MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
OT: file-manager til DOS
Fra : Fax_Modem

Dato : 31-05-04 19:56

Hejsa

Jeg sidder og genopliver en gammel bærbar 486 for sjov men savner i den
forbindelse en file-manager så jeg slipper for at rode rundt med en masse
DOS-kommandoer. Nogen der har nogle forslag? Skal helst kunne lægge på en
diskette

- Fax_Modem

Fra : Ole Stigaard

Dato : 31-05-04 20:05

linux-on-a-floppy?

Ole S

Fra : Hans Kjaergaard

Dato : 31-05-04 20:10

> [...]

>DOS-kommandoer. Nogen der har nogle forslag? Skal helst kunne lægge på en
Norton commander, købe købe ?
Volkov commander, freeware ?
De er stort set enes.

/Hans

Fra : Claus Tersgov

Dato : 31-05-04 20:35

Uheldigvis faldt Fax_Modem over tastaturet og skrev derved følgende:

> [...]
> den forbindelse en file-manager så jeg slipper for at rode rundt med
> en masse DOS-kommandoer. Nogen der har nogle forslag? Skal helst

http://www.egner-online.de/vc/en/intro.shtml

Er perfekt..

Claus

Fra : Eric

Dato : 01-06-04 10:36

"Fax_Modem" <jtm.NOSPAMandersen@get2net.dk> wrote in

> [...]
> DOS-kommandoer. Nogen der har nogle forslag? Skal helst kunne lægge på en
Dos kan da ikke være ot her..

TC (Terminate Commander) er freeware og genial fylder 1/10 diskette, skal
jeg maile den til dig?

Mvh
Eric

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 04-06-04 13:32

Eric skrev:

> Dos kan da ikke være ot her..

Det hører faktisk til under dk.edb.system.andre-systemer

> TC (Terminate Commander) er freeware og genial fylder 1/10 diskette,

Hmmm... Den turde jeg ikke bruge.
Nu kender jeg så også Bo Bendtsens ry vedr. programmering. Det er værre
end MS'.
Terminate er nok det mest buggy stykke software der endnu er frigivet.

Jesper G. Poulsen

Fra : Eric

Dato : 07-06-04 10:32

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingensteder.dk.invalid> wrote in

> Hmmm... Den turde jeg ikke bruge.
> Nu kender jeg så også Bo Bendtsens ry vedr. programmering. Det er værre
> end MS'.
> Terminate er nok det mest buggy stykke software der endnu er frigivet.

Du må have været uheldig.
Jeg brugte Terminate på fidonet fra 1993 som point ved Ikast bbs og har
aldrig nogen sinde haft problemer med programmet (brugte dog ikke cd-
playeren , det var et af de letteste programmer at sætte op.

TC filbrowseren bruger jeg stadigvæk på min win98 maskine og har heller
aldrig haft problemer.

Windows derimod...win3.11 og win95 <suk>, win2000 ok, win xp ikke lige mig.

Synes forøvrigt at kunne huske dit navn fra fidonet?

Mvh
Eric

Fra : Eigil Stoltz-Sørense~

Dato : 07-06-04 10:37

Jeg brugte også terminate i flere år, har aldrig haft problemer.
--
Med venlig hilsen Eigil
eist7@webspeed.dk

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 07-06-04 17:25

Eric skrev:

> Du må have været uheldig.

Jeg har aldrig anvendt det af ovennænvte årsag (jeg har anvendt det som
terminalprogram under DOS - uden større lykke). Jeg brugte BinkleyTerm,
Squish og Fleetstreet (alt sammen til OS/2) til fido.

> Synes forøvrigt at kunne huske dit navn fra fidonet?

2:238/93.51

Jesper G. Poulsen

Fra : Eric

Dato : 09-06-04 08:29

> 2:238/93.51

2:237/???? something-something

(self. har jeg terminate og al min mail til at ligge på backup et sted)

Eric

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 10-06-04 13:28

Eric skrev:

> 2:237/???? something-something

Fyn?

> (self. har jeg terminate og al min mail til at ligge på backup et
> sted)

Mit ligger på en HPFS-disk på den gamle PC. Akja, det var tider

Jesper G. Poulsen

Fra : Eric

Dato : 11-06-04 08:59

> Fyn?

Æhh, så husker jeg nok forkert, nej Ikast, Jylland

> Mit ligger på en HPFS-disk på den gamle PC. Akja, det var tider

Ja det var en herlig tid med gode minder, husker særlig Gerda en ældre dame
der var point ved DanBBs, skrev på tværs i alle grupper om løst og fast,
skide hyggeligt

Lige for en ordens skyld vil jeg prøve at finde mit point nummer, det er
vigtigt at huske sine rødder

Eric