MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Genstart af XP
Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 28-05-04 07:03

Min datter har en computer med xp og office 2003-kontorpakken - dertil
kommer en Norton antivirus, firewire og adsl-forbindelse.

Hele installationen er forholdsvis ny - nu er hun begyndt at få problemer
med maskinen, idet den bliver ved med at gå ned og genstarte i et
uregelmæssigt mønster: inden for en ½ time havde hun fem nedbrud, hvor
maskinen spontant lukkede ned og genstartede. Maskinen er scannet for alle
former for vira, orme m.v. - der er tilsyneladende ingen bios-problemer, men
noget må der naturligvis være galt.

Er der nogen, der har nogle bud?

--
ahw

Fra : Torben

Dato : 28-05-04 07:39

"Arne H. Wilstrup" <karl@utroligsmart.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
alle
> former for vira, orme m.v. - der er tilsyneladende ingen

Og fuld opdateret? Hvad siger fejlloggen.
--
Mvh Torben

Fra : hcma

Dato : 28-05-04 08:12

> [...]
> former for vira, orme m.v. - der er tilsyneladende ingen bios-problemer,

Er du sikker på at det hele er guldt opdateret ?
Det lyder nemlig som "sasser".
Hvis det er Sasser, popper der en boks op og skriver noget med at LSASS
(lsass) har fejlet og maskinen lukker ned om x-antal sekunder, hvorefter den
lukker ned og genstarter.
For en sikkerheds skyld lægger jeg lige et link vedr. Sasser.
http://www.hcma.dk/blaster_sasser.htm#sasser
m v h
hcma

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 28-05-04 09:55

Arne H. Wilstrup wrote:
> [...]
> at gå ned og genstarte i et uregelmæssigt mønster:
> inden for en ½ time havde hun fem nedbrud, hvor
> maskinen spontant lukkede ned og genstartede.

Ja, automatisk genstart ved fejl er slået til.
Fjern det således:
Kontrolpanel -> System -> Avanceret -> Indstillinger
for Start og Genoprettelse -> Genstart automatisk,
fjern fluebenet i denne.

Det kan så være vi er så heldige, at der kommer
en blå skærm istedet og på denne kan vi læse
fejlmeddelelsen og komme frem til problemet.

Du kan også prøve at se i logbogen:
Kontrolpanel -> Administration -> Logbog, se
under program eller system.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 28-05-04 10:21

"Arne H. Wilstrup" <karl@utroligsmart.dk> skrev i en meddelelse
> Min datter har en computer med xp og office 2003-kontorpakken - dertil
> kommer en Norton antivirus, firewire og adsl-forbindelse.

Jeg takker for de mange gode svar som jeg straks vil studere nærmere!

--
ahw

Fra : MRN

Dato : 28-05-04 13:11

> [...]
> former for vira, orme m.v. - der er tilsyneladende ingen bios-problemer,

Evt. problemer med varme... Hvilken CPU er det?

MRN