At fjerne frugt-pletter fra sparkedragten
Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 23-05-04 16:28

Min datter er begyndt at spise med fingrene, så i dag lod jeg hende
spise en netbelon. Det var vældig skægt, men hvordan fjerner jeg bedst
de nu indtørrede, kraftigt gule pletter fra hendes lyse sparkedragt?

PS: Er der en anden gruppe, som mere specifikt handler om at fjene
pletter og den slags.

-j

--
Roskilde University, Denmark.
Department of Technology and Social Science.

Fra : SHM

Dato : 23-05-04 17:59

Du kan prøve med kogende vand!
Kog vandet og hæld det direkte på pletterne.
(dette er et gammelt husråd, der virker på banan!)

Fra : Michael-7500

Dato : 23-05-04 21:57

"SHM" <mikaelsen.smed@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Du kan prøve med kogende vand!
> Kog vandet og hæld det direkte på pletterne.

Husk at tage sparkedragten af datteren først... )

Michael

Fjern "FJERN" i mail-adr. ved svar
Brugt pigetøj sælges: www.sitecenter.dk/pigetoej
Brugt drengetøj sælges: www.sitecenter.dk/drengetoej

Fra : Dorthe

Dato : 23-05-04 20:10

Ganske almindelig opvaskemiddel uden farve er effektiv til mange forskellige
slags pletter. Det gnides på pletten og tøjet vaskes umiddelbart efter.
Jeg har dog ikke prøvet dette på lige præcis denne slags pletter, men selv
afføring forsvinder ved brug af opvaskemiddel

/Dorthe

Fra : Karina & Søren

Dato : 24-05-04 07:42

> [...]
> Department of Technology and Social Science.
> International Development Studies.
> ESST - Society, Science and Technology in Europe.

Når jeg fjerner pletter søbber jeg godt med flydende vaskemiddel(bare det
mærke jeg nu har) på pletterne. Ligger tøjet i vasketøjskurven mindst natten
over og så vasker jeg det på almindelig vis. Det virker ALTID bare tøjet med
pletten ikke først har været vasket. Selv pletter af tomatsovs på hvidt tøj

Venligst

Karina