MS Windows
briani 27239
h.mistet serie nr xp
Fra : M.M

Dato : 25-05-04 19:50

Hej
er der nogen mulighed for at finde serie nr
på en xp pro dk oem cd
da jeg har mistet nr.
e.v.t et prg?
med håb om hjælp
M.Merrild
ølstykke

Fra : Thorkild Dalsgaard

Dato : 25-05-04 20:01

"M.M" skrev
> er der nogen mulighed for at finde serie nr
> på en xp pro dk oem cd
> da jeg har mistet nr.
> e.v.t et prg?
> med håb om hjælp

Brug dette værktøj som er gratis for private brugere

http://www.lavalys.com/index.php?page=product&view=1

(Det er en videreudvikling af AIDA32 som er stoppet)

EVEREST Home Edition is a freeware
system information,
system diagnostics and
benchmarking solution for home PC users
Software Information
Operating system
Detailed Windows information,
including operating system installation date and
__product key__,
system services and system drivers list,
process information, installed patches list,
environment variables list,
system folders list and system files content.

mvh
Thorkild Dalsgaard

Fra : John

Dato : 25-05-04 20:06

"M.M" <m.merrild@nrdc.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> er der nogen mulighed for at finde serie nr
> på en xp pro dk oem cd
> da jeg har mistet nr.
> e.v.t et prg?
> med håb om hjælp
> M.Merrild

Stakkels dig... men hjælpen er måske li'e her:

http://www.snapfiles.com/get/rockxp.html

God jagt! John

---

Fra : M.M

Dato : 25-05-04 20:12

Hej
ja det er jo meget godt
problemet er at den ikke er instaleret
så det skal være et prg.der kan finde kan prudukt nøglen
på cden
M.M

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 25-05-04 21:13

"M.M" skriver:

> problemet er at den ikke er instaleret
> så det skal være et prg.der kan finde kan prudukt nøglen
> på cden

Den er ikke på CD'en

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : John

Dato : 26-05-04 03:08

> Hej
> ja det er jo meget godt
> problemet er at den ikke er instaleret
> så det skal være et prg.der kan finde kan prudukt nøglen
> på cden

Jeg har ingen erfaring med RockXP, men hva' er'et da nu liii'e de skriver:

http://www.snapfiles.com/get/rockxp.html

Citat: "RockXP allows you to retrieve your XP product key that you used when
you installed Windows XP.

This can come very handy if you need to reinstall but have misplaced or lost
the CD cover with the serial sticker." Citat slut.

Som jeg forstår teksten, er da det forsøget værd at: 1) downloade RockXP (på
en puter, der virker) og brænde programmet på en CD-rom. 2) Installere din
XP, og når nøglen forlanges: 3) Køre RockXP. Måske sker miraklet (eller det
hele springer i luften med et hult drøn...)

Mvh John

---

Fra : preben nielsen

Dato : 26-05-04 05:56

> [...]
> ja det er jo meget godt
> problemet er at den ikke er instaleret
> så det skal være et prg.der kan finde kan prudukt nøglen

Der er ingen produktnøgle på CD'en, så det får du ikke noget ud af
at prøve.

--
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : John

Dato : 25-05-04 21:07

"M.M" <m.merrild@nrdc.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> er der nogen mulighed for at finde serie nr
> [...]

Måske står det på 'puterens kabinet..... (det gør det på min oem...) Mvh
John

---

Fra : M.M

Dato : 25-05-04 21:13

nej det gør det ikke
en jeg købte for et år siden
med en mus
men,ellers tak

Fra : Henrik Rask Mortense~

Dato : 25-05-04 21:17

"M.M" <m.merrild@nrdc.dk> wrote in message
> nej det gør det ikke
> en jeg købte for et år siden
> med en mus
> men,ellers tak
> "M.M" <m.merrild@nrdc.dk> skrev i en meddelelse

Det lader til du kun har en vej tilbage - nemlig at købe en ny - hvis du da
ikke kan overbevise Microsoft om, at du bør have en gratis nu da du har
smidt den gamle væk

mvh
Henrik

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 25-05-04 21:35

Henrik Rask Mortensen wrote :

> [...]
>
> Det lader til du kun har en vej tilbage - nemlig at købe en ny - hvis
> du da ikke kan overbevise Microsoft om, at du bør have en gratis nu da

Hvis man kan godtgøre, at man har licens til Windows, så kan man købe en
ny installations-CD via et opkald til Microsoft. Jeg kunne forestille
mig, at de vil bede om en kopi af kvitteringen fra forhandleren samt en
kopi af evt ægthedsbeviset.

(det er nøjagtig samme procedure, hvis man er kommet til at ridse sit
installationsmedium)

--
Jesper Stocholm
http://stocholm.dk