|
| Epson C64/C84 Wast Ink Counter reset proce~ Fra : MVP |
Dato : 22-05-04 13:08 |
|
Hej
Jeg har for en mrd siden anskaffet mig en Epson C64 lettere brugt.
Den havde brug for en del rensekørsler inden den havde korrekte udprint.
Efter dette begyndte den at varsle om behov for snarlig serviceeftersyn,
hvilket jeg naturligvis ignorerede.
I går låste den pludselig, og nægtede at printe videre - desuden blinkede
den konstant i led dioderne.
Jeg prøvede alt, og fandt efter en del søgen ud af, at den har en tæller der
gemmer antal udskrift samt rensninger i en Eprom monteret på dens sys-board
Jeg har renset wast brønden og tilhørende pads (stofpuder) og mangler nu at
få den resetttet, men om jeg kan finde denne models procedure på nettet ?
Der skal bruges en beskrivelse fra en servicemanual til brug for c64/c84-
andre modellers procedure kan ikke benyttes, ej heller forskellige reset
software utills fundet på nettet.
Jeg må indrømme, jeg efterhånden er småsur over at have købt et produkt med
en indbygget "timebomb" uden at der på nogen måde informeres om denne
indbyggede "feature" fra Epson sites eller i brugermanualer.
Epson understreger desuden, i de ældre servicemanualer jeg har kunne finde
på nettet, at de forskellige reset procedurer ikke må informeres til
slutbrugeren, men skal gemmes for offentligheden, som var det jomfrudommen
på en....ja....jeg ved ikke hvad.
Juridisk er jeg slet ikke sikker på dette er lovligt - når jeg har købt og
betalt for et produkt, er dette vel suværent mit, og jeg bør vel ikke være
bundet til Epsons egne servicerutiner ?
Bundlinjen er, at jeg står med et næsten nyt men absolut uvirksomt produkt,
der er låst af en elektronisk serviceindikator.
Epson forventer jeg ikke at modtage brugbar information fra, de dækker sig
typisk ind under, at denne reset procedure er for kompliceret for menigmand,
og derfor må udføres på deres servicepartners værksted. (det drejer sig kort
fortalt om at trykke på 3 knapper i forsk. forudbestemt rækkefølge)
Jeg håber noget kan hjælpe med dette irriterende problem, evt med at maile
mig en indscanning af servicemanualens afsnit vedr. denne resetprocedure,
eller om jeg har mulighed for at aftvinge Epson service support denne
metode.
Venligst,
Mads / Viby J
Email er valid
| |
Stig Rasmussen (22-05-2004)
| Kommentar Fra : Stig Rasmussen |
Dato : 22-05-04 19:34 |
|
smid skramlet ud køb en brugt HP920 el 930 i stedet jeg har en af hver og de
er bare stabile.
"MVP" <madsvp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:40af42c4$0$22979$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> Hej
>
> Jeg har for en mrd siden anskaffet mig en Epson C64 lettere brugt.
> Den havde brug for en del rensekørsler inden den havde korrekte udprint.
> Efter dette begyndte den at varsle om behov for snarlig serviceeftersyn,
> hvilket jeg naturligvis ignorerede.
> I går låste den pludselig, og nægtede at printe videre - desuden blinkede
> den konstant i led dioderne.
> Jeg prøvede alt, og fandt efter en del søgen ud af, at den har en tæller
der
> gemmer antal udskrift samt rensninger i en Eprom monteret på dens
sys-board
>
> Jeg har renset wast brønden og tilhørende pads (stofpuder) og mangler nu
at
> få den resetttet, men om jeg kan finde denne models procedure på nettet ?
> Der skal bruges en beskrivelse fra en servicemanual til brug for c64/c84-
> andre modellers procedure kan ikke benyttes, ej heller forskellige reset
> software utills fundet på nettet.
>
> Jeg må indrømme, jeg efterhånden er småsur over at have købt et produkt
med
> en indbygget "timebomb" uden at der på nogen måde informeres om denne
> indbyggede "feature" fra Epson sites eller i brugermanualer.
> Epson understreger desuden, i de ældre servicemanualer jeg har kunne finde
> på nettet, at de forskellige reset procedurer ikke må informeres til
> slutbrugeren, men skal gemmes for offentligheden, som var det jomfrudommen
> på en....ja....jeg ved ikke hvad.
>
> Juridisk er jeg slet ikke sikker på dette er lovligt - når jeg har købt og
> betalt for et produkt, er dette vel suværent mit, og jeg bør vel ikke være
> bundet til Epsons egne servicerutiner ?
>
> Bundlinjen er, at jeg står med et næsten nyt men absolut uvirksomt
produkt,
> der er låst af en elektronisk serviceindikator.
>
> Epson forventer jeg ikke at modtage brugbar information fra, de dækker sig
> typisk ind under, at denne reset procedure er for kompliceret for
menigmand,
> og derfor må udføres på deres servicepartners værksted. (det drejer sig
kort
> fortalt om at trykke på 3 knapper i forsk. forudbestemt rækkefølge)
>
> Jeg håber noget kan hjælpe med dette irriterende problem, evt med at maile
> mig en indscanning af servicemanualens afsnit vedr. denne resetprocedure,
> eller om jeg har mulighed for at aftvinge Epson service support denne
> metode.
>
> Venligst,
> Mads / Viby J
>
> Email er valid
>
>
| |
Anders Pedersen (23-05-2004)
| Kommentar Fra : Anders Pedersen |
Dato : 23-05-04 09:19 |
|
On Sat, 22 May 2004 20:34:05 +0200, Stig Rasmussen wrote:
> smid skramlet ud køb en brugt HP920 el 930 i stedet jeg har en af hver og de
> er bare stabile.
Ja og så hp faktisk dyrer i partroner end lige c64
c64 bruges faktisk 4 lyser farver, samt der kan fåes compatible patroner
til.
Til de hp du henviser til er det bare genbrugspartroner
Til MVP
Mon ikke der skal bruges en chipresettet
Da det er nok den eneste måde han få nprinteren til at udskrive igen,eller
nye partroner
--
Med Venlig Hilsen
Anders Bøgh Pedersen
Ved epost fjern NOSPAM
| |
Mikael Nørrelund And~ (24-05-2004)
| Kommentar Fra : Mikael Nørrelund And~ |
Dato : 24-05-04 14:13 |
|
MVP wrote:
> Jeg har renset wast brønden og tilhørende pads (stofpuder)
> og mangler nu at få den resetttet, men om jeg kan finde
> denne models procedure på nettet?
> Der skal bruges en beskrivelse fra en servicemanual til
> brug for c64/c84- andre modellers procedure kan ikke
> benyttes, ej heller forskellige reset software utills fundet
> på nettet.
Har du ringet til Epson support?
- Hvad sagde de?
--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen
Mail adressen virker.
| |
MVP (24-05-2004)
| Kommentar Fra : MVP |
Dato : 24-05-04 14:21 |
|
"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:40b1f4ba$0$5646$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
> Har du ringet til Epson support?
> - Hvad sagde de?
>
>
> --
> Mvh.
> Mikael Nørrelund Andersen
De sender en nul-stillet ombytnings printer til mig UB, hvilket jeg har
taget imod - jeg skal jo have en printer...
Men jeg har jo det samme problem igen om et stykke tid - maskinen begår
simpelthen "selvmord" efter et vist antal rensninger eller udskrift
Når printeren er ude af sin garanti periode, hvad gør man så?
Venligst
Mads
| |
Anders Pedersen (24-05-2004)
| Kommentar Fra : Anders Pedersen |
Dato : 24-05-04 14:47 |
|
On Mon, 24 May 2004 15:20:55 +0200, MVP wrote:
>
> De sender en nul-stillet ombytnings printer til mig UB, hvilket jeg har
> taget imod - jeg skal jo have en printer...
> Men jeg har jo det samme problem igen om et stykke tid - maskinen begår
> simpelthen "selvmord" efter et vist antal rensninger eller udskrift
> Når printeren er ude af sin garanti periode, hvad gør man så?
>
Du køber en chip resetter som bruges til patronerne
http://www.trykspar.dk/_617.htm
Da der er sådan en chip der giver problemer
--
Med Venlig Hilsen
Anders Bøgh Pedersen
Ved epost fjern NOSPAM
| |
MVP (24-05-2004)
| Kommentar Fra : MVP |
Dato : 24-05-04 14:50 |
|
"Anders Pedersen" <anders.pedersenNOSPAM@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
news:rukl4hy1whco.1xm18dt0ytpbb.dlg@40tude.net...
> On Mon, 24 May 2004 15:20:55 +0200, MVP wrote:
> Du køber en chip resetter som bruges til patronerne
> http://www.trykspar.dk/_617.htm
>
> Da der er sådan en chip der giver problemer
>
Nej det er ikke...
Læs nu min oprindelige post ordentlig...jeg taler ikke om patronerne, jeg
taler om en INDBYGGET waste protection counter.
Mads
| |
Anders Pedersen (24-05-2004)
| Kommentar Fra : Anders Pedersen |
Dato : 24-05-04 16:58 |
|
On Mon, 24 May 2004 15:50:28 +0200, MVP wrote:
> "Anders Pedersen" <anders.pedersenNOSPAM@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
> news:rukl4hy1whco.1xm18dt0ytpbb.dlg@40tude.net...
>> On Mon, 24 May 2004 15:20:55 +0200, MVP wrote:
>> Du køber en chip resetter som bruges til patronerne
>> http://www.trykspar.dk/_617.htm
>>
>> Da der er sådan en chip der giver problemer
>>
> Nej det er ikke...
>
> Læs nu min oprindelige post ordentlig...jeg taler ikke om patronerne, jeg
> taler om en INDBYGGET waste protection counter.
>
Der er altså flere forskelige chips i de epson printere
en i patronen og en i indbygget i selve printeren.
den chip kan måske side i patronen uden du ved det
--
Med Venlig Hilsen
Anders Bøgh Pedersen
Ved epost fjern NOSPAM
| |
MVP (24-05-2004)
| Kommentar Fra : MVP |
Dato : 24-05-04 17:16 |
|
"Anders Pedersen" <anders.pedersenNOSPAM@jubiipost.dk> skrev i en meddelelse
news:1s8i6pj9gy780.1b2vjv7ita6bb$.dlg@40tude.net...
> On Mon, 24 May 2004 15:50:28 +0200, MVP wrote:
> >
> Der er altså flere forskelige chips i de epson printere
> en i patronen og en i indbygget i selve printeren.
Chips og chips....det sidder en EEprom i printeren - denne indeholder al
printerens firmware, men den er relativ uafhængig af de seperate
patronchips.
Det der er min pointe i alt dette, er at printeren efter et vist brug går i
et låst mode - så kan man skifte patroner lige så tosset man vil, og fægte
vildt med en chipsresetter
- det eneste der kan få printeren ud af sine "tornerose søvn" er et
servicetjek hos Epson
> den chip kan måske side i patronen uden du ved det
Det er jo lidt ligemeget, når waste'en er uafhængig af patronen..
Mads
| |
Mikael Nørrelund And~ (24-05-2004)
| Kommentar Fra : Mikael Nørrelund And~ |
Dato : 24-05-04 18:13 |
|
MVP wrote:
> De sender en nul-stillet ombytnings printer til mig UB,
> hvilket jeg har taget imod - jeg skal jo have en printer...
> Men jeg har jo det samme problem igen om et stykke tid
> - maskinen begår simpelthen "selvmord" efter et vist antal
> rensninger eller udskrift Når printeren er ude af sin garanti
> periode, hvad gør man så?
Hvad sagde Epson da du spurgte dem?
--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen
Mail adressen virker.
| |
MVP (24-05-2004)
| Kommentar Fra : MVP |
Dato : 24-05-04 21:00 |
|
"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> skrev i en meddelelse
news:40b22cd9$0$23083$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> Hvad sagde Epson da du spurgte dem?
Vores dialog er ikke færdig endnu - nu vil jeg lige se hvor længe ombytteren
holder..
Venligst Mads
| |
Anders Pedersen (24-05-2004)
| Kommentar Fra : Anders Pedersen |
Dato : 24-05-04 19:21 |
|
On Mon, 24 May 2004 15:20:55 +0200, MVP wrote:
> "Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> skrev i en meddelelse
> news:40b1f4ba$0$5646$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...
>> Har du ringet til Epson support?
>> - Hvad sagde de?
>>
>>
>> --
>> Mvh.
>> Mikael Nørrelund Andersen
>
>
> Når printeren er ude af sin garanti periode, hvad gør man så?
>
Jeg har fundet dette
http://www.ssclg.com/epsone.shtml
det skulle være et program til at nulstille den chip på din epson printer
--
Med Venlig Hilsen
Anders Bøgh Pedersen
Ved epost fjern NOSPAM
| |
MVP (24-05-2004)
| Kommentar Fra : MVP |
Dato : 24-05-04 19:48 |
| | |
LJ (24-05-2004)
| Kommentar Fra : LJ |
Dato : 24-05-04 18:47 |
|
"MVP" <madsvp@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:40af42c4$0$22979$ba624c82@nntp05.dk.telia.net...
> Hej
>
> Jeg har for en mrd siden anskaffet mig en Epson C64 lettere brugt.
> Den havde brug for en del rensekørsler inden den havde korrekte udprint.
> Efter dette begyndte den at varsle om behov for snarlig serviceeftersyn,
> hvilket jeg naturligvis ignorerede.
> I går låste den pludselig, og nægtede at printe videre - desuden blinkede
> den konstant i led dioderne.
> Jeg prøvede alt, og fandt efter en del søgen ud af, at den har en tæller
der
> gemmer antal udskrift samt rensninger i en Eprom monteret på dens
sys-board
>
> Jeg har renset wast brønden og tilhørende pads (stofpuder) og mangler nu
at
> få den resetttet, men om jeg kan finde denne models procedure på nettet ?
> Der skal bruges en beskrivelse fra en servicemanual til brug for c64/c84-
> andre modellers procedure kan ikke benyttes, ej heller forskellige reset
> software utills fundet på nettet.
>
> Jeg må indrømme, jeg efterhånden er småsur over at have købt et produkt
med
> en indbygget "timebomb" uden at der på nogen måde informeres om denne
> indbyggede "feature" fra Epson sites eller i brugermanualer.
> Epson understreger desuden, i de ældre servicemanualer jeg har kunne finde
> på nettet, at de forskellige reset procedurer ikke må informeres til
> slutbrugeren, men skal gemmes for offentligheden, som var det jomfrudommen
> på en....ja....jeg ved ikke hvad.
>
> Juridisk er jeg slet ikke sikker på dette er lovligt - når jeg har købt og
> betalt for et produkt, er dette vel suværent mit, og jeg bør vel ikke være
> bundet til Epsons egne servicerutiner ?
>
> Bundlinjen er, at jeg står med et næsten nyt men absolut uvirksomt
produkt,
> der er låst af en elektronisk serviceindikator.
>
> Epson forventer jeg ikke at modtage brugbar information fra, de dækker sig
> typisk ind under, at denne reset procedure er for kompliceret for
menigmand,
> og derfor må udføres på deres servicepartners værksted. (det drejer sig
kort
> fortalt om at trykke på 3 knapper i forsk. forudbestemt rækkefølge)
>
> Jeg håber noget kan hjælpe med dette irriterende problem, evt med at maile
> mig en indscanning af servicemanualens afsnit vedr. denne resetprocedure,
> eller om jeg har mulighed for at aftvinge Epson service support denne
> metode.
>
> Venligst,
> Mads / Viby J
>
> Email er valid
>
>hej jeg har et lille program som måske kan afhjælpe din fejl, men jeg har
ikke selv testet det det er specielt til epson printere det skulle kunne
resette diverse ting på en sådan..
jeg kan sende det til dig, men det ser ikke ud til at din emailadr. er ok
hilsen leif
| |
MVP (24-05-2004)
| Kommentar Fra : MVP |
Dato : 24-05-04 19:22 |
|
"LJ" <leif_teknik@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:40b2350b$0$142$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >hej jeg har et lille program som måske kan afhjælpe din fejl, men jeg har
> ikke selv testet det det er specielt til epson printere det skulle kunne
> resette diverse ting på en sådan..
> jeg kan sende det til dig, men det ser ikke ud til at din emailadr. er ok
> hilsen leif
>
Hej Leif
Det program, hedder det: "SSC Service Utility" ?
Det er nemlig prøvet uden resultat - det korresponderer ikke med de seneste
Epson serier MHT waste counter resets, ej heller ifm patron reset
Mads
| |
|
|