login med database
Fra : Mads Godvin Jensen

Dato : 02-06-04 18:47

Hej alle sammen!

Jeg er lidt en nybegynder når det kommer til ASP, og jeg er i
gang med at lave et login script, men er gået lidt i stå!
Problemet er at jeg ikke kan finde ud af hvordan man kan gemme
brugere i en database, og derefter bruge de informationer man har
i databasen som deres brugernavn og password.

Jeg håber i kan hjælpe...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Janus Sander Schiøtt~

Dato : 02-06-04 19:07

Hej Mads
Her er en mulighed

****
'Først hentes alle brugere
strSQL = "Select * from Users"
set rs = Conn.Execute(strSQL)

'Så gennemløbes brugerne
Do

'Her checkes om brugernavn og password findes i databasen og om de
passer sammen

If Lcase(rs("Brugernavn")) = Lcase(request.form("Brugernavn")) AND
rs("Password") = Request.Form("Password") Then
session("Login") = "OK"
session.timeout = "20"
End If

rs.MoveNext