Empati: gir venner, er farlig
Fra : Bo Warming

Dato : 20-05-04 08:45

Empati: gir venner, er farlig

Medlidenhed/empati/medynk gør os sympatiske i medmenneskers øjne, hvorimod
den følelseskolde egoist foragtes.

Fornemmelsen for andres lykke indgår i den "korpsånd" der for borgernes
følelser til at vibrere i takt og skaber samarbejde - men den er
overvurderet.

Gavnligere for fællesskabet er ærlig selviskhed, der skaber tillid,
blomstrende virksomheder, profit, job, kvalitetsvarer og lave priser.

" Medlidenhed er ofte en følelse af egne lidelser i andres
lidelser. Det er en klog forudseenhed af de ulykkestilfælde, der kan ramme
os selv. Francois de la Rochefoucauld

"Godmodigheden, venligheden, den hjertelige høflighed er stedsesprudlende
udløb for den uegoistiske trang og har langt mægtigere bygget med på
kulturen end de meget mere berømte udslag af den, som benævnes medlidenhed,
barmhjertighed og opofrelse. Nietzsche

Den medynk som angreb Jesus ideligt, og efterlignes af hyklere med stor
kunst, er ofte skadelig og skaber ulykkelige hypokondre, mødre der gør deres
børn syge, og helligkriger-import - men der er også meget godt i følelsernes
samklang og dannede, taktfulde vaner er godt smøremiddel, for den gradvise
opbygning af tillid:

"Høflighed - den mest acceptable form for hykleri.Ambrose Bierce 1842-1914

"Der findes en hjertets høflighed; den er beslægtet med kærlighed. Af den
udspringer den ydre opførsels mest passende høflighed". Goethe

"Å glede seg over et rosende ord er hos mange mennesker bare en hjertelig
høflighet - og netop det motsatte av åndelig forfengelighet.Nietzsche

" Romantisk kærlighed er blot et skridt videre end høflighed. Anonym

" Du skal være dine venner et hårdt leje.Nietzsche

"DET ER IKKE MEDLIDENHED MEN FÆLLES INTERESSER, DER SKABER VENSKABET.
Nietzsche

"Medlidenhed er en blid form for frygt. Den er de intelligentes, de
fantasifuldes og forudseendes frygt. Marcel Pagnol

"Never contract friendship with a man that is not better than
thyself.Confucius (B.C. 551-479)Chinese Ethical Teacher - Founder of
Confucianismkl

"A clever man will only make friends with the industrious. Nietzsche

" Young gorillas are friendly, but they soon learn.
Will Cuppy

Sentimentaliserende godhedsindustri driver rovdrift på drøm om venskab
mellem alle - men centraliseret venskab skaber krig&ulykke - empati-dyrkerne
lukker øjnene for den disharmoni og vold de opblæser,

--
Bo Warming
Bjelkes Alle 46, 2200 København N

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 20-05-04 20:10

"Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> wrote in message

> Empati: gir venner, er farlig
> <snip 70 citater>

Hvorfor prøver du ikke at oprette dk.snik.citater til alt det
ligegyldige vås, som ikke hører hjemme her?

Fra : Povl

Dato : 22-05-04 16:58

"Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> skrev i en meddelelse
> Medlidenhed/empati/medynk gør os sympatiske i medmenneskers øjne, hvorimod
> den følelseskolde egoist foragtes.

Ikke dig igen, Warming. Hvor er jeg dog træt af at høre på dig. Hvis du
føler, at du har en mission her i livet med at provokere, kan du så ikke
finde et andet sted at gøre det. Du kan f.eks. skrive breve til dig selv.
Det er god terapi!

Nu ryger du i mit kill-filter.

Povl

Fra : Cat

Dato : 22-05-04 17:07

"Povl" <cwdanecm@privat.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> finde et andet sted at gøre det. Du kan f.eks. skrive breve til dig selv.

Det er desværre ikke nok - sålænge nogen svarer, ser vi pladderet i svarene.
Kan I dog ikke være søde at tie ham ihjel - evt kombineret med kill-filter.

Tine

Fra : Povl

Dato : 22-05-04 19:27

"Cat" <dd@ee.dk> skrev i en meddelelse

> Kan I dog ikke være søde at tie ham ihjel - evt kombineret med
kill-filter.

Jeg har dog det problem, at selvom jeg smider Warming i kill-filteret, så
ser jeg stadig alle svarene på hans indlæg. Er der en måde at undgå dette?
Jeg bruger Outlook Express.

Venlig hilsen: Povl

Fra : Cat

Dato : 22-05-04 19:44

> [...]
> ser jeg stadig alle svarene på hans indlæg. Er der en måde at undgå dette?

Hvis ingen svarer på hans indlæg, ser vi dem ikke. Det var det, jeg mente.

Tine

Fra : martin

Dato : 22-05-04 20:41

"Povl" <cwdanecm@privat.dk> wrote in message

> [...]
> ser jeg stadig alle svarene på hans indlæg. Er der en måde at undgå dette?

En ide:
Lad være med at file Bo Warming. Det gør det sværere for jer, at se om en
tråd er startet af ham. Og lad så være med at åbne hans poster - er det ikke
simpelt?

hilsen Martin, som ikke har Bo i filtret.

Fra : Bo Warming

Dato : 23-05-04 00:47

"martin" <martin@dk.dk> wrote in message
> "Povl" <cwdanecm@privat.dk> wrote in message

> Lad være med at file Bo Warming.

Hvad betyder her "at file" ?

(Iøvrigt er det usandt at dk.livssyn.kristendom er den ng jeg poster mest
til. Jeg fik engang mange svar i den ng, inden visse sekter erobrede den ng.

Når jeg skriver noget med relation til de tidligere diskuterede
kristendoms-emner, så x-poster jeg til den principielt mest relevante ng,
som anbefalet i fundatsen for www.usenet.dk

Man skal ikke tro at de der svarer og skriver, er representative for de der
læser.

Nogle netbetjente bruger meget tid på at sende mails til folk, der svarer
mig, om at de er dårlig netikette. Det ignoreres af folk, der kan tænke
selv.)

Fra : martin

Dato : 23-05-04 03:37

> "martin" <martin@dk.dk> wrote in message

> Hvad betyder her "at file" ?

At putte en person i kill-filen/filteret.

> Iøvrigt er det usandt at dk.livssyn.kristendom er den ng jeg poster mest
> til. Jeg fik engang mange svar i den ng, inden visse sekter erobrede den
> ng.

Det er vel meget naturligt at den sekt, der lægger navn til gruppen sætter
sig lidt på den.

> Man skal ikke tro at de der svarer og skriver, er representative for de
> der læser.

Hvis de ikke er det, er de der læser ikke repræsentative for befolkningen.

hilsen Martin

Fra : Bo Warming

Dato : 23-05-04 08:02

> "Bo Warming" <ELTZNXFXSMII@spammotel.com> wrote in message

> At putte en person i kill-filen/filteret.

Skal man korte, så er "filtre" da bedre

> Det er vel meget naturligt at den sekt, der lægger navn til gruppen sætter
> sig lidt på den.

DEt er naturligt at man sætter sig ved at være der - de har ikke lagt navn
til gruppen
Den har i perioder været normalluthersk

> Hvis de ikke er det, er de der læser ikke repræsentative for befolkningen.

Det er kompliceret, gerne ring 35861000 eller lad os starte en tråd i
dk.politik

Fra : Bo Warming

Dato : 23-05-04 00:55

> [...]
> ser jeg stadig alle svarene på hans indlæg. Er der en måde at undgå dette?

At du ser svar, betyder ikke at du er tvunget til at åbne dem.

Nogle finder mine budskaber provokerende på en interessant måde. Har du
erfaring for at vi ikke har så mange fælles præmisser, at du kan følge min
tankegang, så gå forbi i stilhed.

Fra : Jørn Ibsen

Dato : 23-05-04 00:26

"Cat" <dd@ee.dk> wrote in message

> Det er desværre ikke nok - sålænge nogen svarer, ser vi pladderet i svarene.
> Kan I dog ikke være søde at tie ham ihjel - evt kombineret med kill-filter.

Det er desværre ikke nok. Hvis du ser i dk.livssyn.kristendom, er der
stort set aldrig svar på BW's tåbelige indlæg. Det er samtidig den NG,
der har flest BW-indlæg!

Mvh. JIB

Fra : Cat

Dato : 23-05-04 09:41

"Jørn Ibsen" <ji@iteration.dk> skrev i en meddelelse
> "Cat" <dd@ee.dk> wrote in message

> Det er desværre ikke nok. Hvis du ser i dk.livssyn.kristendom, er der
> stort set aldrig svar på BW's tåbelige indlæg. Det er samtidig den NG,
> der har flest BW-indlæg!

Jammen - i det tilfælde virker killfilteret jo.

Tine

Fra : TriDane

Dato : 23-05-04 11:50

"Cat" <dd@ee.dk> wrote in

> Det er desværre ikke nok - sålænge nogen svarer, ser vi pladderet i
> svarene. Kan I dog ikke være søde at tie ham ihjel - evt kombineret
> med kill-filter.
>
> Tine

Tie hvem ihjel

mvh.