MS Windows
briani 27239
Norton ghost 2003 , clone harddisk
Fra : Lars

Dato : 24-05-04 17:33

Hej,

Jeg ønsker at flytte indholdet af en harddisk til en anden. Da den ene
harddisk er begyndt at hyle faretruende.
Her til vil jeg benytte Norton ghost 2003.

Jeg benytter følgende procedure

http://makeashorterlink.com/?J1D853268

http://makeashorterlink.com/?S6E825268

som jeg følger meget nøje.

Det går fint indtil punkt 6B. Computeren booter ikke. Via fdisk ser jeg at
der ikke er en aktiv partition. Jeg aktiverer partitionen. Windows starter
fint op og jeg ser xp opstartsbilledet. Efter kort tid kan man kort skimte
det blå windows fejlbillede og PC'en genstarter. Sådan bliver den ved. Det
har ingen betydning om man prøver fejlsikret tilstand, fejlen er der stadig.
Nu har jeg set på fejlbilledet en del gange og mener at have læst ntfs.sys i
fejlteksten.

Det er win xp home edition jeg flytter

Harddisk 1 WD 160 GB
Harddisk 2 WD 200 GB

nogen som har en god ide til hvordan man overvinder dette problem

pft

Lars

Fra : Peter

Dato : 25-05-04 00:03

"Lars" <lhb_sletdette_@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Harddisk 1 WD 160 GB
> Harddisk 2 WD 200 GB
>
> nogen som har en god ide til hvordan man overvinder dette problem

Hvis jeg forstår dig rigtig, forsøger du at boote på din nylavede clon.

Prøv at køre en reparation med XP cd'en.
Det gør du ved at lade computeren boote på XP skiven.
Vælg installer i første vindue
F8 for at acceptere betingelserne i næste.
Vælg R for reparation i 3. vindue.
Det burde ikke gå ud over de programmer du har installeret, men, er du på
nettet, skal du hurtigst muligt køre Windows update, da du ellers meget
snart har Blaster eller Sasser virus installeret.
Det vil nok også være en god ide, straks at enable XP'erens indbyggede
firewall, selv om jeg ikke helt er klar over hvor meget den er værd, i
forbindelse med Blaster og Sasser.

Peter B

Peter B

Fra : Lars

Dato : 25-05-04 17:23

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det vil nok også være en god ide, straks at enable XP'erens indbyggede
> firewall, selv om jeg ikke helt er klar over hvor meget den er værd, i

Ja jeg prøver at boote på clonen. At køre en reparation hjalp ikke meget.
Jeg når til installer og vælger dette, kort efter dukker den blå skærm op
med en stopfejl.
Der refereres til ntfs.sys, en adresse og et datostempel. Hvilket jeg ikke
blev meget klogere af.

Lars