MS Windows
briani 27239
Windows Media Player.
Fra : Erik Jakobsen

Dato : 30-05-04 15:33

Hej.

Kan subject rippe en musikcd's filer til mp3 filer, og hvordan ?.

mvh, Erik

Fra : ///JJ

Dato : 30-05-04 15:46

Erik Jakobsen wrote:
> Hej.
>
> Kan subject rippe en musikcd's filer til mp3 filer, og hvordan ?.
>
> mvh, Erik

Version 9 kan på de ikke-kopi beskyttede cd'er. Der er et faneblad i venstre
side af afspilleren der hedder noget med "Copy CD"....

///JJ

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 30-05-04 16:41

///JJ wrote:

> Version 9 kan på de ikke-kopi beskyttede cd'er. Der er et faneblad i venstre
> side af afspilleren der hedder noget med "Copy CD"....

Tak for hjælpen

Erik

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 31-05-04 20:17

///JJ wrote:

> Version 9 kan på de ikke-kopi beskyttede cd'er. Der er et faneblad i venstre
> side af afspilleren der hedder noget med "Copy CD"....

Nu har jeg fået kopieret cd'en, og hvordan laver jeg så disse kopierede
filer til mp3 ?

Erik

Fra : ///JJ

Dato : 01-06-04 11:29

Erik Jakobsen wrote:

> Nu har jeg fået kopieret cd'en, og hvordan laver jeg så disse
> kopierede filer til mp3 ?

Sorry, det havde jeg totalt misset - MP laver kun WMA filer (som er næsten
lige så gode kvalitetsmæssigt). Hvis du *vil* have mp3-filer mener jeg du er
nødt til at bruge et andet program. Der findes rigtig rigtig mange - Winamp
er bare én.

///JJ

Fra : Edmund

Dato : 01-06-04 18:03

///JJ skrev:

> [...]
> næsten lige så gode kvalitetsmæssigt). Hvis du *vil* have mp3-filer
> mener jeg du er nødt til at bruge et andet program. Der findes rigtig

Man skal huske at deaktivere kopibeskyttelse i WMP når man laver WMA.
Jeg mener man kan få problemer, hvis man f.eks skal geninstallere
windows

Man kan dog tvinge WMP til at bruge mp3.
Om det seneste års opdateringer så blokerer for det, tør jeg ikke sige

Men som med Winamp kræver det at man installerer et MP3 codec, ellers
får man kun 56 kBits muligheden.

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\MediaPlayer\Settings]

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\MediaPlayer\Settings\MP3Encoding]
"LowRate"=dword:0000dac0
"MediumRate"=dword:0001f400
"MediumHighRate"=dword:0003e800
"HighRate"=dword:0004e200

--
Mvh Edmund

Fra : Erik Jakobsen

Dato : 03-06-04 06:33

Edmund wrote:

> [...]
>
> [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\MediaPlayer\Settings]
>
> [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\MediaPlayer\Settings\MP3Encoding]

Tusinde tak til jer begge for jeres store hjælp.

Erik

Fra : Jakob M

Dato : 31-05-04 20:17

Erik Jakobsen wrote:
> Hej.
>
> Kan subject rippe en musikcd's filer til mp3 filer, og hvordan ?.

Prøv CDex i stedet, gratis og med et utal af muligheder.
http://www.cdex.n3.net/

Mvh
Jakob

Fra : KsNa

Dato : 01-06-04 20:46

"Erik Jakobsen" <eja@urbakken.dk> skrev i en meddelelse
> Hej.
>
> Kan subject rippe en musikcd's filer til mp3 filer, og hvordan ?.

Prøv dbPower Amp, kan hentes her http://www.dbpoweramp.com/ og det er
gratis.

Mvh
Kim