu "Den leende, er den, der endnu ikke har modtaget det frygtelige
budskab." Søren Kirkegaard

Hu "Hvis vi alle turde være mere latterlige,
ville vi holde mere af hinanden."Dostojevsky ("Idioten") 1821-81

hu "Vil du", sagde Merkur, "vil du have ungdom, eller skønhed,
eller magt, eller et langt liv, eller den skønneste pige, eller en anden
herlighed af de mange, vi har i kramkisten, så vælg, men kun én ting. "Jeg
var et øjeblik rådvild, derpå henvendte jeg mig til guderne således:
Højstærede samtidige, jeg vælger én ting: at jeg altid må have latteren på
min side. Søren Kierkegaard

Hu Alle holder af en spøgefugl, men ingen vil låne ham penge.
Arthur Miller

hu Alle holder af en spøgefugl, men ingen vil låne ham penge. Arthur
Miller

Hu Alt er morsomt, så længe det sker for andre. Will Rogers
(1879-1935)

hu And we should consider every day lost on which we have not danced at
least once. And we should call every truth false which was not accompanied
by at least one laugh. Nietzsche

HU At være Elsker er lettere end at være Ægtemand, ligesom det er
sværere at være aandfuld hver Dag, end det er fra Tid til anden at bruge
smukke Talemaader Honore de Balzac

hu Da Henrik Kissinger fik tildelt Nobels Fredspris, holdt jeg op med at
skrive satire. Konkurrencen fra virkeligheden var simpelthen for uretfærdig.
Tom Lehrer

Hu Der er kun én uomgængelig lov her i livet. På herretoilettet viger
udgående trafik for indgående. Hugh Leonard

hu Det er ingen kunst at være humorist, når man har hele statsapparatet
til at arbejde for sig. Will Rogers

hu Det er vigtigt, at der I ethvert samfund er nogle hofnarre, der nu
og da sætter spørgsmålstegn ved de ømme punkter, og som selvfølgelig nu og
da tages alvorligt. Ulla Dahlerup

Hu En rig mands spøg er altid morsom. T.E. Brown

Hu En vegetar er en person der nægter at tro på, at hvis vi ikke æder
dyrene, så vil dyrene æde os. George Bernard Shaw

hu Forfærdeligt, når i et lille land, pjat og grinen truer med at blive den
"offentlige mening" . Søren Kierkegaard

Hu Hellere gå glip af en spøg end af en ven Thomas Fuller

Hu Latteren er en grim Brist i den mennekelige Natur, som ethvert tænkende
menneske skulde bestræbe sig på at overvinde Thomas Hobbes

Hu Humor er afstandsfølelse.Bertol Brecht 1898-1956
hu Humor er melankoliens letsind. Ukendt

Hu Humoristen hopper med haren. Satirikeren jager med hundene.
John Knox

hu Hvad skulle jeg gøre? Smadre hans fjæs? Fyren er for lille."(om Sartre)

hu Hvis nogen får mig til at grine rigtig inderligt, så er er jeg hans
slave resten af livet. Bette Midler

hu Hvor der er lykke, er der glæde ved vrøvl. Nietzsche

Hu If I can get you to laugh with me, you like me better, which makes you
more open to my ideas. And if I can persuade you to laugh at the particular
point I make, by laughing at it you acknowledge its truth. John Cleese

hu Ingen ville være blevet inviteret til middag så ofte som Jesus blev det,
uden at være interessant og have humoristisk sans. Charles Schultz

hu Ironien er som en sikkerhedsventil: Forurettelsen slipper ud og
man undgår at blive menneskehader. Angela Hjort

Hu Jeg tror, at humoren sidder mere i hovedet end i hjertet. Tåber har ingen
humor. Lee Remick

hu Jesters do often prove prophets.Shakespeare

HU Kierkegaard mente at "Skal man finde en kristen her i verden, gå
man ikke helt galt i byen ved at lede efter en humorist."

hu Korthed er viddets sjæl. Shakespeare i Hamlet

hu Kærligheden, visdommen, skønheden, klogskaben - alle har de
guder.
Humoren har ingen.
Det hænger sikkert sammen med, at intet væsen med blot et minimum af humor,
kunne forestille sig at være GUD. Per Lange

Hu Laughter is one of the very privileges of reason, being
confined to the human species. Hunt (1784-1859)English Poet,
Critic, and Journalist

hu Mennesker vil tilstå højforræderi, mord, ildspåsættelse, falske
tænder og paryk, men hvem vil frivilligt indrømme at de mangler humoristisk
sans. Frank Moore Colby

Hu Mennesket gruer mere for at blive leet af end for en smertefuld
død. Kierkegaard.

hu Not by wrath, but by laughter shoul we slay.Nietzsche

hu OM OVERBÆRENDE OLYMPISK LATTER:
"Denne den leendes krone, denne rosenkranskrone: denne krone tilkaster jeg
jer, mine brødre! Latteren helligkårede jeg; I højere mennesker, lær som
eg - at le!" Nietzsche

hu OM DØMMESYG LATTER: "Den uforstandige finder næsten alting latterligt,
den fornuftige næsten ingenting". Goethe

Hu Realists do not fear the results of their study.Dostojevsky
1821-81

hu Ridicule dishonours more than dishonour.La Rochefoucauld

Hu Skaberen er en slags humorist, hvis publikum er bange for at grine.
H.L. Mencken

Hu Smil former fremtidens kanal for tårer. Lord Byron

Hu The habit of irony, like that of sarcasm, spoils the character. It
gradually fosters the quality of a malicious superiority. One finally grows
like a snappy dog that has learnt to laugh as well as to bite. Nietzsche

hu Those who have been deeply wounded have the Olympian laughter.

Hu Vittigheden er epigrammet om en følelses død.Nietzsche

HU We must laugh at man to avoid crying for him. Napoleon Bonaparte

hu What is perfectly true, is perfectly witty.La Rochefoucauld

Hu Wit is The epitaph of an emotion.Nietzsche

hu Wit sometimes enables us to act rudely with impunity. Duc de La
Rochefoucauld

hu. Laughter is a tranquilizer with no side effects. Arnold Glas

hua Den, for hvem livet er bitter alvor, kan ikke være humorist.
Goethe

hua Man skal aldrig vove sig frem med en spøg, selv ikke den uskyldigste
og tilladeligste, undtagen over for folk med dannelse og vid. La Bruyére

Hua Måske ved jeg bedst hvorfor mennesket er det eneste dyr, der ler - det
alene lider så frygteligt, at det måtte opfinde latteren.Nietzsche

hua OM EFTERMÆLE: Jeg er meget bange for at jeg vil blive kaldt hellig -
jeg vil hellere være klovn. Nietzsche

HUa Only the insane takes themselves completely serious.
Max Beerbohm

hua Overalt hvor der er lykke, er der glæde ved vrøvl. Nietzsche

hua Som en vanvittig mand, der udslynger gløder, pile og død, er den,
der sviger sin næste og siger: "Jeg spøger jo kun." Salomons
Ordsprog. Det Gamle Testamente

hua The righteous one has no sense of humour. Bertolt
Brecht 1898-1956

Hua The spirit of all free spirits is the laughing storm. Nietzsche

hua The wittiest authors produce a scarcely noticeable smile. Nietzsche

hua There are several kinds of stories, but only one difficult kind - the
humorous.Mark Twain

HUa Vi kan ikke føle kærlighed for nogen, som vi ikke kan le sammen med
Agnes Reppler

HUAT LE er at elske andres ulykke, men med god samvittighed. Nietzsche

Hue "God is a comedian performing before an audience that is
afraid to laugh".
Nietzsche.

hue "Netop fordi der i humor er en skjult smerte, er der også en
sympati"Kierkegaard

hue Den munterhed der findes hos middelmådige forfattere og begrænsede
tænkere, kan gøre en højere ånd helt ulykkelig. Nietzsche

hue En stor del af fornøjelsen ved vittigheder ligger, i at de udfordrer
fornuften.,Sigmund Freud

hue For others do I wait ... for higher ones, stronger ones, more
triumphant ones, merrier ones, for such as are built squarely in body and
soul: laughing lions must come. Friedrich Nietzsche

hue Humorens hemmelige kilde er ikke glæde men sorg Der er ingen humor i
Himlen.Mark Twain

hue Jeg holder ubeskriveligt meget af menneskene, især når de gør sig
selv latterlige, for jeg er menneskeven, men en endnu større ven af
latteren, . Søren Kierkegaard

Huhi Enhver nation latterliggør andre nationer, og alle har ret.
Schopenhauer

huik He that jokes confesses. Italian proverb

huik På latteren kender man de humørløse. Bernhard Pollak

Huik The spirit of all free spirits is the laughing storm.
Nietzsche

Huik There are several kinds of stories, but only one difficult
kind - the humorous. Mark Twain

Hul Den der ler sidst, har fået pointen forklaret af sidemanden.
Ukendt

huSKhua Der er uendelig mange handlinger, der ser latterlige ud,
og hvis skjulte motiver er særdeles vise og hæderlige. La
Rochefoucauld

huSKhua Der findes intet jeg er så bange for, som en mand der er morsom
hele dagen. Madame de Sevigné

huSKhua Det hændte på et teater, at der gik ild i kulisserne. Bajads kom
for at underrette publikum derom. Man troede, det var en vittighed og
applauderede; han gentog det; man jublede endnu mere. Således tænker jeg,
at verden vil gå til grunde under almindelig jubel af vittige hoveder, der
tror, at det er en vits. Søren Kierkegaard

HUu Adspredelser er lykke for dem, som ikke tænker. Alexander
Pope

huu -Allerede romerne undrede sig over, hvordan to nationaløkonomer bar
sig at med at bevare alvoren, når de mødtes. Nis Petersen
1897-1943 ("AUGURER-SMILET")

huu At bruge ironi og sarkasme ødelægger ens karakter. Gradvis skaber
den en ondskabsfuld overlegenhed. Man bliver en snappende hund, der har lært
både at le og bide.Nietzsche

huu Den bedste humor går ud over vore fjender Sofokles

HUu Den behageligste latter er den på bekostning af vore fjender. Sofokles

huu Den, for hvem livet er bitter alvor, kan ikke være humorist. Goethe

huu En forelsket mand virker ofte latterlig - en forelsket kvinde derimod
aldrig. Jack London

huu Latterlighed er en større skændsel end skam.Duc de La Rochefoucauld

huu Man er aldrig så latterlig i kraft af de egenskaber man har, som i
kraft af dem, man foregiver at have. La Rochefoucauld

huu Means of compensation. If we have injured someone, giving him the
opportunity to make a joke about us, is often enough to provide him pers
onal satisfaction, or even to win his good will Nietzsche

huu Når manden ler, føler kvinden sig beskyttet. Somerset Maugham

huu Poverty... has no sharper pang than this, that it makes men
ridiculous. Juvenal

Huu Ridicule dishonours more than dishonour. La
Rochefoucauld

Fra : Landsbytossen

Dato : 24-05-04 13:48

"Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> wrote in

> [...]
> volumen, og evt lugt hvis det gennemsigtige plastikvilglas der er
> station1 før skruelågsgalds-staion1 HOLDES NÆR NÆSEN

[SNIP]

> Well - no big deal - when it aint broke, dont fix - men se det lidt
> fra denne side, før du håner en uskadelige og usindsyg hobby og
> tilhørende ublufærdig folkeoplysnings-iver

Nemlig, eller gør som mig: gå ind til naboen med din afføring. Det er altid
langt bedre at få en andens mening, det er langt mere objektivt og sagligt.
Ydermere har det den fordel, at du får et langt mere intimt og nærværende
forhold til din omgangskreds. Vi er nogle stykker, der arrangerer urin- &
fæcesbytteaftner, lidt a la tupperware, men med lidt mere aroma.

Selvfølgelig er det uskadeligt og slet ikke sindssygt. Vi er mange, der er
fulde af lort. Kun et fåtal af os er overmennesker nok til at lukke lorten
ud på en måde, så flere får glæde heraf. Derfor: AFSKAF kloakkerne, de er
en del af pladderhumanismens korstog, der fører værk fra førerprincippet,
hvor der kun er een lort på tallerknen.

LT

Fra : John Smith

Dato : 24-05-04 22:45

"Landsbytossen" <Rod@Hoved.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> en del af pladderhumanismens korstog, der fører værk fra førerprincippet,

Jamen som du dog kan i dag.
** ROTFL**

Fra : Anders Nielsen

Dato : 24-05-04 14:20

On 24 May 2004 12:48:20 GMT, Landsbytossen <Rod@Hoved.dk> wrote:

> [...]
>en del af pladderhumanismens korstog, der fører værk fra førerprincippet,

ROTFLMAO 8-D