Er SQL case sensitive?
Fra : Mikoangelo

Dato : 02-06-04 19:09

Title siger alt...

--
Mikoangelo - webmaster of
http://harrypotter.lk-data.net
Scrambled email (ROT-13):
uneelcbggre [on] yx [hyphen] qngn [spot] qx

Fra : Janus Sander Schiøtt~

Dato : 02-06-04 19:43

Jeg har kun erfaring med MySQL, den er casesensitive i
kolonnenavne men ikke i indeholdet

Var det det du ville vide?
Mvh Janus

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Mikoangelo

Dato : 02-06-04 20:13

[On on, 02 jun 2004 18:43:07 GMT, "Janus Sander Schiøtte" wrote (link:

> Jeg har kun erfaring med MySQL, den er casesensitive i
> kolonnenavne men ikke i indeholdet
>
> Var det det du ville vide?
> Mvh Janus

Næsten, for jeg arbejder med Access.

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 06-06-04 21:16

Mikoangelo escribió / skrev

> Næsten, for jeg arbejder med Access.

Access er ikke versalfølsom

--
Publica fotos de tu Cine en Casa en
http://www.intercambiodvd.com/CineEnCasa

Fra : Mikoangelo

Dato : 07-06-04 15:25

[On sø, 06 jun 2004 20:15:30 GMT, "Lars Hoffmann" wrote (link:
> Access er ikke versalfølsom

Tak

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-06-04 23:26

Mikoangelo skrev:

> Title siger alt...

- men det er nu stadig en god ide at gengive spørgsmålet i
brødteksten.

> Er SQL case sensitive?

Selve sproget SQL er ikke versalfølsomt. Du kan altså frit skrive:

   select * from tabel where id = 42

   SELECT * FROM tabel WHERE id = 42

   Select * From tabel where id = 23

- etc.

Databaser - og mere konkret objektnavne i databaser kan godt være
versalfølsomme. Derfor _kan_ der være forskel på følgende
sætninger:

   SELECT navn FROM tabel

   SELECT Navn FROM tabel

   SELECT navn FROM Tabel

I Access er der dog ikke forskel.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Mikoangelo

Dato : 03-06-04 14:51

[On on, 02 jun 2004 22:25:44 GMT, "Jens Gyldenkærne Clausen" wrote
(link: <news:Xns94FD45D044E4jcdmfdk@gyrosmod.cybercity.dk>)]:

[deletia]

Tak. Så er der kun en ting tilbage:
er
SELECT etc... Where felt = 'a'
det samme som
SELECT etc... Where felt = 'A'
?

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 03-06-04 20:52

Mikoangelo skrev:

> Tak. Så er der kun en ting tilbage:
> er
> SELECT etc... Where felt = 'a'
> det samme som
> SELECT etc... Where felt = 'A'

Det afhænger af hvilken collation (sorteringsnøgle) der er valgt
for databasen. MSSQL understøtter en lang række forskellige
collations - nogle er versalfølsomme, andre er ikke. Jeg ved ikke
hvor mange typer Access understøtter.

Standard-collation i såvel Access som MSSQL er ikke versalfølsom.
Du kan let afprøve om der er forskel ved at lave to forespørgsler
som dit skitserede eksempel.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Mikoangelo

Dato : 03-06-04 21:04

[On to, 03 jun 2004 19:52:21 GMT, "Jens Gyldenkærne Clausen" wrote
(link: <news:Xns94FDDE7FA9387jcdmfdk@gyrosmod.cybercity.dk>)]:
[deletia]
> Du kan let afprøve om der er forskel ved at lave to forespørgsler
> som dit skitserede eksempel.

Det gør jeg så.