MS Windows
briani 27239
"Windows Explorer has encountered a proble~
Fra : Anders Lau Mandsholm

Dato : 03-06-04 16:32

Har fået denne fejlmeddelelse jævnligt de seneste par år. I gennemsnit ca.
hver 2. time, mens PCen er tændt. Er ved at være godt og grundigt træt af
den, da den vedbliver at komme med efterfølgende automatisk genstart af
desktoppen, hvorved ikoner i system tray'en forsvinder, hvorfor jeg som
regel må logge af og på, for at få PCen fuldt kørende igen.

Fejlen kan komme umotiveret uden at der arbejdes på PCen, men som regel
kommer den, når et program forsøges startet via Start eller hvis der skiftes
mellem åbne programmer.

Jeg formaterer og geninstallerer WinXP Pro ca. én gang hver 3. måned som led
i den alm. PC vedligeholdelse, men det har ikke haft nogen effekt på fejlen.

Jeg har via msconfig mindsket antallet af residente programmer og services
til et absolut minimum = Ad-aware, antivirus og MSN Messenger. Forskellige
antivirus programmer har ikke bevirket forskelle i forekomsten af fejlen, så
måske Ad-aware kunne være et bud på en mulig fejlkilde?

Hvad kan en sandsynlig årsag være og hvad kan jeg gøre for at få denne
irriterende fejl til at stoppe?

/Anders
--
Anders Lau Mandsholm
Stud.merc.(dat.)

Fra : Søren J. Madsen

Dato : 03-06-04 19:16

> Hvad kan en sandsynlig årsag være og hvad kan jeg gøre for at få denne
> irriterende fejl til at stoppe?
>
> /Anders
> --

kunne lyde som defekt ram/harddisk
Hvad med XP servicepack?

Mvh.
Søren

Fra : Anders Lau Mandsholm

Dato : 03-06-04 22:26

Har fuldt opdateret XP Pro inkl. SP1. PC er helt ny (Pentium 3GHz, 1024MB
DDR400, 2 Maxtor 80GB SATA i RAID-0) og problemet var det samme med den
forrige PC, så problemet synes at være software relateret!? Har dog som sagt
fjernet de fleste residente programmer - endda så anti-virus alene kørte i
en periode - uden held. Anti-virus er dog svært at undvære, hvis det skulle
være det...

Har dog en formodning om, at det kunne være Ad-aware, som typisk forårsager
problemet, men ville lige høre nærmere her om nogen skulle have erfaring med
fejlen!?

/Anders
--
Anders Lau Mandsholm
Stud.merc.(dat.)

Fra : John

Dato : 03-06-04 23:07

"Anders Lau Mandsholm" <mitfornavn@mitefternavn.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hver 2. time, mens PCen er tændt.
> måske Ad-aware kunne være et bud på en mulig fejlkilde?

Godt spørgsmål Anders.

Har aldrig haft problemer med Ad-Aware. Din beskrivelse kunne tyde på en
konflikt. Notér dig, om et bestemt program eller en bestemt handling udløser
fejlen, det kan måske give et fingerpeg. (Jeg havde tidligere en
(mærkevare-)printer, der kunne lave tilsvarende julenummer. Printeren var
ellers ok, men softwaren til den syg. Omsider kylede jeg den ud, og
problemerne forsvandt med den. Ny printer af andet fabrikat virker perfekt,
ja nærmest kanon...).

Du kan evt. prøve at:

* Køre en virus scanning (har du sikkert allerede gjort)
* Køre Scandisk (ditto)
* Rydde lidt op med: http://majorgeeks.com/download.php?det=1738
og http://majorgeeks.com/download.php?det=4134
* Se hvad du ellers har på din HD, og om Microsoft hotfix'es er installeret
korrekt:
http://www.belarc.com/free_download.html

(Alle programmer er gratis)

Held og lykke! John